Citat:
Ursprungligen postat av
argeneau
Det går inte att svara på dina inlägg för du kommer sällan med något som är värt att svara på faktiskt. Det är faktiskt upp till var och en att svara och kommentera exakt vad man vill här. Det är flashback.
Men okej. En gång till. Min åsikt:
Om det är så att de låga dödssifforna ENDAST beror på att administrativ personal tagit ledigt över påskhelgen, det vill säga att vi på tisdag och onsdag får mycket högre siffror än tidigare veckor, så tycker jag det är en katastrof. Dels för att dessa siffror borde kunna rapporteras in oavsett dag och dels för att folk invaggas i en tro på att ”det här går ju bra” och tar en tur till lokala ICA-handlaren från stugan de reste till över påsk.
Men om siffrorna stämmer bra överens med verkligheten så blir vi alla lättade och gladare.
Hur kan du inte förstå det?
Nu är jag med på vad du menar! Du skrev ju bara "katastrof" utan motivering, det är omöjligt att läsa tankar.
Tyvärr låter det som om att du inte har så höga tankar om dina medmänniskor, de absolut flesta tar covid-19 på största möjliga allvar för att skydda riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination) i största möjliga utsträckning. Jag - kanske i min enfald - tror inte att normalt funtade människor som tidigare arbetat hemifrån, blivit varslade, permitterade, stannat hemma vid symptom, undvikit fysisk kontakt med sina äldre och sjuka anhöriga, icke-nödvändiga resor och restaurangbesök börjar tro att viruset blir mindre farligt för riskgrupperna över påskhelgen?
Däremot finns exempel på flera här i tråden som skriker mest om hur farligt viruset är som uppger att de har människor i sin bekantskapskrets som inte tar myndigheternas rekommendationer och restriktioner på allvar. Istället för att övertyga sina nära sitter de istället här i tråden och skriker sig hesa. Hoppas verkligen inte du tillhör den skaran, men jag blir lite orolig när jag läser din inställning.
Ja, detta är Flashback. Men jag tycker att det hör till god ton att inte bara lämna diskussioner när det passar, särskilt inte om ett sådant allvarligt ämne.