Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 17:33
  #1
Medlem
Vastgotaskolans avatar
Nyligen släpptes det nionde avsnittet av Della Q. Eftersom podden numera har en egen feed så kändes det passande att den också skulle få en egen tråd här på FB.
Är det fler som har fastnat för Della Mondes systerpodd?
Citera
2018-09-17, 18:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastgotaskolan
Nyligen släpptes det nionde avsnittet av Della Q. Eftersom podden numera har en egen feed så kändes det passande att den också skulle få en egen tråd här på FB.
Är det fler som har fastnat för Della Mondes systerpodd?

Lyssnade första två avsnitten, då var den komplett olyssningsbar... Kanske om man gillar nasala stämmor, men var inget för mig då iallfall. Har podden utvecklats på något vis?
Citera
2018-09-17, 22:16
  #3
Medlem
HandsomeDans avatar
Lyssnade också typ ett halvt avsnitt, tycker det var rätt flamsigt och svårt att skilja de åt.
Tänkte ge det ett försök till när de kört på en stund och formatet kanske satt sig lite mer.
Citera
2018-09-18, 06:39
  #4
Medlem
camejos avatar
Tv-produktionen Moa jobbade på var Breaking News och de misogyna programledarna Filip och Fredrik, är det rätt uppfattat?
Citera
2018-09-18, 10:17
  #5
Medlem
kedjas avatar
Fruktansvärd podd tyvärr, det är della monde-gängets kvinnor som sitter och tjattrar,, eller har jag fattat fel?
Citera
2018-09-18, 16:17
  #6
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Fruktansvärd podd tyvärr, det är della monde-gängets kvinnor som sitter och tjattrar,, eller har jag fattat fel?

Simons och Jonatans respektive är inte med bara Kringlans (Anna Björklund).
Citera
2018-10-13, 02:07
  #7
Medlem
Jag älskar podden. Roligt och smart, och skönt med kvinnor som för en gångs skulle inte är så ängsliga.
Citera
2018-10-13, 02:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Tv-produktionen Moa jobbade på var Breaking News och de misogyna programledarna Filip och Fredrik, är det rätt uppfattat?

Japp, och det var främst Fredrik som pekades ut.
Citera
2018-10-16, 17:02
  #9
Medlem
Moa Wallin pratar bara om hur "knasig" hon är hela tiden. Hon verkar tycka att hon själv är jätte skojsig och speciell fast hon låter mest som en liten mus. Anna Björklund har något nervöst tics som gör att hon skrattar åt allt som sägs. När hon är mer seriös gillar jag henne och hon har ofta intressanta åsikter. Bianca Meyer är den enda som känns naturlig.
__________________
Senast redigerad av LittleBabyNothing 2018-10-16 kl. 17:44.
Citera
2018-11-17, 03:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Moa Wallin pratar bara om hur "knasig" hon är hela tiden. Hon verkar tycka att hon själv är jätte skojsig och speciell fast hon låter mest som en liten mus. Anna Björklund har något nervöst tics som gör att hon skrattar åt allt som sägs. När hon är mer seriös gillar jag henne och hon har ofta intressanta åsikter. Bianca Meyer är den enda som känns naturlig.

Bianca är dock judinna och en nitisk auschwitz-aktivist.
Hela podden är ju väldigt flamsig och precis vad man kunde vänta sig när tre skrattglada kvinnor hamnar i samma rum. Jag uppskattar dock den traditionella ådran hos tjejerna, det är en tacksam motvikt till Clara Henrys vulgära mensfeminism. Dessa tjejer är trots allt relativt intellektuella, Anna är skarpast i gänget men Moas misantropiska, självnedvärderande kommentarer med sin hesa viskröst är också fängslande. De är för feminismen vad markus & malcom är för vänstern, ett välkommet inslag och att deras podd upprör kultursfären är bara en bonus.
Citera
2018-11-17, 03:11
  #11
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Tv-produktionen Moa jobbade på var Breaking News och de misogyna programledarna Filip och Fredrik, är det rätt uppfattat?

Var det inte Moas pojkvän som jobbade där?
Citera
2018-11-18, 13:14
  #12
Medlem
Jag har lyssnat på samtliga avsnitt nu senaste dagarna och tycker podden är skitbra! Visst kan det bli lite flamsigt och tröttsamt att lyssna på allt smaskande eftersom tjejerna verkar äta och dricka samtidigt som podden spelas in, men innehållet är 5 plus och och alla som börjar podda gör misstag i början.

Podden är naturlig, ärlig och jag tror alla vi Zara Larsson hatande FB grabbar kommer bli lite småkära i dessa "omoderna" feminister. Ett extra plus tycker jag är att tjejerna bakom podden inte verkar försöka ställa sig in hos någon utan pratar både gott och ont om sina förebilder Sigge Eklund, Blondinbella och halva DN
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback