2020-04-12, 08:36
Medlem
gloffgloffs avatar
Mild halsont, lätt snuva, haft feber upp till 38,

nedsatt luktsinne utan att vara täppt i näsan,

kaffet luktar inget. Starkare saker som whiskey kan jag lukta.

Vi skriver dag 4 enligt försiktighetsprincipen och väntar och ser.
Citera
2020-04-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ja, det är lite av en signatur för covid-19. Springer du runt på gymmet får du skylla dig själv. Håll oss uppdaterade.

Kände mig ju helt frisk och symtomen dessförinnan var ju så pass milda att jag kände att jag hade kunnat gått ut och springa, men körde karantän hemma tills dess att jag var fit for fight och symtomfri i 48h.

Uppdatering på läget:

Vaknade imorse med den värsta kroppsvärken jag någonsin haft. Torrhostan har steppat upp och febern har gått upp. Känner ingen vidare smak, luktsinnet däremot är hyfsat bra.
Senast redigerad av Triwe 2020-04-12 kl. 11:01.
Citera
2020-04-12, 12:02
Medlem
Till er som tror att ni haft det men inte blivit testsde.

Hoppas på att ni haft det men lev Fan inte som ni haft det eftersom ni aldrig kan vara helt säkra.
Citera
2020-04-12, 12:10
Medlem
Jag har nu varit sjuk i drygt 4 veckor. Har nyligen fått penicillin för att dämpa min svullna lymfkörtel och inhalator för andningen. Inhalatorn har hjälpt till att öppna upp halsen något men lymfkörteln är fortfarande svullen som fan Blir så frustrerad över att c19-prov ännu inte kan delges oss som ej behöver sjukhusvård. Hur lång tid ska det ta....!
Citera
2020-04-12, 12:12
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triwe
Kände mig ju helt frisk och symtomen dessförinnan var ju så pass milda att jag kände att jag hade kunnat gått ut och springa, men körde karantän hemma tills dess att jag var fit for fight och symtomfri i 48h.

Uppdatering på läget:

Vaknade imorse med den värsta kroppsvärken jag någonsin haft. Torrhostan har steppat upp och febern har gått upp. Känner ingen vidare smak, luktsinnet däremot är hyfsat bra.

Det finns en risk för försämring 2a veckan att man kan få svårt att få luft, kolla med 1177.
Citera
2020-04-12, 12:37
Medlem
Min förkylning har nu förrändrats igen. Jag är glad att stelheten och strävheten i halsen har minskat kraftigt på ett dygn. Men å andra sidan sitter snuvan från bihålorna lite hårdare, jag behöver snyta mig väldigt ofta just nu. Planerar också träning antingen i morgon bitti. måndag alltså men kan skjuta det till tisdag morgon.

Jag har ju alltid kunnat köra hårt när förkylningen varit lindrig. Men jag är medveten om att det finns risker för hjärtat. Jag kör därför en lång uppjogging på 1200 meter, undersöker sedan hur snabbt pulsen går ned och kan sedan köra stenhårda idiotpass.

Jag tror inte detta är corona 19. Men jag brukar inte ha förkylningssymptomen så här länge, det är nu 4 dagars övertid. Tre veckors förkylning, what the fuck?
Citera
2020-04-12, 13:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Då har vi samma status, du och jag! Ingen hosta och ingen feber, men en antydan till rethosta samt tung andning. Återstår att se om det är corona eller hypokondri vi slutligen dör av, eller något helt annat. Krya på dig!

Nu är det exakt en månad sedan jag första gången postade i den här tråden och uppskattar att jag haft symptom under totalt fyra veckor. Har känt mig bra i kroppen sedan onsdags.

