2020-04-12, 15:22
Medlem
[quote=Moschata|71156428]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Men står det i lagen att det inte är trakasseri, allt det LW sagt, skrivit om och till HD?
...Om vi utgår från bara det hon sagt till andra (så slipper vi diskutera om annat är sant eller ej)
Var går gränsen för trakasseri i detta fall?

Varifrån får du att syftet med att berätta för HD om LW:s förehavanden med HD:S make inte når gränsen för trakasseri?

Måste säga att jag är inte alls övertygad om att det där samtalet över en kopp te hemma hos HD mellan henne och Lena, ens har ägt rum. Finns bara HDs utsaga där. För varför skulle HD ens släppa Lena över tröskeln när hon känner till otroheten?
Citera
2020-04-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
..Men se Snor-Johans citat av vad Lena skrivit till HD. Alldeles nyss.

Ja, i det som kan antas vara ett utkast. Om du läste fub så ser du att det ligger sex varianter av samma text efter varandra. Vi vet inte att HD har fått det. Det finns inte i hennes IT-protokoll.

LW säger vid annat tillfälle: Jag har skrivit till Stefans fru. Men inte skickat så det är inte omöjligt att det är som flera påtalat att LW använde sig av det kända terapeutiska knepet att skriva av sig utan att skicka. Vi vet att hon gick i terapi och de flesta terapeuter uppmanar till detta av två skäl: dels att få ur sig allt man bär på utan att för den skull skada någon annan, dels för att sortera sina tankar och sätta ord på sitt innersta.
Citera
2020-04-12, 15:25
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Hahaha! Jaha du! Kul! Du lurar ingen. Läs dina sista 500 inlägg så får du se hur nyanserat det är. Låt nu SD sitta där han sitter och låt lagen ha sin gång. Så kan du vänta till du själv blir lagförd, om än inte så hårt. Blir offentliga handlingar ganska snabbt - men det är lugnt. Alla har vi väl skelett i garderoben.

Fast nu är du bara löjlig som hotar med att både rättsliga påföljder och uthängning i samband med det. Diskutera fallet istället och sluta ta tråden så personligt. Det gäller dock alla tycker jag.
Citera
2020-04-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var inte Peter som jämte mig myntade ordet Porr-pastorn. Hade du varit upmärksam fick Lena det epitetet i området där hon bodde. Peter kopplade det sen till Lena vilket alla andra hade gjort givet pastorns konsumerande av män.

Du tror väl inte det går att leva runt som Lena gjorde i ett bakom-pelargon-smygande-skvallerkärringars hökögon i ett villaområde?
Lena förstod nog inte själv vilka små chanser hon hade att träffa någon seriös som inte enbart var ute efter att skjuta några vådaskott i grottan.

Tro fasen att hon kallas för porrpastorn av män med perversa tankar om henne, det är ju inte särskilt vanligt att pastorer är så snygga som LW faktiskt var, du vet hora-Madonna komplexet lider väldigt många män av, det märks särskilt hur de uttrycker sig om kvinnor, förstår du?

Tänk på alla män hon ratat dessutom, och ändå trånade de efter henne.
Ja vissa kvinnor har det där lilla extra helt enkelt och många män skulle aldrig erkänna att de var attraherade av henne men inte kunde få henne, såna män visar alltid avsky mot vackra kvinnor, så tragiskt. Stackars Lena så älskad hon var men inte kan hon tillfredsställa allihop inte, det förstår du väl?!
Stackars alla avundsjuka män och kvinnor i örebro som hatade att Lena väckte så mycket lust i alla män.
Men framförallt stackars hennes barn och främst Lena själv som blev mördad för att hon var så vacker sensuell och avgudad att hon förvred huvudet på de stackars männen som inte klarar att ta ansvar för sig själva, och särskilt att de inte klarar att tygla sina köttsliga lustar, snorrar och hetsiga kärlek/svartsjuka/hatimpulser!!
Citera
2020-04-12, 15:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så.

Det är olyckligt att tendensen i tråden över tid är sån att nästan ingenting alls framkommer som sakligt framställer LW i nån form av reellt begripligt eller reellt försonligt ljus. Man kan iofs förstå varför det är så.

Jag skulle kunna tro att tråden kan ha ett behov där...

