2020-04-13, 20:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Z är ingen legendar i MFF. Det lilla han spelade i MFF är inget större avtryck 16 mål på 40 matcher.

374 mål på 581 matcher = 0.64% och i MFF 0.4%. Han är Malmöbo.

Yes. Finner det lite märkligt att du lägger ned så mycket tid på att en så obetydlig malmöbo är delägare i en så obetydlig klubb som är i nivå med Falkenberg. För vi är väl den gamla skolan män där vi inte medger att vi blir sårade av svek?
Citera
2020-04-13, 21:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Yes. Finner det lite märkligt att du lägger ned så mycket tid på att en så obetydlig malmöbo är delägare i en så obetydlig klubb som är i nivå med Falkenberg. För vi är väl den gamla skolan män där vi inte medger att vi blir sårade av svek?

Lite grann. Jag har ju trots allt bott i Malmö på bl.a Rosengård under 20 år men född i TFF-land. Sedan 28 år bor jag ude po lannet.

Den där Amoo som ni ska signa, har Z lovat att han ska lira i A-laget. Se där är han redan lagledare?
Citera
2020-04-13, 21:05
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi slogs ihop med Johanneshov i början av 1900-talet pga brist på fotbollsplaner i Stockholm och att det var i stort sett ett krav för att överleva, inget som gjordes för att bli framgångsrikare.
Lite skillnad på en sån sammanslagning tre år efter att sektionen bildats och difs diverse övertagningar av klubbar, don't you think?

Trevlig tolkning av ramsan. Helt fel tolkning men du får tolka den hur du vill.
åhh herregud här har vi en ny hammarbyare, inflyttad lantis? att bara överleva har varit en framgång för hammarby, ni är långt ifrån en toppklubb
Citera
2020-04-13, 21:05
Medlem
Citat:
Hahahaha åh herregud Aiesh...tala är silver, tiga är guld...

...något som Glenn FÖRVISSO borde praktisera ibland också

Glenn tänker aldrig innan han skriver eller säger något, det är delvis det som är charmen med honom. Kommunen borde anställa honom så får han gå runt i staden och vara Glenn.

Vad var det han sa om Mexiko... "inte en jävel snackar om corona här" ... en av höjdpunkterna var att få se en Sjöelefant "ser ut som en ful jävla valross utan tänder".

För Aiesh kommer det där att blåsa över.
Citera
2020-04-13, 21:07
Medlem
junazs avatar
Citat:
Vad grundar sig bitterheten i är väl den relevanta frågan.
Det första jag tänkte när jag såg rubrikerna om att Zlatan tränar med Bajen var att det roligaste med om han skulle dra på sig Bajen-tröjan vore att se Malmö-fansen fortsätta gråta så in i helvete. Det vore tillfredsställande.
Citera
2020-04-13, 21:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Glenn tänker aldrig innan han skriver eller säger något, det är delvis det som är charmen med honom. Kommunen borde anställa honom så får han gå runt i staden och vara Glenn.

Vad var det han sa om Mexiko... "inte en jävel snackar om corona här" ... en av höjdpunkterna var att få se en Sjöelefant "ser ut som en ful jävla valross utan tänder".

För Aiesh kommer det där att blåsa över.

Ja han är ju totalt filterlös vilket gör honom underbar på ett sätt. Finns ju dock aldrig något uppsåt hos honom.

Du har rätt om Aiesh också. Man glömmer så lätt hur snabbt folk glömmer sånt här
Citera
2020-04-13, 21:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det första jag tänkte när jag såg rubrikerna om att Zlatan tränar med Bajen var att det roligaste med om han skulle dra på sig Bajen-tröjan vore att se Malmö-fansen fortsätta gråta så in i helvete. Det vore tillfredsställande.

Tänkte exakt samma fast med gårdare och gnagare istället för mffare. Vi fick båda rätt
Citera
2020-04-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han lär inte spela i allsvenskan, undviker väl helst konstgräs (klokt nog)
Inget ont som inte för något gott med sig.
Citera
2020-04-13, 22:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Det har han gjort och det var väl det som orsakade stormningen av statyn?
Citera
2020-04-13, 22:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Förolämpa inte Falkenberg de har gräs att spela på inte någon balkongmatta.
Citera
2020-04-13, 22:59
Medlem
girigfans avatar
någon som vet vad det finns för skäl till att inte permittera? lite tråkigt att bosse inte verkar söka stöd när hela övriga konkurrenter gör detta.
zlatan till bajen? snubben är känd för att hetsa och går igång på uppmärksamheten han lockar till säg.
alltid kul med profiler till allsvenskan, tror dock inte att hammarby
världens bästa fotbollspelare under något år? nja
sveriges genom tiderna bästa spelare? kluven
sveriges genom tiderna största stjärna? absolut, givet uppmärksamheten hans spelstil får, tilltalar dock inte mig.
snubben har spelar 2 vm, 0 mål, inte ens en cl final. många titlar, tycker dock bara att hans titel med milan väger tungt då franska ligan är en enlagsliga, la liga titel med tidernas kanske bästa lag? sedan köpta titlar i juventus samt några titlar med inter när övriga konkurrenter var bortspelade.
fortfarande lack över att han valde att inte spela en fri henke 2002 då vi missade vm kvarten, lustigt nog nådde vi dit mästerskapet efter han valde att lägga skorna på hyllan.
Citera
2020-04-14, 03:32
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det har han gjort och det var väl det som orsakade stormningen av statyn?
Om jag nu var otydlig med uttrycket "dra på sig Bajen-tröjan" så menar jag naturligtvis att spela matcher i Allsvenskan för Hammarby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in