2020-04-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Bästa vore att han åkte idag så inte fkn Amilia kommer ut ur uppdragsrummet in igen nästa vecka, medan Alex går ut åt andra hållet. Då jävlar kommer vi alla få se på hybris från Amilia.
Hon kommer sitta 100% och det kommer även Alex.

Idag är skadan redan skedd. Hon kan aldrig jämföra sig med Alex, för hon har aldrig suttit mot han
Dock tror jag fler hatar amilia än alex, kan ha fel dock. men oavsett så hoppas jag alex eller jasse åker
2020-04-13, 10:44
Avslutad
Jag säge rbara så här:

Röstar ni inte på Alex idag så är Julia i fara. O det vill vi då fan inte.

Jättemycket ”Julia” som spammas i diverse bilder på big brothers officiella instagram och mycket dislikes på hennes klipp osv i appen.

Slösa inte en röst på Jasmine nu för då kan det fan bli 50/50.

Alex har väldigt mycket röster enligt omröstningar, så pressa på där o få skiten överstökat. Julia kommer inte va nominerad nästa vecka så då är allt lugnt.
2020-04-13, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Lol, jassas kläder hon fått in nu ser ut som påsk-kläderna från förra veckan.. bra smak tjejen har

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dock tror jag fler hatar amilia än alex, kan ha fel dock. men oavsett så hoppas jag alex eller jasse åker

Du tror väldigt fel min vän.

Amilia har inte bara sina fans, utan hela pinkroom. Och då kan ni tänka er inte bara Mergim, utan fucking LENNIE!

Fattar ni? LENNIES fans kommer rösta sönder på Amilia.

Vi måste ha kvar Jäz och Julia.
2020-04-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observer2020
Alla ni som tycker Amilia är översittare har säkert inte ens förstått hur briljant hon var vid utfrågningen.
Hon satte hela det gula laget på plats - eller dem som ställde frågor.
Tjejen är ärlig och gula rummet paranoida, konfliktsökande och inte särskilt smarta som inte kunde sätta Amilia på plats utan det blev katastrofal utfall för deras del.

Satt ni Alex och gapade och undrade vad hon sagt? Tror det ..... Tröttsamt att ni upprepar samma inlägg om och om igen.

Eller varför Sami inte blev av med skulden i Lyxfällan. Tror man måste jobba hårt för att bli av med skulden, enligt någon hör en skuld på 800 tkr. Det tar 15 år att bli av med skulden om han betalar 5000 kr i månaden.

(800/5) *(1/12)≈13.3 så det tar dryga 13 år, men bättre med skuldsanering i såfall, det är väl 5 år?
2020-04-13, 10:48
Medlem
Honeyryders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Har förstått att det är många här som inte kollar live utan bara på avsnitten..själv har jag inte kollat ett enda avsnitt sedan vecka 2 tror jag måste kolla lite på ngr avsnitt eftersom det på senaste tiden kommit kommentarer om folk som jag inte alls förstår...börjar undra hur de har klippt 🤔 kan givetvis inte kolla live 24/7 men inte långt ifrån..

Har varit trött på Alex och Jasmine ett tag nu och har röstat på att Alex ska lämna men gråter inte om det blir Jasmine..Men Julia får absolut inte lämna..

Har velat ha ut Amilia sedan i början..har absolut inget emot hennes utseende tycker faktiskt att hon ibland ser riktigt bra ut men hennes beteende är inte ok..maken till självcentrerad människa har jag aldrig varit med om och hennes prat till kamerorna gör mig illamående..

Många gnäller för att gula rummet börjat snacka taktik..har ni glömt hur rosa rummet har betett sig den mesta tiden?? Klart att de är goa o glada nu när de sitter säkert...

Jag kollar inte heller avsnitten, kollar mycket live till och från.

Jag tycker själv inte att Amilia är en direkt bra människa, och har aldrig sagt, även om jag säkert räknas in i "nykomlingar som älskar Amilia" här inne. Jag tycker inte heller att hon är värst där inne.
Jag har alltid sett Amilia lite som någon med aspergers. Smart, ingen självinsikt, har svårt att läsa av sociala koder och lite "kall" gentemot andra. Alltså tror jag inte att hon är elak, jag tror hon har svårigheter med det sociala och att känna empati för andra människor. Så ser jag på Julia också. Ingen av de är direkt snälla personer, förutom mot dem de är lojala mot på riktigt. Julia har också en ofantlig kärlek till sin hund, som blir ännu finare just pga hennes kyla mot andra.

Finns mycket hos många deltagare som får mig att rysa och skrika rakt ut ibland, Amilia är en av dem. Sedan Jass, Alex, Mergim och Martin på senaste.

