2020-04-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
– Det är få länder som inte stängt sina skolor. Men Sverige gör helt korrekt. Jag tror att de flesta smittskyddsmyndigheter över världen är överens. Det är politiker som fattar dessa beslut. Det är män som vill ha kontroll, säger hon och forsätter:

–Jag har sett tv-bilder från fattiga länder i världen där män går runt och sprutar ut något medel på gatorna. Det hjälper ingenting. Absolut inte. Men många auktoritära ledare har den här grejen att de vill vara som militärer, de vill spärra av, de vill stänga gränser, de vill ha kontroll, de vill stoppa undan kvinnor och barn någonstans. Det är patriarkal smittpolitik. Tack och lov har Sverige en Folkhälsomyndighet som förstår det här.
Fokus på jämlik hälsa och agenda 2030.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/om-folkhalsomyndigheten/vart-uppdrag/
Citera
2020-04-13, 16:48
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det är nog inga kistor som läggs in där vännen..snarare liksäckar!
Chansen att du är min vän är väldigt osannolik. Det här är ett anonymt forum.

Nej, det är jag väldigt säker på att du har fel. Kistor, inget annat är praktiskt möjligt.
Citera
2020-04-13, 16:48
Medlem
Citat:
– Det är få länder som inte stängt sina skolor. Men Sverige gör helt korrekt. Jag tror att de flesta smittskyddsmyndigheter över världen är överens. Det är politiker som fattar dessa beslut. Det är män som vill ha kontroll, säger hon och forsätter:

–Jag har sett tv-bilder från fattiga länder i världen där män går runt och sprutar ut något medel på gatorna. Det hjälper ingenting. Absolut inte. Men många auktoritära ledare har den här grejen att de vill vara som militärer, de vill spärra av, de vill stänga gränser, de vill ha kontroll, de vill stoppa undan kvinnor och barn någonstans. Det är patriarkal smittpolitik. Tack och lov har Sverige en Folkhälsomyndighet som förstår det här.

Wold.

De var ju tvugna att säga att hon minsan vet vad hon pratar om, till och med. Hon är bra på bakterier....

De enda som påpekar sådant är sådana som står vid vägkanten och säljer guld.

Så vi får se hur den feministiska pandemipolitiken fungerar.

Det är ju ändå mest män som dör och de får ju skylla sig själva, för det är ju bara bra att de dör.
Citera
2020-04-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det har varit chaufförsbrist i Sverige i åtminstone dom 10 senaste åren. Åkerierna som arbetar för t ex ICA har sänkt sina krav rejält och tagit in massvis med polacker osv trots att dom inte behärskar språket.
Och det MSB vill säga är alltså att de inte klarar att lösa ett sådant problem i en krissituation? Vad skall vi då ha MSB till? Hur skulle de fixa biffen vid en större kris, som ett krig? "Vi får nog ge upp här, alltså, för vi har ju brist på chaufförer".
Citera
2020-04-13, 16:49
Medlem
946 dödsfall enligt platz.se corona, det var en ganska kraftig ökning jämfört med av FHM redovisade 919 dödsfall. Det blir omöjligt att hämta in eftersläpningen i morgon. Jag tror inte man vågar redovisa mer än 70 döda per dygn tisdag och på onsdag, totalt då 140 döda.

Om man redovisar för många döda går kurvan upp för mycket, den skall ju plattas till. Det kommer rapporter om att det finns många intensivvårdsplatser för corona så tydligen är det inte mängden som betyder något utan att det är hög omsättning. Upp till 80% tillfrisknar snabbt med 20% tyvärr går till de sälla jaktmarkerna.
Jag tror att peaken kan bli runt 20 april, men sedan har smittan spridits ut igen på grund av släktträffar mer mera under påsken. Den stora peaken 20 april och sedan en ny mindre peak runt 10 maj, sedan kan vi börja leva som vanligt. Detta hade jag klarat lika bra som Tegnell.
Citera
2020-04-13, 16:50
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:

” Men Sverige gör helt korrekt.” Intetsägande inlägg om du nu inte kan berätta mer.
Varför gör Sverige korrekt ?
Förutom att det skrivs ” jag tror att de flesta” det är inte direkt övertygande
Citera
2020-04-13, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Chansen att du är min vän är väldigt osannolik. Det här är ett anonymt forum.

Nej, det är jag väldigt säker på att du har fel. Kistor, inget annat är praktiskt möjligt.

Fast om man lägger dom avlidna på en stor hög går det ju in jättejättemånga där!
Citera
2020-04-13, 16:51
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den mätningen var på de som just då hade en infektion med påvisbara virusmängder. Ej antikroppstest. Andelen som har eller har haft smittan vid mätetillfället är alltså högre. Den slumpvisa sentinelen mellan 27 mars-3 april i Stockholm skulle innebära cirka 60 000 personer hade smittan just vid det märtillället. Andelen Corona-positiva av de som hade luftvägssymptom var ca 35 % i Stockholm vecka 14 (30 mars-5 april. Detta innebär approximativt 84000 personer, givet att det är 10 % som har luftvägssymptom i befolkningen.

Imperial College London uppskattar att 13,61% av Sveriges befolkning var smittad igår 12/4.

https://imperialcollegelondon.github.io/covid19estimates/#/details/Sweden
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-04-13 kl. 16:58.
Citera
2020-04-13, 16:51
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
6 mil är väl ingen omöjlighet...jag reste 100 mil med småbarn, allt går om man försöker och vill, en helg, under semester eller om man har råd ta en extra ledig dag så man får längre helg.

Klart det går nån gång ibland, men inte en gång i veckan, det fattar du ju själv. Du gör knappast den resan så ofta. Alltså är du själv inte bättre än nån annan som bara besöker sina äldre ett par gånger om året.
Citera
2020-04-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Det du har missar är nog att det är POLITIKERNA (Moderater och sossar och sånt folk) som bestämt att Sverige inte ska ha någon (vidare) beredskap. Att Sverige ska bränna och sälja av lager med sjukvårdsmaterial, fältsjukhus, matlager, o.s.v.

Deras jobb är att pusha dumsvennen (och kommuner, o.s.v.) att ta kontroll över sin egen tillvaro. Sin egen beredskap och försörjning för när coronan eller ryssen kommer. För nu är det bestämt så av politikerna. Helt enkelt informera svennen om att det nu är bestämt att man själv står för sin egen beredskap.

Vilket ju inte är irrelevant, för man gör fortfarande inte munskydd av papper.

Skitsnack, läs MSB's uppdrag givet av regeringen.
Citera
2020-04-13, 16:52
Medlem
57Emmas avatar
Nu har det börjat säljas handsprit och munskydd igen. Priserna är betydligt högre än innan corona-tiden
Citera
2020-04-13, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Till skillnad från Sverige som har en feministisk smittopolitik? (Det skulle förstås förklara så mycket av det här)

feministiskt Politik feminsitsika myndigheter osv efter detta skitvirus maste dessa hbtq genusmänniskor alla människors lika värde osv sparkas ut med arslet före.!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in