2017-05-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizz Skåne
jag kommer ihåg de mordet.. jag va liten men minns..va kompis med dottern efter mammans fängelsestraff.. både mamma o morfarn hade väl vatt i lägenhetsen samtidigt o smugit sej upp bakom honom..

pappan bröt armen på det ena barnet mä, sonen .. när han va 8 månader..
slog ihjäl dom fan.. d va värt att döda svinet, fint gjort av "morfar" tycker jag!

Båda familjerna bodde i villor nära varann. Morfar var ensam i huset på andra våningen då han använde hammaren 5 ggr.
Den som nödvärn dödade mannen var en iskall psykopat och heroinist samt tungt brassrökande...
Citera
2017-05-03, 01:19
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Båda familjerna bodde i villor nära varann. Morfar var ensam i huset på andra våningen då han använde hammaren 5 ggr.
Den som nödvärn dödade mannen var en iskall psykopat och heroinist samt tungt brassrökande...

Var Morfar Nödvärnsmördare också heroinist?
Citera
2017-05-03, 06:23
Medlem
PlainJanes avatar
Det stämmer att det var det fallet jag tänkte på. Fast jag mindes fel på en del saker.

Ja, han fick vad han förtjänade.
Citera
2017-05-03, 10:32
Medlem
Ettsjutrettons avatar
GM svärfadern är i dag själv avliden, sedan några år.
Citera
2017-05-03, 10:36
Avstängd
Frawjons avatar
Jag läste om det i Nordisk Kriminalkrönika strax efter att det hade hänt och blev upprörd över att svärfadern fick fem års fängelse. Svärsonen var ett jävla as, så gärningsmannen räddade sin dotter och sina barnbarn från något som var ett liv i tortyr. Ändå fick han fem år.
Citera
2017-05-03, 12:22
Medlem
KungAllans avatar
En redig hjälte, hoppas jag skulle göra detsamma i dylik situation.
Citera
2017-05-03, 15:10
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Vill minnas att hustrun betalat en ganska stor summa pengar till en man för att mörda maken. Istället för utlovad tjänst så tog mannen pengarna och stack. Det var efter detta svärfadern tog på sig "uppdraget". Undrar vem den bondfångande yrkesmördaren var?
Citera
2017-05-04, 01:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Yes! Om du kan komma över 1988:ans utgåva av Nordisk Kriminalkrönika så har du mycket intressant läsning om just det fallet där.
Den har jag och jag läser just nu om det mordet. Återkommer med referat men det kan ta lite tid då det är 12 sidor om mordet i Nordisk Kriminalkrönika 1988.
Senast redigerad av Timeout 2017-05-04 kl. 01:50.
Citera
2017-05-08, 21:20
Moderator
Hamilkars avatar
Två trådar om samma fall sammanslagna.
/Mod.
Citera
2017-05-20, 21:38
Medlem
thomas24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den har jag och jag läser just nu om det mordet. Återkommer med referat men det kan ta lite tid då det är 12 sidor om mordet i Nordisk Kriminalkrönika 1988.
Finns det bilder får du gärna lägga upp dom.
Citera
2020-04-12, 20:47
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Fotografi på "BO" Martin Olsson: https://i.imgur.com/xLmiYwC.jpg
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-04-12 kl. 20:55.
Citera
2020-08-07, 20:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Fotografi på "BO" Martin Olsson: https://i.imgur.com/xLmiYwC.jpg
Tack. Jag förväntade mig, efter att precis ha läst tråden, värsta förbrytarfysionomin, men det var inte helt tydligt vad han var för sort. Han hade visserligen stora solglasögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in