2020-04-13, 20:57
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
En vän ligger däckad av influensan. Han blev smittad av sina barn som fortfarande måste gå i skolan, då de vägrar att stänga ner. Mannen är i riskgrupp. Hur är det tänkt? Ska man låta barnen smitta ner föräldrar som riskerar att sedan dö. Sveriges hållning är fasen inte bättre än skenavrättningar. Alla ska smittas, även de i riskgrupper. Kanske överlever de, kanske inte.
STÄNG SKOLORNA, INFÖR DISTANSUNDERVISNING FÖR ATT MINSKA SMITTSPRIDNING

Verkligen trist, men hur vet man att din vän blev smittad av sina barn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Kolla denna
https://www.italiatuttobene.it/
Tack. 😊
Verkligen bra och grafisk sida
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Jeg håper at dere snart har en slik antikroppstest.
Jeg vet ikke hvor like de virusene er dessverre.

Her kan man finne link til en database over forskningsstudier på korona (og også fremtidige forskningsstudier etter hvert). Her kan man nok finne mye interessant

"Klar med søkbar database over all forskning på korona i verden. – Forskningskartet vårt inneholder nå i underkant av 1000 studier, mens det totalt i verden er publisert vel 3500. Men om et par uker regner vi med at den vil være oppdatert. Tanken er å prøve å oppdatere den en gang i uka deretter.
Dette sier prosjektleder for det nye Covid-19- forskningskartet, Gunn Elisabeth Vist i Folkehelseinstituttet."
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/04/03/lager-sokbar-database-over-all-forskning-pa-korona-i-verden/

Det var sagt att de skulle börja med antikroppstester denna veckan.

Databasen var intressant. Jag hittade en artikel om att Sydkoreaner och danskarna ska testa en medicin mot bendelorm mot Corona. Bendelorm är vidrigt så jag hoppas att en medicin som kan ta död på det lyckas ta döda på det otäcka lilla viruset också.
Citera
2020-04-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Att inledningen av meningen bryts ut är ganska oärligt när resten av den säger nåt annat, no?
Nu har inte du gjort så kanske, men flera användare har redan använt det utan att nämna sammanhaget eller något, för att föra fram sin tes att SVT nu följer regeringens och Tegnells order om mörkning. Om man sett Rappport idag så kan man inte på allvar ens börja tro det. De där två sekunderna är det enda man ens skulle kunna använda, och de är alltså utbrutna ur en mening som säger nåt annat.
Ja det ger helt fel intryck att gå in och ninja-citera bara utplaningen.
Citera
2020-04-13, 21:01
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Håller med om att många har alldeles för mycket hysteri.
Men vi måste vara sakliga här nu.
Att påstå redan nu att det inte dör fler än vanligt är inget som ännu går att uttala sig om.
Här är statistik från SCB
Finns en excel som uppdateras löpande här.
Och jämför man 1-30 mars 2020 med 2019 så är det en ökning med 6% i antalet döda.
Men det säger inget i nuläget då det sker en ganska stor variation år efter år.
Som du ser så saknas data för april. Och det är just under april antalet döda i corona i Sverige har ökat rejält.
När april och maj finns med i denna statistik så kommer man ha ett hum om hur detta ser ut.
Så att i nuläget säga att ”det dör lika många som vanligt” är lika fel som att säga: ”det dör massor med fler människor än vanligt”

Nu måste vi också ha i beaktning att för just Sverige så hade vi det lägsta antalet döda 2019 sedan 1977, en mer realistisk måttsticka kanske borde vara 2015?
Faktum kvarstår, det dör inte fler än vanligt i Sverige.
Sjukhusen går inte på knäna och paniken som aftonblaskan rapporterar om är helt enkelt fake news.
Hur världen ska krångla sig ur detta när statistiken kommer finnas svart på vitt för alla att se vet jag inte, men förmodligen är människor alldeles för trötta i hjärnan för att ens orka fundera på sådana saker, och kommer istället hänga sig fast vid att bårhusen minsann var fulla, och att tack vare ländernas lockdown så blev årets influensa inte så farlig, osv osv.
Vi får se helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
England - 2019-nCov cases - 69,329+ cases; 10,261 deaths

Sverige måste rimligen "underredovisa" sina siffror. Frågan är hur många äldre på vårdhem och äldreboenden som inte kommer med i vår statistik? Det måste gå att redovisa. Vi ligger visserligen efter England...
UK har varit tydliga med att man endast redovisar de som avlidit på sjukhus.
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur kommer det att se ut nästa månad? Då är vi inne i mitten av maj

Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Tänker du på Sverige då?

