Citat:
Ursprungligen postat av
MrNoShow
Hur vet man om man har lunginflammation i samband med covid-19? Blir det bara litet mild värk i revben etc som en del påstår? Ni som har lunginflammation nu pga covid-19 eller ni som tidigare haft lunginflammation kanske kan beskriva det närmare? Är det möjligt att jag t.ex. hade lunginflammation för några år sedan i samband med influensa utan att jag lagt märke till det?
Kanske verkar som dumma frågor men jag är uppriktigt intresserad.
Ihållande hosta.
Kan komma lite blodigt lungmos.
Personligen lyckades jag få muskelbristningar i mellangärdet av allt hostande, gjorde ont som fan och tog en månad innan den smärtan försvann. Kändes som en kniv i buken varje gång man hostade.
Värdelös syresättnng. Fick yrsel av att gå tio trappsteg och var tvungen att sätta mig för att vila efteråt. Var sjukskriven i tre veckor men skulle nog påstå att det tog tre veckor till innan fysiken var tillbaka.
Tänker INTE åka på det en gång till. Jag har vaccinerat mig mot de vanligaste bakteriella lunginflammationerna (trots att jag är långt från pensionsåldern då det egentligen rekommenderas). Jävla typiskt att det kommer en virusinfektion nu istället.