Hittar man inget får man kanske fortsätta leta. Det handlar väl om att leta på rätt ställe.

Man kan se det som en utmaning.
Citera
2020-04-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Menar du att LWs vänner har medskuld till att hon blev mördad? Jag tror de flesta redan har skuldkänslor för att de inte kanske fattade hur allvarlig situationen var.

När jag läste sms -konversationer med LW och hennes vänner, slogs jag ofta av tanken att de mest lyssnade och försökte trösta och förstå, "Du vet var jag finns" osv. och någon bjöd hem henne att bo hos sig.
Sådana förslag, att be LW bo hos dem, uppskattade jag - LW bodde också någon enstaka natt hos någon av dem - men de flesta saknade civilkurage att verkligen ta ställning. Jag minns Kristin som en av få som försökte säga att SD var sjuk. LW kunde dock inte hejda sin del i relationen.

Nej ingen har skuld annat än mördaren. Det var kanske svårt att få hejd på LW också, hon var stark
i sin framfart, berättelser, kontaktbehov, siandes om att hon kunde bli dödad, viss rädsla.
Vad hade man själv gjort? LW sökte ju upp terapeuter men det kom av sig av olika skäl.
Vad gör man då som den som lyssnar.

Hos SD finns svaret om skuld.
Citera
2020-04-12, 15:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det har ingen betydelse om det är lögn eller total sanning. Sprider man dumheter så är det förtal av avliden om det är i syfte att svartmåla och/eller sprida rykten. Läs lagen. Googla. Utbilda dig.
Du har rätt att det kan vara förtal även om uppgiferna är sanna.. Utan att vara personlig är jag väl insatt vad som är förtal eller ej

Detta i polemik med Honan6 för något år sen.
Honan6 om Stefan Davidsson.

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.

Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förtal

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet
.
https://www.flashback.org/regler

Honan6-Snor-johan 2019-03-23, 17:00
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-12 kl. 16:11.
Citera
2020-04-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du bestämmer inte vad mitt syfte är!

Mitt syfte har hela tiden varit att öppna
ögonen för sanningen på de blåögda och
naiva i kanoniseringslobbyn. För att kunna
komma framåt i diskussionerna om motiv
för mordet.

Det finns fortfarande några stycken kvar
här som vägrar att öppna ögonen trots
att allt numer finns att läsa i FUP.
Hittade i FUP... Förhör med HD. Hon berättar vad LW sa när de pratade om otroheten.
”jag hoppas att du och jag kan va vänner så kan vi kramas innan du går härifrån..”
Fy så elakt av LW att vilja kramas! (ironi)
Citera
2020-04-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är olyckligt att tendensen i tråden över tid är sån att nästan ingenting alls framkommer som sakligt framställer LW i nån form av reellt begripligt eller reellt försonligt ljus. Man kan iofs förstå varför det är så.

Jag skulle kunna tro att tråden kan ha ett behov där...

Hittar man inget får man kanske fortsätta leta. Det handlar väl om att leta på rätt ställe.

Man kan se det som en utmaning.

Beror nog mer på vilka glasögon man har, än att det inte finns. Men många fulciterar medvetet och tar ord och handlingar ur sitt sammanhang. Och sammanhanget står kanske inte alltid på raden under, utan i en annan aktbilaga, men en del vill göra det enkelt för sig.
Citera
2020-04-12, 15:38
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du bestämmer inte vad mitt syfte är!

Mitt syfte har hela tiden varit att öppna
ögonen för sanningen på de blåögda och
naiva i kanoniseringslobbyn. För att kunna
komma framåt i diskussionerna om motiv
för mordet.

Det finns fortfarande några stycken kvar
här som vägrar att öppna ögonen trots
att allt numer finns att läsa i FUP.

Man skulle kunna anses vara både blåögd och naiv om man inte kan se att både Du och din vapendragare Snor-johan finns inblandade i detta fall på något sätt. Ni är berörda på ett djupt personligt plan.

Då detta någon gång påpekats är ni fascinerande snabba att anmäla dylika påståenden till Mod, vilket i sig ter sig lite märkligt, då ni båda hävdar er egen rätt att driva era teser.

Min tes blir alltmer tydlig för mig. Ni är så jävla insyltade på ett personligt plan.