Lungorna mår bra igen, utan smärta eller tryck. Lite försämrad kondis som efter en seglivad förkylning, men inget anmärkningsvärt. Återstår att se om det var covid eller något annat.
Citera
2020-04-12, 13:49
Medlem
Snart 4 veckor hemma här. För ngn dag sedan hände en grej. Blev sjukt svag och yrslig av mkt liten ansträngning. Höll på att tuppa av. Kunde sedan inte stå, blev anfådd och fick svårt att få luft pga att det var så tungt att andas. Inte trångt. Utan att det behövdes så mkt kraft att andas. Rinde 1177 som kopplade vidare till 112. Under tiden tills att ambulans hade möjlighet att komma avtog mina symtom. Jag kände mig fullt trygg med att vara kvar hemma. Dock var jag mkt svag och orkeslös hela kvällen. Vaknade nästa dag och mådde bättre igen.
Med detta vill jag påminna om hur viktigt det är, att under tiden man är hemma, även med lindringa symtom, Ta Det Lungt. Kroppen jobbar hårdare än ni någonsin kan ana för att komma underfund med hur den ska rå på detta nya virus. Drick och Ät bra.

I slutet av v 4 nu och tror kanske att jag börjar må lite bättre. Inte lika ont i lungorna bak längre och inga hugg på sidorna. Hostan finns kvar, men är mer sparsam.
Eller så har jag fel och det hela kommer börja om en tredje gång.

Ta hand om er allihop
Och Glad Påsk 🐣🐣🐣
Senast redigerad av Ramaria 2020-04-12 kl. 13:51. Anledning: Stavfel
Citera
2020-04-12, 15:54
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Jag har nu varit sjuk i drygt 4 veckor. Har nyligen fått penicillin för att dämpa min svullna lymfkörtel och inhalator för andningen. Inhalatorn har hjälpt till att öppna upp halsen något men lymfkörteln är fortfarande svullen som fan Blir så frustrerad över att c19-prov ännu inte kan delges oss som ej behöver sjukhusvård. Hur lång tid ska det ta....!

Att du får pencilin är för att du har dragit på dig någon bakteriell infektion pga sänkt immunförsvar, vad för slags bakterie fick du? staph? Om du nu har Covid skulle jag säga att det är ett dåligt tecken på att du får pencilin.

Ps har själv haft svullen lymfkörtel och det gick över på 3 dagar med antibiotika
Citera
2020-04-12, 16:20
Medlem
Hur vet man om man har lunginflammation i samband med covid-19? Blir det bara litet mild värk i revben etc som en del påstår? Ni som har lunginflammation nu pga covid-19 eller ni som tidigare haft lunginflammation kanske kan beskriva det närmare? Är det möjligt att jag t.ex. hade lunginflammation för några år sedan i samband med influensa utan att jag lagt märke till det?

Kanske verkar som dumma frågor men jag är uppriktigt intresserad.
Citera
2020-04-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Min förkylning har nu förrändrats igen. Jag är glad att stelheten och strävheten i halsen har minskat kraftigt på ett dygn. Men å andra sidan sitter snuvan från bihålorna lite hårdare, jag behöver snyta mig väldigt ofta just nu. Planerar också träning antingen i morgon bitti. måndag alltså men kan skjuta det till tisdag morgon.

Jag har ju alltid kunnat köra hårt när förkylningen varit lindrig. Men jag är medveten om att det finns risker för hjärtat. Jag kör därför en lång uppjogging på 1200 meter, undersöker sedan hur snabbt pulsen går ned och kan sedan köra stenhårda idiotpass.

Jag tror inte detta är corona 19. Men jag brukar inte ha förkylningssymptomen så här länge, det är nu 4 dagars övertid. Tre veckors förkylning, what the fuck?

Det är ju idioter som dig som bidrar med smitt spridningen, har du inte respekt för din egna kropp så har du absolut inte respekt för allmänheten
Citera
2020-04-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
Det är ju idioter som dig som bidrar med smitt spridningen, har du inte respekt för din egna kropp så har du absolut inte respekt för allmänheten

Jag smittar inte andra istället har jag ovanligt bra kontroll på min egen kropp och kan göra saker med den som inte jämnåriga klarar. Det blir lite bättre för varje dag. Blåsten i morgon stoppar mig så jag får ytterligare en vilodag innan nästa träning som blir tisdag morgon.

I skrivande stund känns förkylningen ganska bra, detta ser inte ut att vara corona. Jag andas rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in