Jag blir på riktigt ledsen över att Sami beter sig så dåligt just nu.. han beter sig precis så som han avskytt att andra betett sig. Men som sagt, Alex åker idag och det är bara bra för Sami. Jag själv hoppas på en trio av Sami, Lennie och Frida. Att de bryter sig loss från sina grupper och bara har roligt och flummar runt istället. Sami kommer vinna så sjukt mycket på det i längden.
2020-04-13, 10:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Lol, jassas kläder hon fått in nu ser ut som påsk-kläderna från förra veckan.. bra smak tjejen har
Nej hon har verkligen ingen bra smak. Har man sett nu sedan hon kom in i februari.
2020-04-13, 10:52
Medlem
Bbbloopers avatar
2 röster på Jassa lagda
2020-04-13, 10:52
Medlem
Jebbejabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyryder
Så hur man skriver här inne speglar inte alls hur man är som person? För ni som hatar Amilia verkar vara betydligt mycket mer vidriga människor än de som försvarar henne. Eller räknas inte vad man skriver på fb?

Att man försvarar en person gentemot totalt avskyvärda kommentarer om hennes utseende avgör väl för i helvete inte hur man är som person på ett negativt sätt. Ni ser er själva som moralens väktare som dömer ut henne för precis varenda jävla ord som kommer ur hennes mun, men när era favoriter beter sig ännu värre så tycker ni det är roligt. Första veckorna av BB så förekom det utfrysning, men någon mobbning förekom inte. Eller så tycker ni att skitsnack bakom ryggen, himlande med ögon och dryga kommentarer är mobbning.

Den enda mobbningen som förekommit är den mot Frida, alla har snackat om henne på fruktansvärda sett och ingen har haft hennes rygg. Självklart tycker ni att Amilia var värst där också, mest pga att hon var först. Allt som kommer efter hennes fula beteende spelar ingen roll.

Jag tycker att alla där inne, förutom Lennie och Frida, har varit elaka mot varandra. De ha snackat precis lika mycket skit om varandra bakom ryggen och fryst ut varandra från varandras grupperingar.

Jag pratar enbart utifrån mig själv, och jag "älskar" inte Amilia. Jag har stört mig på henne i många veckor och hade gärna sett henne åka ut för två veckor sedan. MEN, hon är inte värst längre. Som de i gula rummet håller på nu överskrider för fan allt som rosa rummet någonsin gjort i huset. Dessutom hugger de varandra i ryggen också, de ända som är lojala mot varandra är Julia/Sami. I rosa rummet har de aldrig huggit varandra i ryggen när det väl gäller. Är det något som är fult i mina ögon så är det att svika de man säger sig vara lojala mot.

Som jag sagt hundra gånger, Sami och Lennie har varit mina favoriter sen länge. Sami har sjunkit i mina ögon, främst pga Alex, men jag har inte gett upp honom än. Alex kommer ryka idag och då hoppas jag Sami är tillbaka till sitt vanliga härliga jag.

Som vuxen så lär man sig att se saker och situationer ur allas perspektiv, man utgår inte enbart från sig själv eller personen man "håller på". Man försöker alltid se på det objektivt. Det är lite roligt hur fb:are hånar instagramfjortisar tex, för hur de beter sig och hur de ser på saker och ting, men de är precis som ni, bara att de håller på andra personer

Precis som någon annan skrivit idag, ni som slänger er med kommentarer kring hennes utseende (eller andras), jag hoppas att ni inte har barn.. Annars hoppas jag att ni ändå uppfostrar dem till respektfulla personer som inte kallar sina klasskompisar för fetton och blåvalar. För det hade ju betytt att de mobbar..

Dessutom vet man ju att det inte är några fitnessmodeler som sitter bakom sin skärm och skriver hur feta och äckliga andra är.

Så klokt skrivet! Mycket dubbelmoral som florerar här.
2020-04-13, 10:53
Medlem
Citat:
Så hur man skriver här inne speglar inte alls hur man är som person? För ni som hatar Amilia verkar vara betydligt mycket mer vidriga människor än de som försvarar henne. Eller räknas inte vad man skriver på fb?

Att man försvarar en person gentemot totalt avskyvärda kommentarer om hennes utseende avgör väl för i helvete inte hur man är som person på ett negativt sätt. Ni ser er själva som moralens väktare som dömer ut henne för precis varenda jävla ord som kommer ur hennes mun, men när era favoriter beter sig ännu värre så tycker ni det är roligt. Första veckorna av BB så förekom det utfrysning, men någon mobbning förekom inte. Eller så tycker ni att skitsnack bakom ryggen, himlande med ögon och dryga kommentarer är mobbning.

