2020-04-12, 13:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Yes, mordet anses ha kunnat komma av att LW just gjorde realitet av sina önsketänkande.
Hon gick till verket och det gick överstyr för SD.

Och varken du eller jag har väl ifrågasatt mördarens skuld för mordet.
Finns ju andra sätt att mota bort krävande och kränkta älskarinnor på.
Absolut inte, om att GM har den definitiva skulden i att bringa Lena om livet ska vi vara glasklara. Til detta har vi i demokratiskt ordning stiftat dom lagar vilka jag ställer mig bakom till 100%.
Det motsätter på intet sätt att diskutera vad som förevarit gärningen.

Det har skrämts med att Lena i princip råkat komma ivägen för galen psykopat som lika gärna kunnat slagit ihjäl vem som helst med 17 slag. Har med envishet hävdat att den som tog henne av daga inte begått brottet mot vem som helst.

Edit: Den oförklarligt stora mängd slag väcker undran om inte vart och ett av slagen motsvarar en speciell händelse.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-12 kl. 13:57.
Citera
2020-04-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det fetade har du underlag för det du påstår, eller är det ett önsketänkande från dig?

Det är ngn som trasat sönder tråden. Detta skulle vara till Picasso2
Önsketänkande? Nej, det är anmält av mig till av mig kända poliser. Men huvurvida man kan gå vidare kan jag inte svara på.
Citera
2020-04-12, 13:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Att lägga ut inlägg efter inlägg efter inlägg offentligt i syfte att svärta ner någon ÄR förtal och polisen är vidtalad om detta. Oklart om de lyckas göra ett ärende av det. Notera att denna sista mening inte är till dig utan till trollen i tråden. Det spelar inte någon roll om denna person är avliden eller ej.

Anledningen till att vi lägger ut dessa
inlägg är inte för att svärta ner LW.

När någon ljuger för att skönmåla LW så
försöker vi visa att det inte är sant.
Eftersom vi alltid avkrävs källa så postar
vi LWs egna ord ur FUP.

Om ni inte vill att vi ska göra det så är det
bara att sluta ljuga så behöver vi inte
motbevisa er.
Citera
2020-04-12, 14:01
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Jag har flera gånger i går lämnat exempel på när LW trakasserade HD.
Ett exempel:
LW bjöd t ex hem HD på kaffe och underhöll HD detaljerat om sitt sexliv med SD.
Tills HD fick nog och gick.

LW har både trakasserat IRL samtidigt som hon berättat för vänner i chattar om att
hon njuter av det, vet att de är fel, men inte kan låta bli.
Hon skriver även att hon hatar HD och får svar från väninna att det är OK att hata
i den situationen.
Har läst på plats, bara minns inte aktbilagorna. Kan inte göra ett heltidsarbete av detta.
Det kommer fram ändå.

Hur VET du att det stämmer?

Detta är något som ENBART HD har sagt. HD som för övrigt ljuger som en häst travar, ändrar sig, "glömmer", ignorerar och så vidare? Dessutom sa hon inte ens det på det viset direkt.

Hennes versioner av allt hon säger, de ändrar sig löpande. Detaljerat sexliv ena gången, Stockholms blodbad andra gången och så vidare. Eller har du/ni en källa vi andra inte har?

Det var väl ändå så att HD självmant sökte kontakt och gick hem till LW? Hon blev väl inte "hembjuden"?

Har inte orkat skriva på flera dagar, för allt jag läser här är kränkningar, hat, skvaller och bråk. Det är en sak att scrolla förbi enskilda inlägg, en annan när man måste scrolla förbi 3-4 sidor, för att hitta ett enda inlägg med substans i, då blir det för mycket.

Det finns en FUP och det har varit en rättegång i 20 dagar. Det finns massor av relevant information med källor, så varför måste folk sitta och hitta på egna varianter av allt?

Vänligen ge mig en adekvat källa på att LW har POSTAT hatbrev till HD och förföljt HD på cykel och kallat henne kränkande saker. Har letat i FUP, men har inte hittat just det.

Och det ska då inte vara ihopblandat med vad LW i desperation skrev till sina väninnor, när hon mådde apa och dessutom skämdes över sina arga tankar och fula ord.

OM inte en FUP på 14 000 sidor räcker för att vi ska kunna diskutera fakta, så har vi en vidrig hata-LW-blogg att granska och diskutera med. Den är bara på 244 sidor, dessutom.

Normalt är nu att säga: "Hoppas ni har haft en bra Påsk!". Men den som kan sitta här dygnet runt och kränka en människa som varit död i snart två år, den har definitivt inte haft en bra och innehållsrik Påsk.

Den/de har troligen varken vänner och familj, utan lever dygnet runt i sitt ensamma hat.

