2020-04-13, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu har det börjat säljas handsprit och munskydd igen. Priserna är betydligt högre än innan corona-tiden
var säljs de i sverige??
Citera
2020-04-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Chansen att du är min vän är väldigt osannolik. Det här är ett anonymt forum.

Nej, det är jag väldigt säker på att du har fel. Kistor, inget annat är praktiskt möjligt.
dubbla liksäckar p ga smittorisken.
Citera
2020-04-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Imperial College London uppskattar att 12,61% av Sveriges befolkning var smittad igår 12/4.

https://imperialcollegelondon.github.io/covid19estimates/#/details/Sweden

Tja den siffran är väl inte helt orimlig. Men jag skulle inte redovisa den som 12,61 % med två decimaler, snarare med ett spann exempelvis 10-15 %.
Citera
2020-04-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Chansen att du är min vän är väldigt osannolik. Det här är ett anonymt forum.

Nej, det är jag väldigt säker på att du har fel. Kistor, inget annat är praktiskt möjligt.

Får nog hålla med dig, skulle nog uppröra en del om lik skyfflas in i burkarna i liksäckar.

Men jag vet ju inte säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TegnaRockerz
Läser du själv till vad du länkar?

Ett antangande av en anonym källa vilket jag också är men du väljer köpa vad som passar dig. Dubbla liksäckar ingick inte i specifikationerna.

Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du är ju inte på riktigt om du tror att du kan få in 500 lik i 20-fotare, som dessutom har aggregat. Det kan du ju inte på allvar tro om du ser sådana i jobbet varje dag, det är fan helt omöjligt. Så antingen hittar du på eller så har du uppskattningsförmåga och ögonmått sämre än nån jag mött.
Prova på jobbet imorgon, när du är där inne, och tänk dig om du tror du får in 499 st till...

Utan att gå och lägga sig i en container...

20 fot är c:a 6 meter
Höjd c:a 2,4 m
Bredd c:a 2,4 m

Vi förutsätter att alla lik är i likpåse och att de inte lägger Tetris för att maximera antal lik.

Mät dig själv över axlarna och höjd om du ligger på golvet. Längd sätter vi standard till 2 m inkl likpåse.

60 cm axelbreddd = 10 st i bredd.
Höjd runt 25 cm, alltså 10 på höjd om man ny lyckas stapla ända upp.

Staplar man i 3 rader, sida till sida, istället så får man plats man med 50 per rad och landar därmed på 150 per container.

500? Nej.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tja den siffran är väl inte helt orimlig. Men jag skulle inte redovisa den som 12,61 % med två decimaler, snarare med ett spann exempelvis 10-15 %.

Redovisningen exakt är 13.61% [6.10%-24.96%] (mean [95% credible interval]).
Citera
2020-04-13, 16:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
var säljs de i sverige??

jag skickar pm så det inte blir reklam
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är plats per capita, inte antal döda, så landets storlek spelar ingen roll, men jag har räknat bort väldigt små länder för där kan 20 döda totalt ge ett väldigt högt tal, statistiskt skulle man kalla dem utliggare. Jag tycker det är långt ned på listan, det är ju mestadels bland utvecklade länder som har någorlunda bra statistik.
Fortfarande inte smickrande bra gjort av en litet land i norr att jobba sig upp till en 29:e plats på listan över flest döda per miljoner invånare. Alla de nordiska länderna ligger i världstoppen av detta. Även o,m du säkert försöker bortförklara alla de andra ländernas placeringar utom Sveriges.
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Själv skulle jag snarare hylla MSB för att dom talar ur skägget och senare ställa regeringen mot väggen, -Vad har ni gjort för att säkerhetsställa att vi har tillräckligt mycket flockningsmedel här i landet?

Men för all del, att stoppa huvudet i sanden och tala skit om budbäraren det är också en strategi antar jag.
Du får skicka ett mail till generaldirektören på MSB och fråga honom om det ingår i hans rollbeskrivning att ställa regeringen mot väggen och skapa allmän panik...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Får nog hålla med dig, skulle nog uppröra en del om lik skyfflas in i burkarna i liksäckar.

Men jag vet ju inte säkert.

Dubbla liksäckar. Kylcontainrarna är bara en buffer för att avlasta.
Citera
2020-04-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Klart det går nån gång ibland, men inte en gång i veckan, det fattar du ju själv. Du gör knappast den resan så ofta. Alltså är du själv inte bättre än nån annan som bara besöker sina äldre ett par gånger om året.
Men vem har sagt en gång i veckan?
Citera
2020-04-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Varför "tror du" inte det då? De har ju redovisat betydligt högre än så förut?
Fan ta er äckliga desinformatörer som ständigt sprider dynga och hittar på om överdrivna mörkertal osv. Vidriga är ni.

Dom medger ju själva mörkertalen, inrapporteringen fungerar inte bra. Det kan vara ännu sämre i andra länder. Dom kommer att portionera ut eftersläpningen på två dagar är min tes och det är inte desinformation. Men sedan uppstår en eftersläpning efter eftersläpningen. Detta är inte bra, vi får aldrig reda på hur drabbat Sverige egentligen är men vi får se om detta stämmer med ytterligare en peak senare på grund av påskfirandet. Hur mycket har det spridits i småstäderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in