Den enda mobbningen som förekommit är den mot Frida, alla har snackat om henne på fruktansvärda sett och ingen har haft hennes rygg. Självklart tycker ni att Amilia var värst där också, mest pga att hon var först. Allt som kommer efter hennes fula beteende spelar ingen roll.

Jag tycker att alla där inne, förutom Lennie och Frida, har varit elaka mot varandra. De ha snackat precis lika mycket skit om varandra bakom ryggen och fryst ut varandra från varandras grupperingar.

Jag pratar enbart utifrån mig själv, och jag "älskar" inte Amilia. Jag har stört mig på henne i många veckor och hade gärna sett henne åka ut för två veckor sedan. MEN, hon är inte värst längre. Som de i gula rummet håller på nu överskrider för fan allt som rosa rummet någonsin gjort i huset. Dessutom hugger de varandra i ryggen också, de ända som är lojala mot varandra är Julia/Sami. I rosa rummet har de aldrig huggit varandra i ryggen när det väl gäller. Är det något som är fult i mina ögon så är det att svika de man säger sig vara lojala mot.

Som jag sagt hundra gånger, Sami och Lennie har varit mina favoriter sen länge. Sami har sjunkit i mina ögon, främst pga Alex, men jag har inte gett upp honom än. Alex kommer ryka idag och då hoppas jag Sami är tillbaka till sitt vanliga härliga jag.

Som vuxen så lär man sig att se saker och situationer ur allas perspektiv, man utgår inte enbart från sig själv eller personen man "håller på". Man försöker alltid se på det objektivt. Det är lite roligt hur fb:are hånar instagramfjortisar tex, för hur de beter sig och hur de ser på saker och ting, men de är precis som ni, bara att de håller på andra personer

Precis som någon annan skrivit idag, ni som slänger er med kommentarer kring hennes utseende (eller andras), jag hoppas att ni inte har barn.. Annars hoppas jag att ni ändå uppfostrar dem till respektfulla personer som inte kallar sina klasskompisar för fetton och blåvalar. För det hade ju betytt att de mobbar..

Dessutom vet man ju att det inte är några fitnessmodeler som sitter bakom sin skärm och skriver hur feta och äckliga andra är.

Fint och tänkvärt inlägg till oss alla. Tycker också våra kommentarer skulle kunna vara lite mer respektfulla. 🥰😍
2020-04-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Du tror väldigt fel min vän.

Amilia har inte bara sina fans, utan hela pinkroom. Och då kan ni tänka er inte bara Mergim, utan fucking LENNIE!

Fattar ni? LENNIES fans kommer rösta sönder på Amilia.

Vi måste ha kvar Jäz och Julia.
Jag röstade iaf på jasse, huvudsaken är att julia är kvar tycker jag
alex mot amilia make it happend
2020-04-13, 10:56
Medlem
Citat:
Jag kollar inte heller avsnitten, kollar mycket live till och från.

Jag tycker själv inte att Amilia är en direkt bra människa, och har aldrig sagt, även om jag säkert räknas in i "nykomlingar som älskar Amilia" här inne. Jag tycker inte heller att hon är värst där inne.
Jag har alltid sett Amilia lite som någon med aspergers. Smart, ingen självinsikt, har svårt att läsa av sociala koder och lite "kall" gentemot andra. Alltså tror jag inte att hon är elak, jag tror hon har svårigheter med det sociala och att känna empati för andra människor. Så ser jag på Julia också. Ingen av de är direkt snälla personer, förutom mot dem de är lojala mot på riktigt. Julia har också en ofantlig kärlek till sin hund, som blir ännu finare just pga hennes kyla mot andra.

Finns mycket hos många deltagare som får mig att rysa och skrika rakt ut ibland, Amilia är en av dem. Sedan Jass, Alex, Mergim och Martin på senaste.

Jag blir på riktigt ledsen över att Sami beter sig så dåligt just nu.. han beter sig precis så som han avskytt att andra betett sig. Men som sagt, Alex åker idag och det är bara bra för Sami. Jag själv hoppas på en trio av Sami, Lennie och Frida. Att de bryter sig loss från sina grupper och bara har roligt och flummar runt istället. Sami kommer vinna så sjukt mycket på det i längden.

Håller helt med dig..
2020-04-13, 11:07
Medlem
Honeyryders avatar
Mergim: "Jag älskar tjejer med kort hår, oufff"
Amilia: "Som ser ut som du?"
Mergim: "Ja"
hahaha jaaaadu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto