2020-04-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Att 80% överlever på intensiven ses som mycket positivt. Det är fler än i något annat land, men vad beror det på? Så här skriver läkaren Jon Tallinger på Facebook:
https://www.facebook.com/jon.tallinger.9

"Dr. Whistleblower:
80% ÖVERLEVNAD😱😭🤢🤮
DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT ILLA!🤬

Om man inte är läkare så kanske man inte förstår omedelbart hur förfärligt detta är. Här försöker man i SVT få detta att framstå som positiva siffror MEN DET ÄR TVÄRTOM! Jag ska förklara. Alla länder har exakt samma IVA-behandling. Det landet som har lägst överlevnad på IVA har försökt rädda livet på fler patientgrupper. Alla andra länder har lägre överlevnad. Tänk så här. Hur kan vi öka överlevnaden till 100%?Jo, då ger vi bara IVA-behandling till helt kärnfriska barn och låter alla över 18 år dö. Vi ger inte ens IVA till barn med astma. Då "kommer vi upp i" 100%. På det sättet är hög dödlighet på IVA ett mått på hög medmänsklighet medan en hög överlevnad på IVA ett mått på låg medmänsklighet. Man bedrar öppet folket med något som för en läkare är ett tecken på att vi ger VÄRLDENS SÄMSTA MEST BEGRÄNSADE VÅRD! Jag tror inte det finns nåt land i världen som har så hög överlevnad.🤢🤮 Detta betyder att man selekterar bort otroligt många hyfsat friska, någorlunda unga människor att dö utan att ens försöka...
Kom ihåg att Sverige hade 50% överlevnad innan man började med denna stenhårda sortering. Att denna läkare har mage att sitta och säga att 80% är jättebra och positiva nyheter....kan ni ens föreställa er hur många helt friska 80-åringar som inte ens har fått en chans att överleva för att få dessa siffror?.....jag saknar ord. Vi läkare har tappat vår moraliska kompass. Jag skäms över mina kollegor. Detta filmklipp får aldrig gömmas eller glömmas. Nu får det fan ta mig vara slut. Dela detta och se till att alla över 65 låser in sig. Så man gjort att låta viruset spridas så vilt så snabbt och inte vårdar våra äldre blir per definition den stora ättestupan 2020. Vi är skyldiga. Andra länder ser med avsmak på oss hur vi kallt och lugnt låter våra svaga och äldre dö. Efter detta kommer vi vara stämplade som den ondaste nationen i världen. Vem vill göra affärer med sverige då? Ingen vill ha med oss att göra. Ekonomin förstörs på sikt pga vårt horribla beteende mot våra äldre. Vi blir paria i världen. Den lägsta av det lägsta. Oberörbara. Vem kan lita på en svensk igen? Att göra affärer med? En föräldrarmördare? Redan på Mose tid lärde man unga att hedra sin moder och fader. Vi är hedningar i världens ögon."

Hur ser det procentuellt ut med panik alarmister i övriga världen, verkar som att viruset i sig är det minsta vi skall oroa oss över?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Att 80% överlever på intensiven ses som mycket positivt. Det är fler än i något annat land, men vad beror det på? Så här skriver läkaren Jon Tallinger på Facebook:
https://www.facebook.com/jon.tallinger.9

"Dr. Whistleblower:
80% ÖVERLEVNAD😱😭🤢🤮
DETTA ÄR FRUKTANSVÄRT ILLA!🤬

Om man inte är läkare så kanske man inte förstår omedelbart hur förfärligt detta är. Här försöker man i SVT få detta att framstå som positiva siffror MEN DET ÄR TVÄRTOM! Jag ska förklara. Alla länder har exakt samma IVA-behandling. Det landet som har lägst överlevnad på IVA har försökt rädda livet på fler patientgrupper. Alla andra länder har lägre överlevnad. Tänk så här. Hur kan vi öka överlevnaden till 100%?Jo, då ger vi bara IVA-behandling till helt kärnfriska barn och låter alla över 18 år dö. Vi ger inte ens IVA till barn med astma. Då "kommer vi upp i" 100%. På det sättet är hög dödlighet på IVA ett mått på hög medmänsklighet medan en hög överlevnad på IVA ett mått på låg medmänsklighet. Man bedrar öppet folket med något som för en läkare är ett tecken på att vi ger VÄRLDENS SÄMSTA MEST BEGRÄNSADE VÅRD! Jag tror inte det finns nåt land i världen som har så hög överlevnad.🤢🤮 Detta betyder att man selekterar bort otroligt många hyfsat friska, någorlunda unga människor att dö utan att

När jag tänker tillbaka till dem som skrivit att Sverige inte mörkar. Att allting är transparent. Att Det finns inge poäng samt inga möjligheter att dölja nånting.
Då vill jag bara gråta.
De där mördare har varit kapabla att ta till de fulaste trick, ja, även att mörda med hänsynslöshet bara föra tt man ska fortsätta få säga:
Det går bra för Sverige
Vår taktik gav utdelning
Det är bara att köra på men tvätta händerna

Hoppas djävulen själv kommer och hämtar dem.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Och i Ängelholm ringer läkarna runt till gamlingarna och meddelar dem att om de blir sjuka så är det inte tal om respiratorvård

Hd:se
"Leif, 85, i Ängelholm blev omskakad när hans läkare ringde upp och berättade att han inte skulle få någon respiratorvård om han drabbades av covid-19."

