2020-04-13, 15:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
UW berättar i rätten att Lena sagt att Hanna konfronterat henne och att Lena mer eller mindre triumferande sagt att ja, jag och Stefan har en relation. Därefter hade Hanna krävt full tillgång till SDs telefon. Därför föreslog Stefan att han och LW skulle kommunicera på andra sätt (- typ telegram). UW säger att Lena, som hade en hög moralisk kompass, förändrades väldigt under relationen med Stefan. Stefan kunde ha tillgång till en visningslägenhet och ville att han och LW skulle träffas där.

Han bekräftar att Lena kunde låsa sig på saker. Hon kunde vara väldigt påstridig. Hon ger sig in i saker med frenesi. Magkänslan UW har är att LW "jagade livet ur Stefan". "Lena ger sig inte", hon "accepterade inte att bli bortvald". UW ger en fantastisk inblick i vem LW egentligen var.

Jag är kvar i sexlivet. Han låter verkligen som att han inte vill prata om det.
Citera
2020-04-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Hur kan man vederlägga att någon googlat om något? Kan ju använda andra enheter, rensa cache m.m.

Men har inte HD och SD vidimerat detta?
.. JG har i alla fall sagt att han och SD pratat om "dödshjälp" till HD när hon var deprimerad, "väldigt sjuk" ..HD var med i detta prat.
Finnes, efter all läsning och ljudfiler man hört, ingen orsak att betvivla denna inställning (prat) hos SD.
Citera
2020-04-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tänk att det ska vara så svårt att ha två tankar i huvudet samtidigt.

Du gör det vanliga misstaget att inte skilja på anledningen till att Lena mördades med att hon mördades.
Konsekvensen gör dig ditt sinne oförmöget att förstå motivet
----------------------------------------------------------------------------------Lenas grova trakasserier-------------------------------------------
Inre spärrar []▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪[]▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪[]Yttre påverkan --------

Ingen kan påstå annat än att det svåraste av brott är att beröva en annan människa livet. Det är allas vår absoluta skyldighet att dra lärdom av detta. Kunskapen får och ska inte obstrueras av några oärliga medlemmar som tummar på sin heder med att lägga ut dimridåer av rädsla för att ge offret skulden till sitt eget mord.
Vad som förvånar mig är att du och Gloria inte begriper att de var två i en jävligt giftig relation. Hon var intensiv, nästan manisk beskriver UW i rättegången, (del 4 i rättegången på YT) och hon kunde INTE klara att bli bortvald. Och han valde inte bort henne, han ville ha henne för sex men ville ha Hanna som bästa vän, mamma till barnen och kanske t o m hitta tillbaka till henne.

Här FINNS egentligen inget motiv som är fullt klart. Nånstans hoppas jag det kommer fram i domen, hur domaren resonerar när han "gör juridik" av det hela. Men kanske hittar man inget klart motiv. Det enda motivet jag hittar är att SD är den han är och att han är totalskruvad.
Citera
2020-04-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte om jag hänger med?
Ville L*ena gärna träffa HD den kvällen? Mordkvällen?

Men visst, det kan ha varit på L*enas förslag de skulle ses bakom planket. Föra att fixa en cache t ex.

Oj, jag skrev fel. Ska vara SD.
Citera
2020-04-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
UW berättar i rätten att Lena sagt att Hanna konfronterat henne och att Lena mer eller mindre triumferande sagt att ja, jag och Stefan har en relation. Därefter hade Hanna krävt full tillgång till SDs telefon. Därför föreslog Stefan att han och LW skulle kommunicera på andra sätt (- typ telegram). UW säger att Lena, som hade en hög moralisk kompass, förändrades väldigt under relationen med Stefan. Stefan kunde ha tillgång till en visningslägenhet och ville att han och LW skulle träffas där.

Han bekräftar att Lena kunde låsa sig på saker. Hon kunde vara väldigt påstridig. Hon ger sig in i saker med frenesi. Magkänslan UW har är att LW "jagade livet ur Stefan". "Lena ger sig inte", hon "accepterade inte att bli bortvald". UW ger en fantastisk inblick i vem LW egentligen var.

Det ska bli spännande att lyssna på resten, väntar ut ett avsnitt om dagen, öppnar man alla paket samtidigt så är ju det roliga slut sen

Någon som vet i vilken ordning förhören ligger med SD? För att förhöret med honom i första avsnittet verkar vara efter att de förhört vittnen? Jag trodde de skulle lägga ut samtliga förhör och i någorlunda ordning ...men det verkar bara vara 3-4 förhör med SD, samtliga på 1½ timme cirkus så det kan ju inte vara alla förhör?
Citera
2020-04-13, 15:18
Moderator
Maviels avatar
Sjuka fanskap. Han målar in sig själv i ett djävla hörn. Först säger han att dom har normalt sex. Sen när de diskuterar det faktum att hon blöder och åklagaren pressar honom om det och frågar om de inte kollat upp det eller försökt åtgärda det - då säger han att LW var stolt över det - att det var "friktionsskador" och att det var för att de hade så gymnastiskt sex... inget av detta låter klokt någonstans.
Citera
2020-04-13, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Han är raljant. Och jag får inte ihop hans berättelse riktigt. Allt känns konstlat och inövat tycker jag och när hon "kommer på honom" så hör man irritationen. Han låter oehört känslokall. Irritation och förakt är den enda känsla jag hör honom uttrycka. Någon beskrev att han pratade om HD som om hon var en tvättmaskin och den funkade inte så jag skaffade en till - men oj nu funkar båda två. Lite så känns det. Han pratar inte speciellt fint om HD tycker jag - det känns ju inte vidare kärleksfullt. Vid något tillfälle låter det som att det är han som övertalat henne att ta ut skilsmässa. "jaja hon lämnade in den men jag skrev ju ut den och hade tjatat i ett år". Jag får en obehaglig känsla att om LW hade varit lite lättare att ha att göra med så hade HD varit offret.

