2020-04-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är du ditt drägg, som ljuger, förvanskar och endast pratar ner ditt eget land så mycket du bara kan.
Vore vi i ett auktoritärt land (som du försöker få detta fria samhälle till) skulle du fängslas för landsförräderi.
Dina överdrifter, din vinkling, dina rena lögner, det äcklar mig och borde äckla varje svensk.
Du är dessutom så satans efterbliven så du inte ens fattar att det inte ens går att mörka här ens om man skulle vilja.
Kritik kan man komma med. Mot allt möjligt i hur detta skötts.
Men att överdriva och driva medveten propaganda mot allt som ens land står för, både bra och dåligt, genom förvanskningar, halvsanningar och överdrifter, hårdvinklade skitinlägg. Det är fan landsförräderi.

Sant mannen och då är jag starkt åt höger.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jaja, skulle väl vara de hemmafruarna som bara har AB som källa då, men det lär framhävas snabbt att det beror på eftersläpningar.
... och ja, 300 2-300 vore inget märkligt imorgon/onsdag. Det kan vi räkna med. Det vore konstigt om det är färre, snarare.

Blir det en smula fler, uppåt 400, vore det inget bra. Allt annat är enligt plan dock.
Mhm...

Vad är planen? Hur länge ska det dö 200-300 människor/dag enligt planen? Hur många ska dö totalt enligt planen, och vad är målet med den här planen?

FHM har inte uttalat någon dylik plan. Hur har du fått nys om vilken "plan" Sverige har?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
9/11 , tsunamin och Estonia brydde jag mig djup om. Det var tråkiga katastrofer.

Men breivik var ju ett misslyckande, att han inte kunde ha ihjäl fler.

Anledningen till att jag ställer Corona mot alla @ndra dödsfall är för att ni korkade i tråden ska fatta att sjukdomen är inte problemet, det är eran reaktion och omvärldens.

Varför var de tråkiga katastrofer när det var en alldaglig händelse kopplade till antalet döda?

Jag tror nog att folk med lite vett får sina varningssignaler att ringa när man har en auktoritär person som har haft konstant fel i flera månader i sträck.

Det är inte precis förtroendeingivande.

Sedan lägg till att nuvarande regering utgår från sin heliga värdegrund så ät det inte så konstigt att man ser varje död person som en uppoffring för sin egna agenda.

Helt normalt när man inte delar samma människosyn som sagt. Då blir det ganska löjligt med alla dessa selektiva bias som kastas hit och dit enligt mig.
Citera
2020-04-13, 21:08
Medlem
Citat:
9/11 , tsunamin och Estonia brydde jag mig djup om. Det var tråkiga katastrofer.

Men breivik var ju ett misslyckande, att han inte kunde ha ihjäl fler.

Anledningen till att jag ställer Corona mot alla @ndra dödsfall är för att ni korkade i tråden ska fatta att sjukdomen är inte problemet, det är eran reaktion och omvärldens.

Ja precis det är hela världen som är jättehysterisk och tokig och du som är så samlad och smart
Citera
2020-04-13, 21:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja man ser att de inte verkar må så de flesta av dem...nån brukar ju småle mellan varven och vad det beror på fattar jag inte heller..jag menar det är ju inga trevliga nyheter de ska framföra.
De är helt klart panikslagna.
Kroppsspråket är tydligt. Själva deras uppsyn skapar mer rädsla än vad de står och försöker dölja med fina ord.
Jag känner så i allafall.
Blir rädd när jag ser och hör dem.
Känns som de har noll kontroll.

Såg i expressen nu att det stog att man skulle vara beredd på att det kunde bli vattenransonering.
Varför? Har alla dött eller...
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Varför kan man inte det? Om man inte räknar in allt får man ju ingen statistik.

Du skrev ju själv att 1000 personer dött på några dagar, och alla dom av Corona.

