2020-04-13, 07:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Den enda människohataren jag ser av oss två är du. Det är du som önskar andra människor olycka. Det är du som är vidrigt empatilös och hånar och njuter av när andra människor får det svårt. Det är riktigt lågt och du har noll respekt i mina ögon.
Så, när det var sagt kan vi återgå till topic.

Sverige har hittills inte klarat sig så mycket sämre än grannländerna. Det är inte en enorm skillnad och det har givetvis att göra med flera faktorer. Men en enkelspårig idiot kommer givetvis bara att se en enda orsak på problemet: feminism och invandrare!

Fanatiker som du kan inte talas till rätta. Ni måste nedkämpas.

Sverige har redan nu klarat sig enormt mycket sämre än grannländerna, och värre kommer det att bli. Allt pekar i fel riktning.
Citera
2020-04-13, 10:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Du är inte relevant. Inte på nåt sätt.

Moget
Citera
2020-04-13, 11:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fanatiker som du kan inte talas till rätta. Ni måste nedkämpas.

Sverige har redan nu klarat sig enormt mycket sämre än grannländerna, och värre kommer det att bli. Allt pekar i fel riktning.

Det gör det inte alls. Tog precis del av statistik för Skåne. Verkligen inte många fall.
Det är framförallt Stockholm och några platser till som drabbats hårt. Om folk skärper sig och fortsätter att inte sprida runt smittan så behöver det inte bli så illa.

Det är i stort inget fel på Sveriges tillvägagångssätt i hanteringen av corona. Några missar har där varit och det ibland annat att man inte stoppade alperna-resenärer när de kom tillbaka efter sportlovet, samt att man inte testat vårdpersonal och personal på äldreboende. Besöksförbud borde också införts på äldreboenden långt tidigare.
Antalet dödsfall är liksom inte en indikator i sig självt på hur väl man har hanterat någonting, det beror ju på var smittan spridits och skicket på personerna som drabbats. Men jag förväntar mig inte att du ska förstå, eller ens vilja förstå.

Beredskap skullle Sverige med flera länder haft bättre ja, men det är ingenting specifikt för Sverige pga feminism utan det förekommer i länder med patriarkala styre också. Hur du överhuvudtaget kan formulera något så förbaskat korkat som att feminismen skulle vara att beskylla här är ofattbart.
Skaffa dig en ny hjärna
Citera
2020-04-13, 11:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/g7nBWk/kvinnor-drabbas-extra-hart-av-coronakrisen

Här är en debattartikel där man vill ha ett jämställdhetsperspektiv på Corona.

Kvinnor drar det tunga lasset sägs det, det kanske är sant.

Men är det inte talande ändå, att man inte med ett ord nämner att männen drabbas hårdare av själva sjukdomen?

Perspektivet är precis så ensidigt som feminismen anklagas för att vara här på FB.
Citera
2020-04-13, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/g7nBWk/kvinnor-drabbas-extra-hart-av-coronakrisen

Här är en debattartikel där man vill ha ett jämställdhetsperspektiv på Corona.

Kvinnor drar det tunga lasset sägs det, det kanske är sant.

Men är det inte talande ändå, att man inte med ett ord nämner att männen drabbas hårdare av själva sjukdomen?

Perspektivet är precis så ensidigt som feminismen anklagas för att vara här på FB.

Mycket vill ha mer , låter som feminisim....
"WHO Women" viktigt att Little Jinder inte ska bomma sin stående aborttid på VC...
Kämpa sverige... vi vill ju inte tappa våran kamp att nå 1 abort var 10min....

När jag läser sån ondska så blir jag nästan religös.... den går inte att förstå ur ett rationellt perspektiv...

Det tunga lastet? oroa dig inte, de är mer än väl utvilade för uppdraget, 5,5h/v extra rast....
Senast redigerad av slö 2020-04-13 kl. 11:31.
Citera
2020-04-13, 11:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mycket vill ha mer , låter som feminisim....
"WHO Women" viktigt att Little Jinder inte ska bomma sin stående aborttid på VC...
Kämpa sverige... vi vill ju inte tappa våran kamp att nå 1 abort var 10min....

När jag läser sån ondska så blir jag nästan religös.... den går inte att förstå ur ett rationellt perspektiv...

Det tunga lastet? oroa dig inte, de är mer än väl utvilade för uppdraget, 5,5h/v extra rast....

Trebarnsfar? Tjena mittbena.

