2020-04-12, 10:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Livstid i tingsrätten och 18 år i HR efter överklagande.
När Jonna, styckmordet i Hallsberg, dömdes så fick hon 18 i tr och livstid i Hovr.
Det var samma domare faktiskt.
Citera
2020-04-12, 10:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Du låter väldigt lik någon från Lundhag och Betel. Möjligen även f.d. Mellringe patient.

Vi andra som följt med i tiden har en mer genuin och reell människosyn där alla har lika värde, ansvar, skyldighet och rättigheter.

Hur kan du ö.h.t jämföra en f.d Mellringe patient i detta mordfall, du verkar ö.h.t inte ha en genuin och reell människosyn.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-12 kl. 10:18.
Citera
2020-04-12, 10:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du lägger alltså ut länkar som någon annan har lagt upp utan att ha en aning om vad som står i länkarna?

Jag har INTE lagt ut ngn länk, skilj på text och LÄNK/ar.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-12 kl. 10:23.
Citera
2020-04-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När Jonna, styckmordet i Hallsberg, dömdes så fick hon 18 i tr och livstid i Hovr.
Det var samma domare faktiskt.
Han sa att nu skulle de göra juridik av detta. Jag hoppas han lägger i matematik också. Det är ett svårt fall att döma i. Men hoppas att den skrattande mördaren, som uppträdde så arrogant i rätten, får ett riktigt hårt straff. Det blir intressant att läsa domskälen.
Citera
2020-04-12, 10:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Han sa att nu skulle de göra juridik av detta. Jag hoppas han lägger i matematik också. Det är ett svårt fall att döma i. Men hoppas att den skrattande mördaren, som uppträdde så arrogant i rätten, får ett riktigt hårt straff. Det blir intressant att läsa domskälen.
Skratten och arrogansen kommer inte påverka påföljden. Jag är inte lika säger på fällande dom. Det finns inget riktigt att ta på. Massor med indicier och märkliga sammanträffanden, men inget tekniskt som binder honom till mordet
Citera
2020-04-12, 10:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Det är en väldigt sannolik teori. Se mitt inlägg precis innan

pittsmurfen2000 summerade ”homoindicierna” rätt bra annars

Sen ska vi ju lägga till att han efter FUP släppts och kunnat se allting, fortfarande stöttar SD och t.o.m. beskyller vänner till Lena för hennes mående. Tar inte åt sig NÅGONTING av det N*a skrev till honom,

Han behöver inte ta åt sig av vad N*a
skrev till honom. N*a hade bara LWs
version att utgå ifrån. Han visste
antagligen ingenting om varför JG bröt
med LW.
Att JG inte ville lyssna på LWs försvarstal
för sitt beteende. Att han inte tyckte att
det fanns några förmildrande
omständigheter för att försöka ta en sjuk
kvinnas man.
Att ingenting hon sa kunde rättfärdiga
hennes beteende.
Att han valde den bedragna kvinnans sida.
Det behöver han inte be om ursäkt för eller
skämmas över.
Om flera hade låtit LW ta konsekvenserna
av sina handlingar så kanske hon kunde ha
kommit till insikt.
Citera
2020-04-12, 10:38
Medlem
Citat:
Skratten och arrogansen kommer inte påverka påföljden. Jag är inte lika säger på fällande dom. Det finns inget riktigt att ta på. Massor med indicier och märkliga sammanträffanden, men inget tekniskt som binder honom till mordet
De bindande bevisen är få.
Uppträdande ska inte ligga en fatet, men det är människor som dömer. Dock krävs det att de kan motivera en "hård" dom.
Citera
2020-04-12, 10:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
De bindande bevisen är få.
Uppträdande ska inte ligga en fatet, men det är människor som dömer. Dock krävs det att de kan motivera en "hård" dom.
Jag kan inte finna något ”bindande” faktiskt.
Ge mig några exempel.
Citera
2020-04-12, 10:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Peters koppling och kännedom om Lena Wesström?
Peter känner Lena genom Stefan. Det är Stefan som har presenterat dem för varandra. De har träffats hemma hos Stefan vid ca 5 tillfällen och bl.a. fikat. Lena presenterades som en granne och vän till Stefan och Hanna.

Peter kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som "Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var Peters egna antagande. Peter har vid ett tillfälle geocachat med Lena, han minns inte exakt men det var någon gång mellan åren 20 I 0 till 2013 och efter att han börjat jobba hos polisen.

Det var Stefan som satte dem i kontakt med varandra genom att lämna Peters mobilnummer till Lena. Lena kände till att Peter jobbade på polisen och det var p.g.a. det som hon ville cacha med honom. Det finnsnågot som kallas förvirituell cach inom geocachingen och det handlar om att man ska ta en selfie med en polis när man är ute och cachar. Det händer att geocachare blir kontrollerade av polisen när de är ute och smyger omkring i områden på konstiga tider och på konstiga platser. Det anses som en trofe om man då kan ta en selfie med polisen som kontrollerar. Lena ansåg att det gick bra med Peter och de tog en cach som låg vid Biltema som heter "Bron över till andra sidan". Peter hade redan tagit den, 2009-04-02, men ställde upp för Lenas skull. Peter var singel vid tillfället och Stefan hade nämnt att Lena var skild, Peter uppfattade det att Stefan antydde att hon var singel och tillgänglig. Peter kände inte någon attraktion till Lena och det blev ingen djupare relation. De pratades vid om de träffades men inget annat. Peter och Lena har aldrig haft en sexuell relation.

Pdf sid 141-142
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Noteras bör att SD vid ett flertal tillfällen försökte såväl uppmuntra som hjälpa LW att finna någon lämplig partner.

Speciellt riktat till dom enögda genusfreaken som inbillar sig att Lena mördades p.g.a annan svartsjuka än hennes egen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-12 kl. 11:07.
Citera
2020-04-12, 10:53
Medlem
Citat:
Jag kan inte finna något ”bindande” faktiskt.
Ge mig några exempel.
Vet inte hur de värderar bevisen som blod på tvättmaskin, skor etc.
Citera
2020-04-12, 10:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du lägger alltså ut länkar som någon annan har lagt upp utan att ha en aning om vad som står i länkarna?

Du bad om källa på nerklippta buskar.
Då postade jag en länk till det jag läst
om dessa buskar.

De kan finnas nämnda på fler ställen.
Jag vet inte.

Är det viktigt?
Är det något att tjata om?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lena klippte t.om ner buskarna för att få bättre koll på HD.

Citat:
Har du någon källa på det?
Varför skulle LW vilja ha koll på HD?
SD berättade allt hon vill veta om HD.
Citera
2020-04-12, 10:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Vet inte hur de värderar bevisen som blod på tvättmaskin, skor etc.
Hade de inte haft en relation så hade detta vart bindande, men nu hade de en relation och de hade väl knullat i tvättrummet om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in