Jag får en känsla (hela tiden) att allt han säger , säger han för att det ska "se bra ut" för hans image. I hans värld vill han verka vara hederlig och uppoffrande, hjälpsam och familjefar. En sådan är en hedersknyffel som tar på sig skulden (vilket ska visa att det är sådan ärlig person han är, även nu) och tar sitt straff. Han vill visa att så hederlig är han att han t om tycker att han själv vet hur han ska straffas.

Jag tror at de flesta känner instinktivt att det blir krystat när han lägger fram det på det sättet? Det vanligaste kanske är att man skulle säga att jag fick skuldkänslor, jag kände att jag gjorde fel. Om hon hade kastat ut mig, hade jag förstått henne, men jag ville inte skiljas. Eller något liknande. Vem tror på att han tjatat eller övertalat henne om skilsmässa?

Vad var det LW beskrev honom som, Mr Nice. Han har jobbat på den imagen länge och han har lyckats få många tro på bilden. Han vet hur man gör. Han låter ju tyvärr ganska vanlig om man inte lyssnar så väldigt noga.

Men nu blir han nagelfaren.
Citera
2020-04-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det ska bli spännande att lyssna på resten, väntar ut ett avsnitt om dagen, öppnar man alla paket samtidigt så är ju det roliga slut sen

Någon som vet i vilken ordning förhören ligger med SD? För att förhöret med honom i första avsnittet verkar vara efter att de förhört vittnen? Jag trodde de skulle lägga ut samtliga förhör och i någorlunda ordning ...men det verkar bara vara 3-4 förhör med SD, samtliga på 1½ timme cirkus så det kan ju inte vara alla förhör?
De första tre avsnitten är SD. Och nej, de ligger inte i ordning. Men helt klart förståeligt ändå. Det läggs fortfarande upp, så fler kommer - så de som ligger nu är inte alla.
Citera
2020-04-13, 15:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell

Om du går in på själva kanalen och klickar på spellistor så kan du se hur avsnitten ligger och vad de innehåller. Du ser alla avsnitten även om du inte kan öppna alla om du inte är medlem då.

Ja egentligen ska man ju vänta - men jag är lite störd så - blev medlem för att kunna sträcklyssna. Gör ofta likadant med serier.
Citera
2020-04-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med att jag tror att hon har gått dit frivilligt.
Jag tänker mest på att för att ta en snabbis behövs varken rejäla skor eller ha tummarna instuckna i fleecen. Filten kanske ha varit med istället?

Egentligen känns inget riktigt logiskt, vi har diskuterat frågan sedan start. Men likväl är hon där, och på något sätt har hon ju lurats dit.

Vad tänker du om logremsan, vilken betydelse kan den ha haft?

Nu tror jag att det har rensats en hel del konversation, så sammanhanget kan ha blivit skevt.

Han får ju frågan i polisförhör om hur de brukar göra ute i det fria och han beskriver att han ofta tar henne bakifrån ståendes. LWs dotter har också berättat att LW avskydde när hennes foppatofflor som hon mer eller mindre bodde i blev smutsiga eller våta. Och att döma av bilderna i fupen på hennes skor så är de ganska sandiga så hon kunde nog förutse att foppatofflorna inte skulle vara det bästa valet om hon hade för avsikt att gå bakom planket. Kan även tänka mig att det har lagt sig lite dagg så sent på kvällen.
Citera
2020-04-13, 15:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag får en känsla (hela tiden) att allt han säger , säger han för att det ska "se bra ut" för hans image. I hans värld vill han verka vara hederlig och uppoffrande, hjälpsam och familjefar. En sådan är en hedersknyffel som tar på sig skulden (vilket ska visa att det är sådan ärlig person han är, även nu) och tar sitt straff. Han vill visa att så hederlig är han att han t om tycker att han själv vet hur han ska straffas.

Jag tror at de flesta känner instinktivt att det blir krystat när han lägger fram det på det sättet? Det vanligaste kanske är att man skulle säga att jag fick skuldkänslor, jag kände att jag gjorde fel. Om hon hade kastat ut mig, hade jag förstått henne, men jag ville inte skiljas. Eller något liknande. Vem tror på att han tjatat eller övertalat henne om skilsmässa?

Vad var det LW beskrev honom som, Mr Nice. Han har jobbat på den imagen länge och han har lyckats få många tro på bilden. Han vet hur man gör. Han låter ju tyvärr ganska vanlig om man inte lyssnar så väldigt noga.

Men nu blir han nagelfaren.

Han låter irriterad men jag kan tänka mig att han är väldigt lättsam att prata med i vanliga fall. Han pratar liksom på förutom när han blir pressad. Jag är som sagt väldigt imponerad av Åsa Hiding. Hon låter först lite mesig och flickaktig i rösten och hon ser ju väldigt vän och försiktig ut - men den kvinnan är skarp och klipsk och hon vet PRECIS hur hon ska jobba sig vidare. Är djupt imponerad.
Citera
2020-04-13, 15:25
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men har inte HD och SD vidimerat detta?
.. JG har i alla fall sagt att han och SD pratat om "dödshjälp" till HD när hon var deprimerad, "väldigt sjuk" ..HD var med i detta prat.
Mycket möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Finnes, efter all läsning och ljudfiler man hört, ingen orsak att betvivla denna inställning (prat) hos SD.
Anser inte jag heller, men den som försöker vederlägga håller tydigen inte med.
Vem är det och hur skulle man ens kunna göra det?
Senast redigerad av kak 2020-04-13 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in