2020-04-13, 21:02
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Varför lägger du ihop alla andra dödsorsaker tillsammans för att ställa emot corona?

Jag menar, brydde du dig om 9/11? , Tsunamin i Thailand?, Estonia? eller Breivik?

Det dör fler under en dag på övriga ställen i världen enligt din logik

9/11 , tsunamin och Estonia brydde jag mig djup om. Det var tråkiga katastrofer.

Men breivik var ju ett misslyckande, att han inte kunde ha ihjäl fler.

Anledningen till att jag ställer Corona mot alla @ndra dödsfall är för att ni korkade i tråden ska fatta att sjukdomen är inte problemet, det är eran reaktion och omvärldens.
Citera
2020-04-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och i lockdown landet Danmark så kommer skolorna att öppnas. Kan ju bero på att förskolebarn och grundskolebarn inte bidragit så mycket till smittspridningen. Eller varför tror du att danskarna resonerar som de gör?

Alla länders skolor kommer öppna till slut. Är du förvånad eller?
Man har lockdown av en anledning.
Citera
2020-04-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om man vaggar fram och tillbaka, står med armarna stelt hoppressade över magen, ser ut som en robot förövrigt då är det stora fel.

Dessutom pratar alla entonigt, ungefär så här likt Stefan
Detblirsämreinnandetblirbättre, paus, djupt andetag och nifårförberedaermentalt, eh,harkel paus igen, detkommerattdönågratusen. Viskagöradethärtillsammans( ni) Klart slut.

Stora fel när man pratar så.
Ja man ser att de inte verkar må så de flesta av dem...nån brukar ju småle mellan varven och vad det beror på fattar jag inte heller..jag menar det är ju inga trevliga nyheter de ska framföra.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon menade att det kan bli brist både på reningskemikalier och på personal. Hon menade inte att det var SARS-CoV-2 i vattnet. Däremot toxiner och annat onyttigt. Hon borde ha koncentrerat sig på hur vattentillgången för enskilda ska säkras om det uppstår problem.

Det är OT.
Om du ser till Sverige, så har vi redan haft utbrott av sjukdomar via vattnet. Detta innan några otroliga nivåer av virus nått oss, eller för den delen några problem med kemikalier.

I vanliga fall så är halten av virus så låg, att sämre rensingsverk, även ifall de missar något, inte spelar någon större roll. Men nu, när halterna av virus kommer vara extrema så är vi i en annan situation.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För att man ser på andra forum att det är samma extremvänster som får exakt samma argument som till exempel på Facebook.

Samtidigt som de använder samma kodord som "alarmister", precis som när man skiter ur sig att alla är rasister höger om S.

Det är ett väldigt tydligt mönsterbeteende hos vissa.

Nu kanske alla inte är det, men ganska så lätt att se genom deras posthistorik.

Eller så använder man ordet alarmist för det passar så bra in rent definitionsmässigt.

Alarmist = Person som producerar onödiga varningar
Citera
2020-04-13, 21:04
Medlem
951 döda i Sverige
131 döda i Norge

Hade vi gått Norges väg och följt norska kurvan hade hundratals personer i Sverige levt vidare. De offrades på flockimmunitetens altare. Därtill kommer ett stort mörkertal som inte redovisas.
Vår regering och myndigheter spelar rysk roulette.
Det är så inhumant och cyniskt.
Please help Sweden!
Citera
2020-04-13, 21:04
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det var sagt att de skulle börja med antikroppstester denna veckan.

Databasen var intressant. Jag hittade en artikel om att Sydkoreaner och danskarna ska testa en medicin mot bendelorm mot Corona. Bendelorm är vidrigt så jag hoppas att en medicin som kan ta död på det lyckas ta döda på det otäcka lilla viruset också.

Hade man inte börjat med sådan redan?
Eller var det kanske något annat land.
I Kina var det väl fler som blivit friskförklarade och insjuknat igen efter ett par veckor.
Citera
2020-04-13, 21:05
Medlem
Max3xs avatar
MSB pudlar om vattnet. Enligt mig, en stark indikator på att det första uttalandet var korrekt.

Det är aluminiumsulfat som är en bristvaran, används för att rena både dricksvatten och avloppsvatten. Aluminiumet i form av bauxit bryts på andra sidan jordklotet, finns inga fyndigheter i Nordeuropa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGLJGm/msb-om-vattenbristen-det-kommer-inte-att-ta-slut
Citat:
MSB varnade för eventuell dricksvattenbrist i Sverige.
Men nu förtydligar de uttalandet: – Det kommer inte att ta slut, säger Maria Bergstrand på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad har jag fel i?

Det hela är jätteenkelt. Titta på statistiken för 2020 och jämför den med ett genomsnittsår (90000 döda). Om det är avsevärt fler som dött 2020 kan man utgå från att det är överdödlighet i covid-19. Om det inte dött fler än ett genomsnittsår kan man utgå från att folk dött i covid-19 i stället för något annat.

Jag har inte använt något som bevis hittills. Jag tycker inte att man ska mäta på kortare tid än 12 månader (kalenderår).

Men du kan inte jämföra med ett helt år eftersom det bara gått tre och en halv månad, du måste jämföra med en dag. D.v.s det dör fler än 246 personer om dagen, d.v.s det dör fler nu än genomsnittet. Dessutom så befinner vi oss i början av epidemin som antagligen når sin kulmen först i maj så vi kommer att ha dödsfall ända till juli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jag är landsförrädare?
Det är du som är landsförrädare.
Det är du som blundar inför verkligheten.
Det är du som säger "det är totaaaaaaaaaalt osannolikt" att man mörkar i Sverige.
Snacka om att ha en agenda. Alternativt vara lobotomiserad.
Det är du som förråder ditt egna land. Landet som har byggts upp av folket som man nu låter dö som hundar ensamma i sina sängar i våndor.
Shame on you.

Man undrar vad det är för typ av människor som gör denna sorts inlägg egentligen..

Sverige låter medvetet befolkningen "dö som hundar" och mörkar statistik för att få igenom sin hemliga agenda osv

Kom igen nu, sluta fantisera.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men du kan ju inte räkna in de som dör i Covid-19 i de 250 personerna? Om det dör 250 normalt och det dör 100 till i Covid-19 så blir det antagligen runt 320-340, aningen nedjusterat. Du kan ju inte anta att 100% av de som dör i Covid-19 skulle dött normalt även utan viruset samtidigt.

Varför kan man inte det? Om man inte räknar in allt får man ju ingen statistik.

Du skrev ju själv att 1000 personer dött på några dagar, och alla dom av Corona.
Citera
2020-04-13, 21:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Om du ser till Sverige, så har vi redan haft utbrott av sjukdomar via vattnet. Detta innan några otroliga nivåer av virus nått oss, eller för den delen några problem med kemikalier.

I vanliga fall så är halten av virus så låg, att sämre rensingsverk, även ifall de missar något, inte spelar någon större roll. Men nu, när halterna av virus kommer vara extrema så är vi i en annan situation.

Fast det var alltså inte viruset hon talade om som risk för vattnet. Det var risken att det skulle saknas reningskemikalier eller personal. Det är som bekant så att dricksvattnet renas virus eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in