Ja, varför inte ge alla dödsångest om de inte redan hade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Absolut, läkare som vill ha utrustning istället för genusfeministiska palmfletter är ju "alarmister". Det förstår ju vem som helst.
Lustigt hur all debatt försöker kvävas nuförtiden genom att omedelbart förkasta alla källor genom att stämpla dom.
I covid-19 debatten så är alla med fel värdegrund alarmister och kan ignoreras.
Citera
2020-04-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sverige skulle haft högre dödstal om man räknat som andra länder. I Sverige säkerställer man mycket noga att corona varit primär dödsorsak för att räknas. I Frankrike så räcker det med att ha varit en starkt bidragande orsak.
Vanligtvis brukar det uppges vara precis tvärt om.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Kan du länka till klippet

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2573058846290175&id=100007582 530853

Ja det är därför vi har så låga dödstal i Sverige. För att de flesta ligger på sina äldreboende och dör med morfin som är andningshämmande i stora doser. Läkaren på SVT sa också att hon pratade med anhöriga vilket alternativ deras mamma/pappa hade velat haft.
Åka till sjukhus och kanske inte få träffa sina anhöriga något mer (eftersom inte besök är tillåtet på sjukhus), eller vara hemma med sina nära och kära (i skyddskläder) som kan säga adjö.

Länkade det igår, var lördagens morgonprogram med läkaren Katrin Hruska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Det handlar nog mer om att det helt enkelt inte finns tid i vardagen. Jag har min mormor på ett dementboende 6 mil hemifrån. Visst skulle man vilja hälsa på oftare men det är svårt att få ihop logistiken för det med jobb och barn som ska hämtas på dagis/fritids. Jag är nog inte ensam om den situationen.
6 mil är väl ingen omöjlighet...jag reste 100 mil med småbarn, allt går om man försöker och vill, en helg, under semester eller om man har råd ta en extra ledig dag så man får längre helg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Herregud, varför ska han sprida oro? Tyskland har hög överlevnad, innebär det att de har många som dör?

Självklart kan vi ha bättre vård i Sverige då vi uppfann respiratorn. Dessutom är många av oss vältränade långt upp i.åren.
Olyckligt att en läkare (om han är bona fide) som han sprider detta.
Det är givetvis stor skillnad på att försöka rädda någon som är skottskadad eller skadad i en bilolycka jämfört med en stor mängd patienter med mer eller mindre obotlig virussjukdom.
Minsta barn borde förstå detta.
Men inte en läkare. Jag skulle undvika honom som patient.
Senast redigerad av Hosnianna 2020-04-13 kl. 12:23.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gör de säkert. Ger de tillräckligt höga doser, så blir ju det resultatet. Det är ett gränsland... Om du INTE vill att din pappa ska få denna typ av "dödshjälp", så måste du säga ifrån ordentligt samt hålla koll.
Det är över nu. Han befinner sig på andra sidan. Vi var förbjudna att besöka honom under några dagar eftersom det fanns covid-19 på avdelningen. Då försämrades han mycket snabbt och vi fick komma till honom först vid vaket. Han var vid medvetande när vi kom och det märktes att han var stressad och orolig över situationen. Men när han såg oss lugnade han ner sig efter hand. Att patienter idag tvingas dö utan att ha sina anhöriga hos sig är fruktansvärt.
Senast redigerad av ReedMe 2020-04-13 kl. 12:24.
Citera
2020-04-13, 12:21
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Brytpunkten är 11:30 varje dag.

Okey, och sedan presskonf kl 14:00.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
jag får en intuition av
att denna "läkare" är
ett alarmist-troll

Denna läkare finns, men frågan är om det är denne bakom kontot. En läkare skriver inte sådär...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag tror inte att läkarna även i vanliga fall sorterar bort patienter om dom tror att det finns utrustning och personal och en fullt realistisk möjlighet att rädda patienten. Det finns utrustning och personal att behandla en 81-årig Covidpatient i Sverige idag. Kanske inte om tre veckor, men idag.

En Covid-patient som är 81 år gammal och lider av enstaka underliggande sjukdomar har en 85-procentig chans att överleva.
Det du skriver om nu är ju någonting helt annat än det du skrev ursprungligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in