2020-04-12, 15:25
Medlem
Jag fattar inte varför Moa ska skaffa barn när hon, utåt sett åtminstone, är så labil. Är det Anna som smittat av sig med sitt tradwife-lajvande?
Citera
2020-04-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusbarn1
Jag förstår inte vad det är för hemskt brott Anna har gjort sig skyldig till som berättar att Moa är på tjocken.. helt ärligt. Men det kan bero på att jag är man också.

Att annonsera sin första graviditet är nog stort för de flesta kvinnor, varför det är så kan man ju fundera över. Det handlar väl om att äga den historien på något sätt, att gå från kvinna till mamma.
Citera
2020-04-12, 15:38
Medlem
Abnormals avatar
Hur dåligt omdöme har man om man arrangerar en "intervention" kring sin kamrats psykiska ohälsa i en podcast som kablas ut till tiotusentals lyssnare? Det upphör liksom genom själva formatet att vara tough love och övergår raskt till content av den osmakligare sorten. "Gick väl sämre än sådär" – vem hade kunnat ana!

Tjejpodden som inte skulle vara som andra tjejpoddar överlevde inte ens ett år på Spotify.
Citera
2020-04-12, 15:41
Medlem
skäggmannens avatar
Värdigt avslut från Anna’s håll.
Integriteten i behåll.
Bränn allt som inte är äkta.
Citera
2020-04-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingsOfGleon
Att annonsera sin första graviditet är nog stort för de flesta kvinnor, varför det är så kan man ju fundera över. Det handlar väl om att äga den historien på något sätt, att gå från kvinna till mamma.
Anna är cool som bryter mot det och bränner den söndrade vänskapen i en handvändning.
Citera
2020-04-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusbarn1
Jag förstår inte vad det är för hemskt brott Anna har gjort sig skyldig till som berättar att Moa är på tjocken.. helt ärligt. Men det kan bero på att jag är man också.

Nä där håller jag helt med dig. Det som är problematiskt är ju dock Annas tendens att spola ut goda vänner med badvattnet ifall de en enda sekund varit less than 100% följsamma/identiska med A's sätt att fungera.
Citera
2020-04-12, 15:56
Medlem
Vem är det Moa ska få barn med? Fortfarande tillsammans med Emil Persson?
Citera
2020-04-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1

Nej, med en annan pojkspoling från mediesvängen
Det tog slut med Emil för att han inte ville ha barn
Citera
2020-04-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1

Mattias Knutson
Citera
2020-04-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nä där håller jag helt med dig. Det som är problematiskt är ju dock Annas tendens att spola ut goda vänner med badvattnet ifall de en enda sekund varit less than 100% följsamma/identiska med A's sätt att fungera.
Vilka andra vänner skulle det vara? Bianca lämnade ju pga måendet.

Anna är väl den äkta här som "cancelar" della q när Moa inte är engagerad i projektet längre (märktes i podden) istället för att spela in fler fake avsnitt där de ska låtsas vara kompisar tills kontraktet med spotify har gått ut.
Citera
2020-04-12, 16:06
Medlem
Alltså, jag är glad över detta drama, precis vad man behöver i coronatider! Men fy fan fy fan fy faaan vad fittigt och pinsamt av Anna. Det visar ju verkligen att hon har absolut INGENTING att förlora. Hon kommer ju aldrig kunna dra en prata om klass eller moral eller värdighet igen om man säger så. Man förstår ju av hennes prator o personlighet att hon växt upp sommobboffer och de konsekvenserna visar ju sig nu. Stackars Moa - att en kollega outar ens graviditet i FÖRSTA TRIMESTERN (aka då man oftast inte berättar ens för ens närmsta pga missfallsrisk mm) är så elakt att jag tappar orden. Gör man så är det för att ens liv redan gått helt åt helvete.
Citera
2020-04-12, 16:07
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Hur dåligt omdöme har man om man arrangerar en "intervention" kring sin kamrats psykiska ohälsa i en podcast som kablas ut till tiotusentals lyssnare? Det upphör liksom genom själva formatet att vara tough love och övergår raskt till content av den osmakligare sorten. "Gick väl sämre än sådär" – vem hade kunnat ana!
Fantastiskt underligt gjort och nära unikt att det faktiskt sändes.

Vore intressant att veta hur tankarna verkligen gick i huvudet på dem under förloppet.
Citat:
Ursprungligen postat av KingsOfGleon
Jag fattar inte varför Moa ska skaffa barn när hon, utåt sett åtminstone, är så labil. Är det Anna som smittat av sig med sitt tradwife-lajvande?
Enligt din världsbild skaffar inte labila kvinnor barn?

Sen har du förstås en lite väl revolutionistisk syn på tradwife- de är ju ofta de minst labila i samhället, men det är nog ett ämne för en egen diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in