Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Ja det är bra om du gör det för du verkar blanda friskt mellan trådsanningar, spekulationer, LWs önskningar och Lws faktiska handlingar. Du bör nog sortera för dig själv lite vad du faktiskt skriver..
Jag säger inte att LW var en ängel, men tycker bara hon ska "belastas" med sådant som hon har gjort och som kan beläggas. Inte vad andra önsketänker eller medvetet misstolkar. Vi vet också att HDs berättelse inte höll i vissa delar i rätten, vilket gör det svårt att veta vad som eventuellt är sant och inte sant. Är olyckligt om hennes version då ska gälla som en absolut sanning.
Jag håller inte med om det. LW:s önsketänkande och LW:s handlingar går ganska nära varandra.
Ska vi undersöka vad som är mest
troligt? (Obs, det spekuleras även i rättssalar, om vad som är troligt).
LW har bevisligen läxat upp, triggat och anklagat SD i omgångar - finns att läsa ur en rad sms -konversationer.
Hon har samtidigt beskrivit sina känslor inför SD och vad hon gör, för väninnor i sms-konversationer.
Hur samtidigt kan variera.
Hon verifierade vad hon höll på med i sms med väninnor i alla fall.
Varför skulle vi då inte tro på att hon verkligen avsiktligt betedde sig jobbigt mot HD (= i kränkande syfte= trakasserar) när hon berättade om sitt hemliga liv med HD:s man?
Varför skulle detta agerande bara varit önsketänkande och stannat i form av sms till andra?
Hon berättade bl.a. för HD om hur hon legat i hennes säng med SD. det är verifierat att HD därefter
ville kasta ut madrassen.
Varför ville hon kasta ut madrassen tror du?
Det LW besvärat HD med att i trakasserande ordalag berätta, går ju att i det nämaste bevisa.
Letar efter en länk.
Ska hädanefter anteckna varenda bilaga och sida vad jag läst.
Så får jag ett helt arkiv hemma, en "sekundär rättegång" bland alla andra papper
jag redan har.