2020-04-12, 15:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu är det såklart inte 12 st på riktigt, men håller dock med om att det är helt sjukt att det inte gått åt helvete med hela Sverige, med tanke på hur lågbegåvade folk verkar vara.
Där jag bor är det jag och några till i vår bekantskapskrets som tar detta på allvar.
Resten är fan helt jävla dumma i huvudet.
Taktiken tar givetvis höjd för att majoriteten sköter sig, exempelvis >90%. Är det för många som missköter de uppsatta riktlinjerna fungerar taktiken sämre och då får Löfven ryta.
Citera
2020-04-12, 15:09
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
INFO OM DE NYLIGEN UPPTÄCKTA MUTATIONERNA A, B, C COVID-19

Tyvärr ännu mer dåliga nyheter..

Variant A, närmast besläktad med viruset som finns i både fladdermöss och pangoliner, beskrivs som roten till utbrottet av forskare.

Typ B härstammar från A, åtskild med två mutationer, C i sin tur är en "dotter" till B,

Forskare fann att den närmaste typen av coronavirus till den som upptäcktes i fladdermöss - typ A, det ursprungliga mänskliga virusgenomet - fanns i Wuhan, men var inte stadens dominerande virustyp.

Muterade versioner av A sågs hos amerikaner som rapporterats ha bott i Wuhan, och ett stort antal virus av A-typ hittades hos patienter från USA och Australien.

Wuhans huvudsakliga virustyp var B och var vanligt hos patienter från hela östra Asien, men det reste inte mycket utanför regionen utan ytterligare mutationer.

Forskarna säger att C-varianten som ser mest farlig ut är den största europeiska typen som finns hos tidiga patienter från Frankrike, Italien, Sverige och England.

Dr. Jeff

Resultaten publiceras i tidskriften Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-04-12 kl. 15:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det går inte att svara på dina inlägg för du kommer sällan med något som är värt att svara på faktiskt. Det är faktiskt upp till var och en att svara och kommentera exakt vad man vill här. Det är flashback.

Men okej. En gång till. Min åsikt:

Om det är så att de låga dödssifforna ENDAST beror på att administrativ personal tagit ledigt över påskhelgen, det vill säga att vi på tisdag och onsdag får mycket högre siffror än tidigare veckor, så tycker jag det är en katastrof. Dels för att dessa siffror borde kunna rapporteras in oavsett dag och dels för att folk invaggas i en tro på att ”det här går ju bra” och tar en tur till lokala ICA-handlaren från stugan de reste till över påsk.

Men om siffrorna stämmer bra överens med verkligheten så blir vi alla lättade och gladare.

Hur kan du inte förstå det?
Nu är jag med på vad du menar! Du skrev ju bara "katastrof" utan motivering, det är omöjligt att läsa tankar.

Tyvärr låter det som om att du inte har så höga tankar om dina medmänniskor, de absolut flesta tar covid-19 på största möjliga allvar för att skydda riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination) i största möjliga utsträckning. Jag - kanske i min enfald - tror inte att normalt funtade människor som tidigare arbetat hemifrån, blivit varslade, permitterade, stannat hemma vid symptom, undvikit fysisk kontakt med sina äldre och sjuka anhöriga, icke-nödvändiga resor och restaurangbesök börjar tro att viruset blir mindre farligt för riskgrupperna över påskhelgen?

Däremot finns exempel på flera här i tråden som skriker mest om hur farligt viruset är som uppger att de har människor i sin bekantskapskrets som inte tar myndigheternas rekommendationer och restriktioner på allvar. Istället för att övertyga sina nära sitter de istället här i tråden och skriker sig hesa. Hoppas verkligen inte du tillhör den skaran, men jag blir lite orolig när jag läser din inställning.

Ja, detta är Flashback. Men jag tycker att det hör till god ton att inte bara lämna diskussioner när det passar, särskilt inte om ett sådant allvarligt ämne.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ahhh, ok.
Förståndshandikappade som är införstådda hur media styr med hjälp av rädsla samt panik?

Inget land i världen är så korkat att man vill stänga in sitt folk och förlora miljarder.
Om man gör det är bara för att man vill skydda sin befolkning. Det finns ingen annan anledning (detta kan eventuellt även förståndshandikappade fatta).

Det finns ingen speciell anledning att manipulera medierna då. Om inte för att få dem att förstå allvaret i situationen och inse att det som görs är för deras eget bästa. Men det finns inget behov att manioulera nåt där. Bara att låta folk veta vad som pågår.

I Sverige, däremot, finns ett ENORMT intresse att resultatet av slappheten inte leder till en katastrof.
För annars är man tvungen att be om ursäkt till hela världen och framförallt till sitt eget folk.

Därför manipulerar dem media, direkt och indirekt. Och ser till att förståndshandikappade tror att allt är frid och fröjd.
Citera
2020-04-12, 15:10
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Njut av era påskägg. Snart är det äggbrist i världen. Säg inte att ni missat vad som komma skall. Israel är redan i gång att hamstra ägg för vaccin.

