2020-04-13, 17:16
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Ja jag förstår, men uppenbarligen inte du

Sverige är väl det enda landet i hela världen som pumpar drickbart kommunalt vatten till biltvättar på bensinmackar, RENAT med kemikalier som nu tar slut.

Gatsoparna kopplar på sig på kommunalt drickbart (RENAT med kemikalier) vatten för att fylla sina vattentankar.

Det enda landet i hela världen? Så är det väl överallt?
Om kemikalier tar slut är det ju enklare att helt enkelt säga åt folk att inte dricka vattnet och istället köra ut vattenbehållare med dricksvatten till folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inget å skratta åt, dock kommer inte dricksvattnet ta slut pga av covid 19 bara aftonblaskans strunprat som folk fortsätter tro på.

Fan pratar du om?
Är det Aftonbladet eller MSB som uttalat detta?
Du menar att det är AB?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Du verkar inte riktigt förstå det har med "per miljoner invånare". Tänk dig ett pyttelitet land där bara du är invånare. Hur många döda per miljoner invåndare skulle landet ha om du dog i corona?
Jo, jag pratar om just per miljoner invånare. En 29:eplats per miljoner invånare är fortfarande en 29:eplats. Alla länder i lilla Norden har jobbat sig upp på den topplistan.
Citera
2020-04-13, 17:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fortfarande inte smickrande bra gjort av en litet land i norr att jobba sig upp till en 29:e plats på listan över flest döda per miljoner invånare. Alla de nordiska länderna ligger i världstoppen av detta. Även o,m du säkert försöker bortförklara alla de andra ländernas placeringar utom Sveriges.

Nej det är inte världstoppen. Vad har norr med saken att göra? Många virus sprids bättre i torrt väder som i norr på vintern och övriga nordiska länder ligger också i norr. Det är ju du som försöker bortförklara något, jag vet inte vad, men helt utan argument. Om Sverige rankades 29e i världen i fotboll är det världstoppen då?

Du är en ytterst ointelligent människa.
Citera
2020-04-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Exakt, och då är det myndighetens uppgift att meddela att de behöver medel att genomföra sina uppdrag enligt önskan. Inte hålla käft.

Men några armband och annat trams gör säker susen, eller hur?

Armbanden kanske är snygga?

Problemet, som jag tänker det, är att OM myndigheten kräver medel utöver budget, blir inte den Generaldirektören långvarig på sin post, och därmed håller dom käft.
Citera
Medlem
Ni kanske redan visste detta men jag läste mig nyss till att även Digerdöden startade i Kina.
Hahaha det va som fan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Siffrorna beror på att dom inte tar emot 80+are längre och väljer även bort 60 och 70 åringar som har två eller flera underliggande funktioner.
Därför ser siffrorna så bra ut men det är endast ren propaganda.
https://ibb.co/hV4Cqnj

Fast det är ju överlägset flest inom kategorin 60-69 år som har vårdats på IVA samtidigt som det är relativt få dödsfall i det åldersspannet? Rimmar illa med att dom selekteras bort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det är inte världstoppen. Vad har norr med saken att göra? Många virus sprids bättre i torrt väder som i norr på vintern och övriga nordiska länder ligger också i norr. Det är ju du som försöker bortförklara något, jag vet inte vad, men helt utan argument. Om Sverige rankades 29e i världen i fotboll är det världstoppen då?

Du är en ytterst ointelligent människa.
Du tycker en 8:eplats är dåligt men en 29:eplats är bra?

Och ja, jag skulle säga att om alla länder i lilla Norden låg på 29-i-topp gällande fotboll så skulle lilla Norden vara oproportionerligt bra på fotboll.

Eller vad säger du om världens 30 rikaste länder? BNP per capita? Då skulle en 8:eplats för Sverige vara bra men en 29:eplats för Finland vara dålig?
Senast redigerad av Ipsi 2020-04-13 kl. 17:24.
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Så för att summera dagens pressträff för er som missade den:
- de inledde med att visa fel PowerPoint presentation i ett par minuter
- sen poängterade att datan i den korrekta presentationen sannolikt är felaktig pga påsken och att vi egentligen inte vet någonting till imorgon
- sen fick vi höra ”Var sjuk om du är hemma” och att det egentligen inte hade hänt så mycket sedan senast
- innan MSB fick avrunda med den lilla detaljen att vi riskerar att få slut på livsmedel och dricksvatten

Myndighetssverige i ett nötskal, vi är onekligen i trygga händer...
Citera
2020-04-13, 17:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och alla de "ensamkommande barnen", d.v.s unga, friska, starka män i sin bästa ålder. DE kan väl skörda på fälten och plocka bär..? Det är samma diskussion i Tyskland, där Frau Merkel släppt in en miljon (!) bidragsparasiter från Afrika och Mellanöstern. Ändå ruttnar sparrisen bort nu, för att de vanliga säsongsarbetarna från Östeuropa inte får komma in i landet..?

Är det så illa att sparrisen ruttnar bort? Snacka om att vi kan få en livsmedelskris om detta fortsätter. Vi behöver sparris!
Har en känsla av att man måste införa civilförsvaret till sommaren för att ta hand om paniken i Sverige.
Citera
2020-04-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Fan pratar du om?
Är det Aftonbladet eller MSB som uttalat detta?
Du menar att det är AB?

Aftonblaskan har förstorat upp teorin. Jag orkade inte ens läsa trams artikeln.
Citera
2020-04-13, 17:20
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Folk med ångest under en Pandemi tar nog en eller två sobril och försöker bara få det att gå bort.

Man kan även ta sig en klämtare...har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in