Rätt övertydligt att såna ögonöppnare svider rätt ordentligt hos er två.
Citera
2020-04-12, 15:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har nu läst igenom ditt inlägg och kloka tankar.
Och som vanligt håller jag med dig i mångt och mycket.

Det är så svårt att veta hur det ligger till egentligen, vi kan ju bara spekulera.
När jag läser ditt inlägg kommer mina tankar åter åt det håll som får mig att fundera över hur det kunde gå så totalt åt fanders. Under så många år.

Är det ändå inte så att det är "livs"farligt att leva nära en psykopat? All vetenskap visar på det. Alla psykologer och psykiatriker säger att så fort du kan ska du ta dig från denna person.

Och de människor som har en skörhet sedan förut är ännu mer utsatta.

Tack, ja, jag tror att vi till merparten resonerar lika i det mesta. Du hör ju till en av de absolut mest sansade och kloka i denna tråd och det är bra att ni finns här och ser till att förtalet av offret inte helt spårar ur. Ifall HD skulle ha haft en mindre roll i detta än vad jag tror så ger jag dig gärna rätt där i dina tankar, det vore ju det bästa för alla som sagt även om jag i dagsläget tyvärr inte tror det.

Att det är livsfarligt att leva nära en psykopat och att psykologer därför råder en att ta sig därifrån är ju en slags illustration av moment 22 dessvärre. Och som någon annan här skrev så klokt så verkar SD ha valt ut sina offer med omsorg. Han försökte säkert med fler men de hade kraft att se genom och föll inte för hans lockbeten. Min gissning har länge varit, i takt med att vi fått veta mer om LW från hennes vänner och familj, att LW var ett idealiskt offer då hon var en stark, i grunden empatisk kvinna som hade allt han både kunde spela an på och allt han ville bryta ner. Som redan sagt så är det ju den kvinnotypen som ofta stannar längst, förlorar sig mest och går under pga deras envishet, deras tilltro till sin egen förmåga att fixa saker och deras driv att laga det som är trasigt tills de själva går sönder i spillror av vad de en gång var. Läser man vittnesmålen från Jenn*ey Fol*ey, Kristin*e, UW m fl så framstår ju denna tragiska utveckling av LW ganska tydlig. Måste ha varit tungt för vännerna att se hur hon mådde och vad det gjorde med henne. Och bittert att börja se att hon var på väg därifrån äntligen när mördaren slog till. I det så påminner ju fallet om ett klassiskt fall av psykisk kvinnomisshandel som eskalerar i mord. Skillnaden är ju här att GM verkar ha haft flera med på utfrysningen, förtalet och att mobbningen (vilket inte allra minst märks av trådens hätskhet, distanslösa sjuka, maniska dygnet-runt-ältande och fulhet) samt att han triggat fru och älskarinna mot varandra under så lång tid. Det är en genommörk historia men man kan bara hoppas att han nu verkligen åker dit och att hans anhängare som är involverade utreds härnäst och får ångra vad de gjort. Anstiftare, medhjälpare eller bara fega passiva individer som skyddat förövare gentemot rättvisa skipad.
Citera
2020-04-12, 15:40
Medlem
[quote=zilvereko|71158090]
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Måste säga att jag är inte alls övertygad om att det där samtalet över en kopp te hemma hos HD mellan henne och Lena, ens har ägt rum. Finns bara HDs utsaga där. För varför skulle HD ens släppa Lena över tröskeln när hon känner till otroheten?

Är du säker på att det bara finns i HD:s utsaga?
Hm ... Minns orden att hon satt i soffan!
Har inte LW om berättat detta i ett sms för någon?
Oj vilket jobb man får som ska leta efter allt man läst
som inte kommer från tråden.

Visst är HD litet smartare än vi kanske trodde först ... men hela berättelsens
karaktär känns ju som LW:s.
Har man kännedom om hennes stil och uttryckssätt i sms:en, så stämmer
det väl med deras möte och hur LW där uttryckts sig.
Har ändå (om man försöker tänka som du) svårt att tro att HD är så skicklig
i inlevelse att hon kan härma sig fram till en berättelse som liknar LW i sättet
att framföra saker på, därtill med valet av detaljer som återges ...
Tycker det hela misskänneligen bär LW:s prägel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in