Men på riktigt? Resonerar du likadant om personer som dör i trafikolyckor? "Familjen Pettersson hade säkert dött i fredags iaf!"
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
England - 2019-nCov cases - 69,329+ cases; 10,261 deaths

Sverige måste rimligen "underredovisa" sina siffror. Frågan är hur många äldre på vårdhem och äldreboenden som inte kommer med i vår statistik? Det måste gå att redovisa. Vi ligger visserligen efter England...

I det brittiska siffrorna finns inte de på äldreboende och i hemmen som dött av covid-19 med i siffrorna.

Det finns däremot med i t.ex Sveriges och Belgiens siffror. ( I Sverige testas alla med symptom på covid-19. Ev. mörkertal kommer att framgå senare när man mäter överdödlighet).

UK är en katastrof. Förr hade man endast 20 kritiska fall. Sedan hoppade de upp till strax över 1500. Men dessa siffror verkar mest ha att göra med hur många IVA-platser och respiratorer man har tillgängliga. UK ligger, definitivt inte, före pandemikurvan vad gäller detta. Vilket, förstås återspeglas i de höga dödstalen, som alltså endast gäller de som dött på sjukhus i covid-19 .

En annan katastrof är, förstås New York. Här börjar siffrorna lugna ner sig. Men orsaken till det är att nästan alla i delstaten redan haft covid-19. Ca en procent av befolkningen där har fått sjukhusvård för covid-19. De lyckades aldrig "platta till kurvan" pga det snabba förloppet. Enda motsvarigheten till detta är lilleputtlandet San Marino.
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-04-13 kl. 21:11.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Eller så använder man ordet alarmist för det passar så bra in rent definitionsmässigt.

Alarmist = Person som producerar onödiga varningar

Förlorar dock sin tyngd när den används av en majoritet som gör att den tappar sin betydelse.

Säger man rasist till någon idag så kopplar man det direkt till politiska slagord mer än att personen i sig skulle vara en rasist.
Citera
2020-04-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För att man ser på andra forum att det är samma extremvänster som får exakt samma argument som till exempel på Facebook.

Samtidigt som de använder samma kodord som "alarmister", precis som när man skiter ur sig att alla är rasister höger om S.

Det är ett väldigt tydligt mönsterbeteende hos vissa.

Nu kanske alla inte är det, men ganska så lätt att se genom deras posthistorik.

Jahapp ok, jag har röstat sd sen 2006 iaf och skakar på huvudet åt alla alarmister och andra hysteriska också, så jag är väl vänster i detta ämnet då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Om du ser till Sverige, så har vi redan haft utbrott av sjukdomar via vattnet. Detta innan några otroliga nivåer av virus nått oss, eller för den delen några problem med kemikalier.

I vanliga fall så är halten av virus så låg, att sämre rensingsverk, även ifall de missar något, inte spelar någon större roll. Men nu, när halterna av virus kommer vara extrema så är vi i en annan situation.
De utbrott du syftar på orsakas av bakterier eller parasiter som kan föröka sig i vatten, inte virus som endast kan föröka sig inuti levande celler. Bakterier och parasiter kan bli problem om vattnet inte renas eftersom de kan föröka sig, men inte virus.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Hade man inte börjat med sådan redan?
Eller var det kanske något annat land.
I Kina var det väl fler som blivit friskförklarade och insjuknat igen efter ett par veckor.

Jag vet att Kina och Sydkorea har haft dom som testat positivt igen. Men jag tror det var på virustestet.

Jag vet inte hur mycket antikroppstester som gjorts i andra länder förutom att Tysklands test var i blåsväder enligt en norsk artikel som Poirot postade tidigare i tråden.
Citera
2020-04-13, 21:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Jahapp ok, jag har röstat sd sen 2006 iaf och skakar på huvudet åt alla alarmister och andra hysteriska också, så jag är väl vänster i detta ämnet då

Fast du utgör väl inte en majoritet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in