2020-04-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Jobbar Staaf hemifrån i dessa Corona tider? Lilla Drink vagnen bredvid skrivbordet, en stadig grogg och sen gräver han ner sig i vägrar pärmen?

Staaf kör garanterat drinkvagn.

Bra ändå om GM finns med i pärmen.
Citera
2020-04-12, 22:06
Medlem
Finns fyra alternativ, antingen i pärmen, eller har aldrig blivit misstänkt, död, eller lever ett udda liv. Att han lever ett normalt liv idag tror jag knappast. Man glömmer inte att man har mördat 2 stycken o mår som vanligt efter några veckor. Alternativt i psykos eller drogpåverkad och minns bara delar av vad som hände.
Citera
2020-04-12, 22:15
Medlem
Citat:
Finns fyra alternativ, antingen i pärmen, eller har aldrig blivit misstänkt, död, eller lever ett udda liv. Att han lever ett normalt liv idag tror jag knappast. Man glömmer inte att man har mördat 2 stycken o mår som vanligt efter några veckor. Alternativt i psykos eller drogpåverkad och minns bara delar av vad som hände.

Finns han i pärmen så är det ett stabilt alibi från en han bodde med 04 troligen, så åklagaren strular.
Citera
2020-04-12, 22:21
Medlem
Macke ring åklagaren 😂😂😂. Är det en iskall jävel så bodde han i området, missnöjd data kund, inte många vänner. World of Warcraft eller CS nörd. Mycket internetporr polsk cola o Gorbys. Det är min gärningsmanna profil. Nikotinist med för att lugna nerverna för han är för kass på dom spel han spelar.
Citera
2020-04-12, 22:44
Medlem
Citat:
Macke ring åklagaren 😂😂😂. Är det en iskall jävel så bodde han i området, missnöjd data kund, inte många vänner. World of Warcraft eller CS nörd. Mycket internetporr polsk cola o Gorbys. Det är min gärningsmanna profil. Nikotinist med för att lugna nerverna för han är för kass på dom spel han spelar.

Haha! En missnöjd kund som polisen inte har kunnat hitta pga usel bokföring är nog en kandidat. Sen har han stött på M kvällen innan eller på morgonen av en slump och väntar in honom. Inga höjdar betyg på Hassans dataaffär. Garanterat trasig dator när du hämtar ut den.
Citera
2020-04-12, 22:51
Medlem
Ja det är nog 95 procent chans iallafall, Mohammad var ju även en liten retsticka och kan ha retat mördaren under en längre tid, det plus datorn blir för mycket, han spanar veckan innan eller veckorna, morddagen kommer Mohammad ensam o då jävlar kokar det över för honom. Sen springer han hem och isolerar sig, föräldrarna fattar att det inte får komma ut. Hittar på något alibi för att hålla honom hemma och under uppsikt, alternativt att han nyligen fått sin egna första lägenhet som känns rimligt.
Citera
2020-04-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ja det är nog 95 procent chans iallafall, Mohammad var ju även en liten retsticka och kan ha retat mördaren under en längre tid, det plus datorn blir för mycket, han spanar veckan innan eller veckorna, morddagen kommer Mohammad ensam o då jävlar kokar det över för honom. Sen springer han hem och isolerar sig, föräldrarna fattar att det inte får komma ut. Hittar på något alibi för att hålla honom hemma och under uppsikt, alternativt att han nyligen fått sin egna första lägenhet som känns rimligt.

Yes, han har nog någon koppling till området. Har svårt att tänka mig att han har ställt klockan tidigt för att sen åka till adressen och sen går det åt helvete på det viset.
Citera
2020-04-12, 23:16
Medlem
Ja precis, och det är 100 procent säkert i mina ögon att det är just Mohammad han är ute efter. Norén skyltar och annat har inte påverkat han ett skit. Att det sen blir ett dubbelmord är inget han räknat med, han klipper AL för att hon inte ska känna igen honom om han bor i området så hon kan peka ut honom. Svårare än så är det nog inte.
Citera
2020-04-13, 12:10
Medlem
Polisen har ju länge hängt sig kvar vid festen som ska ha varit natten till tisdagen. Detta tyder enligt mig på att de har något som pekar starkt mot att GM har koppling till denna. Annars borde man släppt det där för länge sedan. Clandeztino har lanserat att Raffe-spåret ledde fram till denna fest, på något vis i alla fall. Antagligen kartlade man Raffe:s rörelser i Linköping den aktuella tiden och fann det troligt att han var på festen.

Vad det gäller TK-spåret (reservation för att det är fake, även om jag inte tror det) så har man kommit fram till att TK var på festen och vet vem GM är. I detta scenario så har M antagligen mest otur och blir mördad för en förolämpning mot TK. Detta är ju dock högst osäkert. Det finns en del i "TK-spåret" som inte riktigt hänger ihop.
Citera
2020-04-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Polisen har ju länge hängt sig kvar vid festen som ska ha varit natten till tisdagen. Detta tyder enligt mig på att de har något som pekar starkt mot att GM har koppling till denna. Annars borde man släppt det där för länge sedan. Clandeztino har lanserat att Raffe-spåret ledde fram till denna fest, på något vis i alla fall. Antagligen kartlade man Raffe:s rörelser i Linköping den aktuella tiden och fann det troligt att han var på festen.

Vad det gäller TK-spåret (reservation för att det är fake, även om jag inte tror det) så har man kommit fram till att TK var på festen och vet vem GM är. I detta scenario så har M antagligen mest otur och blir mördad för en förolämpning mot TK. Detta är ju dock högst osäkert. Det finns en del i "TK-spåret" som inte riktigt hänger ihop.

Man tänker att om TK spåret stämmer, så borde han ju berättat för Staaf vem GM är. Han verkar ju inte vara kung på att hålla tyst.
Citera
2020-04-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope

Men oavsett om TK är måndagsfestare eller ej så är nog nobelfesten på Barnhemsgatan facit.
Citera
2020-04-13, 16:19
Medlem
Ja det var ett tag sen , något nytt som ger hopp om en lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in