Tja, i Stockholm har man väl förmodligen passerat peaken, men inte i övriga landet.. så räkna med i snitt 70-120 dödsfall om dagen under en period in i maj månad..

Enligt https://covid19.healthdata.org/sweden så kommer Sverige ha 379 döda som mest på en dag och peaken sker 4 maj.
Citera
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Du tror inte att en diktatur som Kina hade svetsat igen dörrarna på ett sätt så man inte kan öppna och påvisa övergreppet? Att svetsa balkar i en korrekt vilken så att man perfekt dka kunna ställa dörren på glänt vore ju jävligt dumt om man vill tysta ner sina brott mot mänskligheten.
Sen kan du fråga dig vad de har svetsat fast balkarna i? Är det karmar av stål i kina?

Vill man svetsa in folk i sina lägenheter sätter man ett par snabba svetsloppor i gångjärnen. Det kostar inget och går på några sekunder per dörr. Det där konstiga systemet med balkar funkar såklart inte när man ska svetsa igen alla lägenheter i en enorm stad. Det hade tagit månader att göra på detta vis.

Detta är fakenews och hade du haft någon form av intellekt så hade du begripit det.

Okej Xi Jinping

Det är fake news : D

Praise China

Efterblivna fanskap, du förstår dig inte på kina och deras snitch-mentalitet där du får good goy poäng på din social credit score för skit som detta. Du måste förstå att personer från ANDRA städer, ÄLSKAR detta och visar STOLT upp hur de barrikerar in folk från Wuhan.

https://imgur.com/1hTpHWv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det var sagt att de skulle börja med antikroppstester denna veckan.

Databasen var intressant. Jag hittade en artikel om att Sydkoreaner och danskarna ska testa en medicin mot bendelorm mot Corona. Bendelorm är vidrigt så jag hoppas att en medicin som kan ta död på det lyckas ta döda på det otäcka lilla viruset också.
Det er veldig bra at de begynner med de testene denne uken
Takk for informasjon om spennende forskning! Jeg håper at de lykkes med å finne en medisin ganske snart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du tillhör en av de som ser världen i svartvitt va? Om någon säger "barn driver inte smittan" läs er du "barn smittar inte". Ibland börjar jag tro att det här landet har drabbats värre av inavel än den amerikanska södern...

”Barn driver inte smitta” är också ett svenskt påhitt. Otroligt hur många ”sanningar” som FHM planterat i denna Corona soppa vi har i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Här är nåt om containar

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kylcontaintrar-vid-sjukhuset-forbereds-som-extra-barhus/

Ok tack! Jag hade svagt för mig att jag hade sett ngt någonstans i tidningarna om det, men inte sett på länge nu, detta var alltså ett par veckor sedan.. Bra att få se att det fanns lite rapportering iaf, även om det inte verkar ha varit så mycket, i förhållande till hur stor nyhet jag tycker att det är. (Som sagt, aldrig hänt under hela min livstid). Tack för länk!
Citera
2020-04-13, 21:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
1. Testar? Vad pratar du om? Man testar inte dödsfall. Man räknar dödsfall. Idiot.
Vilka dödsfall går under SCBs radar menar du?

Alla som man inte testat. D.v.s om du dör utan att du blivit testad när du levde och de inte testar dig post mortem så hamnar du inte med i dödsstatistiken för Covid-19. Jag vet att du tror att de testar alla som dött men de gör inte det ens i normala omständigheter och de gör DEFINITIVT INTE det under en pågående pandemi.

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
2. Ge mig en källa.
Det finns tecken på att det är något fler dödsfall nu än förut , men marginellt.

Ja marginellt. Men allt förs inte in i statistiken och det släpar dessutom efter. Och vi befinner oss i början av epidemin som kommer att fortlöpa till sommaren. Vi kommer att se personer som dör ända in i juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in