Du ska nog vara väldigt glad att kvinnor jobbar i vården så du slipper ligga och kola vippen i Covid 19.
Citera
2020-04-13, 11:43
Avstängd
Citat:

Du ska nog vara väldigt glad att kvinnor jobbar i vården så du slipper ligga och kola vippen i Covid 19.

Fel citering?

Men jag är glad att kvinnor VÄLJER att jobba inom vården, Min förhoppning är att de ska börja vilja jobba lika mycket som män gör, men vill de inte så finansierar jag dem gladeligen.
Citera
2020-04-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Påverkat oss på bästa sätt, kvinnorna styr mycket mycket bättre i krissituationer. När det är kris för landet är det en kvinna som ska leda och männen utföra.

Okej så du tycker dom i riskgruppen i olika åldrar + pensionerna har det bra och är okej om dom for corona? För det är så att våra grannländer har inte bara lyssnat på sina experter men dom har också tagit sina egna ledande beslut tex säkra dom äldres vård tidigt medans derad experter sitter och diskuterar steg 1 steg 2 osv...

Denna regering lyser rakt igenom dom har följt experterna rådgivning till punkt och pricka vilket är visserligen bra men det tar en viss tid innan dom kommer med upplysning och det är just den tidpunkten det gäller att smälla till med utegångsförbud för pensionärer...
Citera
2020-04-13, 12:39
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Män jobbar också i vården.
Citera
2020-04-13, 13:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Fel citering?

Men jag är glad att kvinnor VÄLJER att jobba inom vården, Min förhoppning är att de ska börja vilja jobba lika mycket som män gör, men vill de inte så finansierar jag dem gladeligen.

Nu har är det så att jag skulle tro att det är extremt slitsamt att arbeta inom vården, både fysiskt och framförallt mentalt belastande. Särskilt eftersom att de allt som oftast är underbemannade. Känslan av att göra allt man kan men ändå inte räcka till, dag ut och dag in, tär på psyket.
Så detta med att kvinnor ska jobba lika länge som män som har kontorsarbete/ gör affärer med andra eller arbetar med datorer, programmering e t.c. Det kommer inte hända. Detta eftersom det helt enkelt är för slitsamt arbete.

Sen finns en aspekt till och det är lönerna. En sjuksköterska till exempel, har rätt kass lön. Vad skulle hennes motivering vara till att spendera ytterligare timmar på arbetet? Några tusen mer i månaden, så att hon får 30000 istället för 28000? Vad gör det för skillnad tror du?
Citera
2020-04-13, 13:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Män jobbar också i vården.

Ja absolut. Inte sagt annat.
Citera
2020-04-13, 13:50
Avstängd
Citat:
Nu har är det så att jag skulle tro att det är extremt slitsamt att arbeta inom vården, både fysiskt och framförallt mentalt belastande. Särskilt eftersom att de allt som oftast är underbemannade. Känslan av att göra allt man kan men ändå inte räcka till, dag ut och dag in, tär på psyket.
Så detta med att kvinnor ska jobba lika länge som män som har kontorsarbete/ gör affärer med andra eller arbetar med datorer, programmering e t.c. Det kommer inte hända. Detta eftersom det helt enkelt är för slitsamt arbete.

Sen finns en aspekt till och det är lönerna. En sjuksköterska till exempel, har rätt kass lön. Vad skulle hennes motivering vara till att spendera ytterligare timmar på arbetet? Några tusen mer i månaden, så att hon får 30000 istället för 28000? Vad gör det för skillnad tror du?

hmm. nu vet jag inte om du gör ner kvinnor som grupp eller vill få det till att kvinnor har "tuffare" jobb?

men det vore bra om de kunde matcha mäns 31h/v . blir ju väldigtdyt och allvarliga brister om halva befolkningen ska finansier såväl kvinnor som en genrös invandring, (och sen jobbar inte ens de grupperna lika mycket som genomsnittsmannen. låter inte som nån vidare jämställdhet där inte...)

en sjuksköterska har en marknadsmässig lön (det är liksom den rådande principen hur skulle det se ut om man inte själv bestämmer sin lön godtyckligt) , det finns inget som hindrar henne från att byta bransh om hon är missnöjd med sin lön. Jag finansierar gärna hennes övergångsperiod/utbildningstid (inte för att jag ahr nått val , men jag gör det hellre än att finansier en abort var 15minut , inte för att jag har nått val där heller)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in