Det vore enormt sorgligt i normala fall, att vissa människor är så extremt ensamma och utan innehåll i livet. Om det inte vore så äcklande kommentarer som kommer ut hela tiden...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-12, 14:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

vi LWs egna ord ur FUP.

motbevisa er.

Precis enklare kan det inte bli, det som står i FUP:en är sådant som utredarna anser vara av vikt, det handlar inte om att utredarna ljuger eller skönmåla bo/LW, det handlar om fakta vad som framkommit i utredningen.
Citera
2020-04-12, 14:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Önsketänkande? Nej, det är anmält av mig till av mig kända poliser. Men huvurvida man kan gå vidare kan jag inte svara på.

Menar du att du polisanmäler inlägg i denna tråden som är negativa mot LW?
Citera
2020-04-12, 14:05
Medlem
Citat:

vi LWs egna ord ur FUP.

motbevisa er.
Din och ett par stycken tills agenda är solklar!
Av det jag sett i tråden är det absolut ingen som har skönmålat LW, alla människor har brister. Även du om du rannsakar dig själv en aning. Och du återkommer ofta till ordet Madonna, ingen har ens antytt att hon var en sådan, hon var en singelkvinna i sina bästa år och med rätt att träffa män utan att för den skull bli utmålad som värsta skökan. Tagga nu ner lite, tråden handlar om mordet på en kvinna om du nu har missat det!
Citera
2020-04-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Menar du att du polisanmäler inlägg i denna tråden som är negativa mot LW?
Nej. Jag har anmält en ANVÄNDARE som svartmålar ett offer under två år, enbart för att jävlas och har som syfte att fullständigt ta heder och ära av en död person.
Det är en sak att diskutera. En HELT annan sak att sprida rykten i egen sak. Förtal av avliden person är ett lagbrott. Jag hade inte brytt mig om det inte varit så att detta handlar om en vendetta, eller enstaka inlägg för att belysa vissa saker. Men här är det fråga om helt andra syften. Men det är inte min sak att avgöra. Det får polisen göra.
Citera
2020-04-12, 14:11
Medlem
Citat:
Nej, det gör hen inte.

I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.

Den hon låg med i Est*ers säng var Beholder.

Helt otroligt! Hur i helvete kan du veta detta?
Står det i Fup så är det bra om du visar aktbilaga och sidonummer.

Den ena sängvalsen vet vi, men den andra?

Annars tar iaf jag den uppgiften för ren bullshit.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-12 kl. 14:23.
Citera
2020-04-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Absolut inte, om att GM har den definitiva skulden i att bringa Lena om livet ska vi vara glasklara. Til detta har vi i demokratiskt ordning stiftat dom lagar vilka jag ställer mig bakom till 100%.
Det motsätter på intet sätt att diskutera vad som förevarit gärningen.

Det har skrämts med att Lena i princip råkat komma ivägen för galen psykopat som lika gärna kunnat slagit ihjäl vem som helst med 17 slag. Har med envishet hävdat att den som tog henne av daga inte begått brottet mot vem som helst.

Edit: Den oförklarligt stora mängd slag väcker undran om inte vart och ett av slagen motsvarar en speciell händelse.

Jag tänker så också, att kombinationen SD och LW var ödesdiger, minst sagt.
Hon kämpade som Don Quijote mot väderkvarnen.
Till slut slog väderkvarnen ett extra hårt motsolsvarv.

SD var nog så inne i sina vändor med geocaching och ville leva i sitt liv som han lärde
i sitt liv, att han tappade koncepten faktiskt, han förlorade sig i kontroller beträffande hans del i det hela,stora livet.
Därför framstår han på fler sätt som osmart.

Kan man försvara SD på något sätt? Kanske SD, men inte gärningen.
Han led onekligen av svår stress!
Senast redigerad av Moschata 2020-04-12 kl. 14:19.
Citera
2020-04-12, 14:15
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Nej. Jag har anmält en ANVÄNDARE som svartmålar ett offer under två år, enbart för att jävlas och har som syfte att fullständigt ta heder och ära av en död person.
Det är en sak att diskutera. En HELT annan sak att sprida rykten i egen sak. Förtal av avliden person är ett lagbrott. Jag hade inte brytt mig om det inte varit så att detta handlar om en vendetta, eller enstaka inlägg för att belysa vissa saker. Men här är det fråga om helt andra syften. Men det är inte min sak att avgöra. Det får polisen göra.

Ok då förstår jag vad du menar. Jag tänker att det finns moderatorer på Flashback som raderar och delar ut varningar på allt som bryter mot både forumets egna regler samt svensk lag.
Citera
2020-04-12, 14:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt otroligt! Hur i helvete kan du veta detta?
Står det i Fup så är det bra om du visar aktbilaga och sidonummer.

Annars tar iaf jag den uppgiften för ren bullshit.

Det finns i tråden. Du får leta själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in