The Business Source
@GlobalTimesBiz
#COVID19 has left Israel in severe shortage of #eggs! Demand for eggs has risen 30% since early March when the pandemic hit the country, according to a media report. The Israeli agricultural authority plans to import 32 million eggs by the end of April to meet demand.
Det motsvarar Sveriges äggkonsumtion i ungefär två dagar.
Senast redigerad av -tramS- 2020-04-12 kl. 15:13.
Citera
2020-04-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
80 procent avser Karolinska sjukhuset och frågan är hur många patienter det handlar om då han talar om "de första patienterna"?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-80-procent-overlever-intensivvarden?mobilmeny=1
Tack för förtydligande, det är ju väldigt bra när det till och med är över 80%. Speciellt som David Konrad menade att det varit rejält hektiskt inledningsvis men att det började mattas av något. Drygt 80% som facit står sig riktigt bra då. Han var ju även försiktigt optimistisk men varnade för att det kan komma nya kluster av patienter i behov av IVA vård under den närmsta tiden. Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken men skönt då att kvaliteten och kompetensen är så pass hög på landets IV-avdelningar.
Citera
2020-04-12, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Fast man registrerar ju också alla som varit smittade av corona, men inte dött av covid-19.

Vilka anhöriga har du talat med?

Jag vet inte vad han du citerar fått sin uppgift från, men jag upplever lite samma sak. Jag jobbar som fastighetsskötare och det här är väl den första vår jag lagt märke till att det är ovanligt högt antal döda äldre i de områden jag arbetar på. Ingen nämner något om corona, men många anhöriga till de som dött säger att de blev hastigt sjuka, hade svårt att andas och hög feber. Så jag tror det kan ligga något i att de som dör i sina hem helt enkelt inte registreras (om det nu rör sig om corona).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Både i Spanien och Italien finns det så nedsmittade områden som du önskar. Inget tyder på att dom byggt flockimmunitet, utan till sist blivit nödgade att stänga ner allt som går att stänga ner.

Varför har dom gjort så?

bekämpning av virus har alltid i modern tid
grundat sig på att skapa immunitet
(samt vaccin naturligtvis)
varför skulle detta virus vara annorlunda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Njut av era påskägg. Snart är det äggbrist i världen. Säg inte att ni missat vad som komma skall. Israel är redan i gång att hamstra ägg för vaccin.

The Business Source
@GlobalTimesBiz
#COVID19 has left Israel in severe shortage of #eggs! Demand for eggs has risen 30% since early March when the pandemic hit the country, according to a media report. The Israeli agricultural authority plans to import 32 million eggs by the end of April to meet demand.

Säkert att detta har med vaccin att göra? Vad jag läst går inte corona att odla i ägg (som många andra virus), corona kräver mänskliga celler?
Citera
2020-04-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein

Variant A, närmast besläktad med viruset som finns i både fladdermöss och pangoliner, beskrivs som roten till utbrottet av forskare.

Typ B härstammar från A, åtskild med två mutationer, C i sin tur är en "dotter" till B,

Forskare fann att den närmaste typen av coronavirus till den som upptäcktes i fladdermöss - typ A, det ursprungliga mänskliga virusgenomet - fanns i Wuhan, men var inte stadens dominerande virustyp.

Muterade versioner av A sågs hos amerikaner som rapporterats ha bott i Wuhan, och ett stort antal virus av A-typ hittades hos patienter från USA och Australien.

Wuhans huvudsakliga virustyp var B och var vanligt hos patienter från hela östra Asien, men det reste inte mycket utanför regionen utan ytterligare mutationer.

Forskarna säger att C-varianten som ser mest farlig ut är den största europeiska typen som finns hos tidiga patienter från Frankrike, Italien, Sverige och England.

Resultaten publiceras i tidskriften Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Tyvärr dåliga nyheter för din del, över 80% överlever intensivvård.
Måste vara "Fake News" i och med du är en riktig forskare, eller kommer samtliga få en katastrofal andra våg?
Citera
2020-04-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein

Dr. Jeff

Varför har du aldrig med länkar när du gör dina påståenden?
Citera
2020-04-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Inget land i världen är så korkat att man vill stänga in sitt folk och förlora miljarder.
Om man gör det är bara för att man vill skydda sin befolkning. Det finns ingen annan anledning (detta kan eventuellt även förståndshandikappade fatta).

Det finns ingen speciell anledning att manipulera medierna då. Om inte för att få dem att förstå allvaret i situationen och inse att det som görs är för deras eget bästa. Men det finns inget behov att manioulera nåt där. Bara att låta folk veta vad som pågår.

I Sverige, däremot, finns ett ENORMT intresse att resultatet av slappheten inte leder till en katastrof.
För annars är man tvungen att be om ursäkt till hela världen och framförallt till sitt eget folk.

Därför manipulerar dem media, direkt och indirekt. Och ser till att förståndshandikappade tror att allt är frid och fröjd.

Finns säkerligen enorma mängder av ytliga klickbait blaskor, så att du kan fortsätta intala dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in