Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Lögn! Det har jag inte gjort.
Jag bad dig om källa på att LW "bara" var vän
med de män hon geocachade med. Eftersom du
har hävdat det under två års tid i tråden.
Det är självklart du och snoris, som i 1,5 års tid spammat inlägg om att hon är lösaktig, som har bevisbördan.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Svarar lite snabbt på några av frågorna du har (så mycket jag hinner innan jag måste avsluta)
1. Aktbilaga 149, sid 179:
Förhör H*anna 28/8-19:
"FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
MT:Mmh.
FL: , den var ju 27e mars.
FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.
FL: Mmh. Varför har man inte städat tidigare?"
-----------------------------------------------------------------------------------
2. Aktbil 149 sid 178:
"FL: Vad gäller den här städningen nu då, eeh av Stefans hus. När minst sju personer var med
och städade.
FL: Aah. Om jag inte säger fel nu så tror jag att det var den 25e maj."
------------------------------------------------------------------------------------
3. Aktbil 150, sid 253
Jerry är i SDs hus 24 maj
Skärmdumpar I´m in. Och Jerry på toa i mörkret.
Och plockar med sig något som ser ut som ett usb-minne, avslutar besöket med orden "Spooky får jag säga"
4 och 5 avstår jag från att svara på nu.
Blev försenad med mitt svar ändå, så kanske du redan har fått svar.
Tack så mycket, där hade vi det! 24/5-18 smög Gerald Jerry Gray runt i Stefan Davidssons hus med ficklampa..
Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Förstår vad du menar och instämmer. Tur att vi är en del som begåvats med visst minne och minns vad som tidigare tagits upp i tråden. Väldigt bra initiativ förresten att göra som Tufsankatt och Studebakerhog som båda påbörjat omläsningar av tråden från start. Ett gigantiskt jobb men klokt med tanke på att man då lättare upptäcker konstigheter.
Då lär man ju rätt tydligt se vad för inlägg t.ex. gloris och snoris försöker begrava med sina bajsinlägg. Oftast när för mycket fokus läggs på Hanna Davidsson har jag hört talas om.
Angående Jerry så ska jag förtydliga att jag inte är så säker på att han vid ficklampstillfället förstod vad han gjorde. Utan att Stefan kan ha manipulerat honom till att t.ex. städa undan bevis, för att i efterhand skrämma upp honom med att han riskerar fängelse, för att säkra hans lojalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Ja, han använde sig av strategin Härska genom att Söndra, för att själv slippa stå mitt i Korselden. Förflyttning av fokus. Han sådde split mellan LW och HD genom att som flitig budbärare springa mellan dem med brinnande fnösken så inte elden skulle slockna.
Jag tror att du har helt rätt.
Så jävla jävla vidrigt hur många människors liv han vände upp och ner på.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Vi tänker helt lika där, LW hade fattat och desperat försökte hon varna Hanna.
Frågan kvarstår om HD ändå redan visste men inget sa om det till LW, för då hade LW kunnat släppa tanken på att rädda Hanna?!
Eller var Hanna så medveten om
att LW talade sanning men ändå inte litade på att LW fattat och dörför inte vågade säga till LW att hon har rätt och att hon faktiskt visste vem hon var gift med? Var HD rädd att LW skulle spela ut henne mot SD och då riskera sitt eget öde?
Kanske var det först när LW berättade för HD, som HD för första gången fick sina egna tankar om SD bekräftade och hon insåg varför hon jämt mått så dåligt i äktenskapet med SD?
Hanna sitter helt klart på många svar, jag hoppas att hon väljer att berätta någon gång, både för sin egen skull och sina barns skull. Och även för Lenas och hennes barns skull.
Vad har hon att förlora på det?
SD släpps ut någon gång förstås?
Intressanta frågeställningar hörredu!
Jag ser det inte som omöjligt att Hanna såg en möjlighet att bli av med två plågoandar i ett svep så att säga. Att hon för sina barns bästa lät Lena ta smällen hon visste att Stefan längtat i åratal efter att utdela. Efter 20 år tillsammans, förstod hon kanske till slut att mord var något Stefan faktiskt var kapabel till? I ett ögonblick av hat över vad de två utsatt henne för i så många år, kanske hon ändrade sig i ”hon får leva”-inställningen och sa något till Stefan, som ledde till hans beslut att skrida till verket. ”Det ska bli så bra nu”.
Men Hanna, hon ville bara bli av med Stefan OCH Lena, utan att hamna i skottgluggen..
Hehe kanske det kanske!