2020-04-13, 18:18
Medlem
Jag var så jävla trött på Zlatan redan innan VM 2018, och nu ska den jäveln ta massa uppmärksamhet i mitt vardagliga flöde fotbolls-nyheter också. Hopplöst. Orkar inte med han i allsvenskan, utöver de två matcherna mot Malmö. Det blir kul.
Citera
2020-04-13, 18:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag var så jävla trött på Zlatan redan innan VM 2018, och nu ska den jäveln ta massa uppmärksamhet i mitt vardagliga flöde fotbolls-nyheter också. Hopplöst. Orkar inte med han i allsvenskan, utöver de två matcherna mot Malmö. Det blir kul.

Han lär inte spela i allsvenskan, undviker väl helst konstgräs (klokt nog)
Citera
2020-04-13, 18:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Är det inte ganska väl dokumenterat att DIF byggt en arena om politikerna inte sagt nej? Vad har du för “inside information”?

Kan du förklara läget, gärna med källor?

Ingen inside information, så här skrev djurgården själva 2011

Citat:
De arenor i Sverige och utomlands som undersöktes visade också på svårigheten att nå ekonomi i driften av en egen arena. Djurgården saknar ekonomiska resurser att investera i ett arenaprojekt vilket utesluter att man på egen hand kan äga en arena. Alternativet skulle vara att hitta externa finansiärer som bygger och äger arenan och sedan hyr ut den. Detta skulle dock inte vara någon attraktiv investering på grund av stora finansiella risker, den rådande konjunkturen och Djurgården Fotbolls svaga ekonomi.

Visst man kan argumentera för att politikerna sa nej till djurgårdens krav, men det fanns inget nej till att bygga en arena.

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
(Att DIF nog inte funnits i dag, eller spelat i någon av de lägre divisionerna, om planerna satts i verket är en annan fråga.)

Ja det är en ganska rimlig analys.
Citera
2020-04-13, 18:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Den här bitterheten mot loser-Bajen kommer bli säsongens underhållning när det väl kommer igång. Snälla, skärp inte till dig

Var har jag fel? Jag skulle inte bli förvånad om det inte blir något allsvenskt spel 2020.
Citera
2020-04-13, 18:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var har jag fel? Jag skulle inte bli förvånad om det inte blir något allsvenskt spel 2020.

Vad grundar sig bitterheten i är väl den relevanta frågan.
Citera
2020-04-13, 19:01
Medlem
Keldons avatar
Abstinensen efter allsvenska matcher är enorm. Jag surfar runt på Wikipedia och läser allt om allsvenskan historiskt sett för att kompensera. Hur många nya Wikipediaartiklar har tillkommit på grund av abstinensen tror ni? Jag tror många.
Citera
2020-04-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ingen inside information, så här skrev djurgården själva 2011

Visst man kan argumentera för att politikerna sa nej till djurgårdens krav, men det fanns inget nej till att bygga en arena.

Ja det är en ganska rimlig analys.

Redan i januari 2003, mitt under gulderan då DIF snabbt plockade 6 titlar som egentligen borde varit 7 (minns ”det smutsiga guldet”), så var projektet mer eller mindre krossat av Stockholms politiker.

Investerare fanns men ingen mark.

DIF kämpade därefter länge för att få bygga om ÖIP.

Men 2009 så kom det ut att stans politiker i stor enighet redan bestämt sig för att bygga Stockholmsarenan. Mycket tyder på att detta varit planerat under lång tid.

Vad som skrevs 2011 är egentligen helt ointressant och kan sorteras in under rubriken ”gilla läget”.
Citera
2020-04-13, 19:21
Medlem
harry3210s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Abstinensen efter allsvenska matcher är enorm. Jag surfar runt på Wikipedia och läser allt om allsvenskan historiskt sett för att kompensera. Hur många nya Wikipediaartiklar har tillkommit på grund av abstinensen tror ni? Jag tror många.
Samma här, läser igenom hela MFF och Allsvenska historiken. Hoppas verkligen säsongen starter i juni.
Citera
2020-04-13, 19:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vad grundar sig bitterheten i är väl den relevanta frågan.

Z är ingen legendar i MFF. Det lilla han spelade i MFF är inget större avtryck 16 mål på 40 matcher.

374 mål på 581 matcher = 0.64% och i MFF 0.4%. Han är Malmöbo.
Citera
2020-04-13, 19:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så Aiesh blev så upprörd över Glenn Hyséns harmlösa skämt om Allah?

"”Varför är det många muslimer som är irriterade på mig???? För att Allah heter Glenn i Göteborg. Ha d Gott. Glenn”."

Aiesh kan dra åt helvete. Vilken jävla tönt han är. Med tanke på att han knappast är värdig att putsa Glenns skor så borde han inte ge sig in i en match han aldrig kan vinna. Att ge sig på Glenn är nog ett bra sätt att bli hatad av Blåvittfansen.
Hosam Aiesh borde be Hysén om ursäkt. Inte för att jag gillar göteborgshumorn men det där var verkligen inget att ta illa upp för.
Citera
2020-04-13, 19:51
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
https://www.expressen.se/gt/sport/ilskan-mot-hysens-ord-respektlost/

Med Aiesh logik borde alla kristna bli kränkta av att Torbjörn Nilsson kallas för gud i Blåvittled. Vilken jävla tönt, jag hade slutat störa mig på honom när han lämnade Östersund men nu är han med på min shit list igen.

Hahaha, vilken jävla pajas. Inte direkt så att Hysén har skickat skämtet till Aiesh. Gillar han det inte är det bara att inte följa/blocka Hysén på Twitter och gå vidare.

Får mig att tänka på Ricky Gervais skämt om lättkränkta människor på internet.
Citera
2020-04-13, 20:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harry3210
Samma här, läser igenom hela MFF och Allsvenska historiken. Hoppas verkligen säsongen starter i juni.

Jag gillar din avatar med en gammal hjälte Ingvar Svahn. När det känns alltför trist då kollar jag Mackans avskedshyllning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in