Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Han är raljant. Och jag får inte ihop hans berättelse riktigt. Allt känns konstlat och inövat tycker jag och när hon "kommer på honom" så hör man irritationen. Han låter oehört känslokall. Irritation och förakt är den enda känsla jag hör honom uttrycka. Någon beskrev att han pratade om HD som om hon var en tvättmaskin och den funkade inte så jag skaffade en till - men oj nu funkar båda två. Lite så känns det. Han pratar inte speciellt fint om HD tycker jag - det känns ju inte vidare kärleksfullt. Vid något tillfälle låter det som att det är han som övertalat henne att ta ut skilsmässa. "jaja hon lämnade in den men jag skrev ju ut den och hade tjatat i ett år". Jag får en obehaglig känsla att om LW hade varit lite lättare att ha att göra med så hade HD varit offret.
Jag får en känsla (hela tiden) att allt han säger , säger han för att det ska "se bra ut" för hans image. I hans värld vill han verka vara hederlig och uppoffrande, hjälpsam och familjefar. En sådan är en hedersknyffel som tar på sig skulden (vilket ska visa att det är sådan ärlig person han är, även nu) och tar sitt straff. Han vill visa att så hederlig är han att han t om tycker att han själv vet hur han ska straffas.
Jag tror at de flesta känner instinktivt att det blir krystat när han lägger fram det på det sättet? Det vanligaste kanske är att man skulle säga att jag fick skuldkänslor, jag kände att jag gjorde fel. Om hon hade kastat ut mig, hade jag förstått henne, men jag ville inte skiljas. Eller något liknande. Vem tror på att han tjatat eller övertalat henne om skilsmässa?
Vad var det LW beskrev honom som, Mr Nice. Han har jobbat på den imagen länge och han har lyckats få många tro på bilden. Han vet hur man gör. Han låter ju tyvärr ganska vanlig om man inte lyssnar så väldigt noga.
Men nu blir han nagelfaren.