2020-04-06, 01:00
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej jag undrade inte om de påstådda offren. Om du menar att det är en kriminell verksamhet de har utsatts för, så finns det kanske en dom.

Som sagt: jag vet inte. Däremot i USA finns det dom relaterade till "gang stalking" gjord av Scientology-kyrkan.
Senast redigerad av RiktigTI 2020-04-06 kl. 01:14.
Citera
2020-04-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Det vet jag inte. Men det finns offer som blivit utsatta genom juridiska åtgärder (t.ex. åtal) & påföljder som uppkom till följd av de organiserade psykologiska trakasserier vilket försätter offer i känsliga livssituationer & dylikt. Det juridiska systemet är dessvärre lätt att använda som vapen då ett offer påverkas negativt & då begår ofrivilliga/oönskade misstag & juridiska övertramp av ren desperation, förvirring samt kanske depression & apati. STASI, CIA m.fl. är ökända för att använda samhällstjänster som vapen & också påverkansmedel men också andra grupper "vapengör" samhällstjänster.
Stasi har inte funnits på 30 år så det är knappast aktuellt. Men Scientologerna som nämns i ett senare inlägg är känt för trakasserier av obekväma personer som lägger sig i deras affärer.
Citera
2020-04-06, 09:37
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Stasi har inte funnits på 30 år så det är knappast aktuellt. Men Scientologerna som nämns i ett senare inlägg är känt för trakasserier av obekväma personer som lägger sig i deras affärer.

Jag har bara nämnt Scientologikyrkans gang stalking-program "Fair Game" typ 100 gånger i denna tråd. Kyrkans "Fair Game"-policy är bara en liten del i ett större nätverk som utför gang stalking-aktiviteter.
Senast redigerad av RiktigTI 2020-04-06 kl. 09:39.
Citera
2020-04-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här har vi ännu ett exempel på att vi kanske se på detta med organiserad gängförföljelse som ett symtom på psykisk ohälsa.

I de flesta fall håller jag med dig, men inte i mitt fall och inte i fall där man plockat bort alla avancerade fantasier för att få fall där det handlar om vanligt folk som stalkar med hjälp av sociala medier. Då är det äkta gang stalking och inte de psykotiska fantasier man kan se i tråden.

Undantaget är Säpo
Citera
2020-04-07, 07:50
Medlem
RiktigTIs avatar
Det som är uppenbart är att primära målet är att inte tala om för den utsatte vad som sker & varför till vilken kostnad som helst. Till skillnad från "Fair Game" där flesta vet varför de är utsatta även om alla inte får reda på det på en gång att de är offer för Scientologikyrkans proxy-stalking genom tredje parter (t.ex. privatdetektiver & f.d. poliser) - de flesta sådana stalking börjar i hemlighet. Scientologikyrkan i sig bryter öppet mot lagar & regler samt förr infiltrerat USA:s IRS & FBI vilket många scientologer har fått fängelse för - de är alltså redo att förlora sina liv till deras trossystem vilket påminner om riktiga spioner & soldater.

Kyrkan för alltså ett aktivt krig inte bara mot individer (SP:s) & deras nätverk eller grupper men också krig mot världens mäktigaste regering & myndigheter. Det här är endast en nivå av "Gang Stalking". Vanligt i kulter, sekter & sådana grupper är inte bara att utse myndigheter/stater/regeringar som fienden men också är det vanligt att involvera familj & vänner vilket är förvånansvärt enkelt. De flesta offer blir fast i hopplös situation (t.ex. IRS som medgav kyrkan skattefristatus efter extrema trakasserier) när familj & vänner agerar mot en eller helt bryter kontakt. Det här är huvudskälet till att det kan fortgå i flera år eller decennium då offer inte har stöd eller resurser att försvara sig eller söka hjälp - då sker det primära: social isolation (såsom med coronaviruset) - m.a.o ensamhet & då kanske för första gången.

"Gang Stalking" är ett samhällsfenomen som finns överallt i samhället; i grupper inom olika organisationer. Det tenderar vara extremister, radikalier, ideologer & fundamentalister som leder sådana operationer. Omkring mitten av 2000-talet så började en desinformationskampanj om att offer för organiserad stalking (a.k.a. Group/Cause Stalking) även blir attackerade av hemliga & osynliga energivapen samt hjärnpåverkans teknologier. Om ni läser 100-tals timmar av material om ämnet & relaterade ämnen kommer ni se tydligt mönster. Jag uppskattar att omkring 80% av materialet om "Gang Stalking" & "Targeted Individuals" är uppsåtligt missledande som saknar erfarenhet & har tveksam saklig grund samt att 75%-90% av alla TI:s online är falska. Informationen relaterat till dessa begrepp började nå kritisk massa kring 5-8 år sedan. Vissa saker var korrekta såsom hur regeringen & sedan företag massövervakar & använder hemlig/öppen data för att attackera individer, grupper & nationer.

Sanningen finns online. Begreppen "Gang Stalking" & "Targeted Individuals" är fyllda med giftig information & desinformation. Det finns andra begrepp som har saklig grund, bevisad historia, vittnen, socio-psykologisk förklaring & vetenskaplig validitet - "Group/Cause Stalking" är det egentliga termen för organiserad förföljelse & trakasserier som tråden åsyftar. Kriminalstatistiskt finns det studier som visar att 1%-5% av alla förföljsefall har mer än en gärningsman dock vet jag inte den statistiken tar med exempelvis offer för Fair Game & liknande fall från kulter, sekter, kyrkor & sällskap men jag tror inte det då dessa sällan leder till åtal. Anledningen till att det fortgår i bakgrunden i samhället är för att det är en så pass vanligt socialt fenomen att grupper --oftast extrema sådana & lite hemliga-- väljer ut specifika individer att påverka på olika vis.

Tillägg: Regeringar har utfört "Gang Stalking" också - t.ex. ökända COINTELPRO, Zersetzung & andra psykologiska operationer. De farligaste är där regeringar genom militär-underrättelse hemligt eller öppet stödjer religiösa, extremist- eller ideologiska grupper som utför det här (t.ex CIA & Al-Qaida under 80-talet).

Saken är väldig klar: Vem som helst på hela jorden kan utsättas för laglig & olaglig övervakning, förföljelse samt trakasserier. Faktumet blir allt snabbare uppenbar för västerländsk befolkningen. I t.ex. Kina är det ett faktum för befolkningen sedan långt tillbaka - 9 av 10 kineser/ryssar/iranier/irakier/tyskar etc. kommer tro på TI:s!

Ni måste fråga er varför de har skapat begreppet "Targeted Individuals" & har en aktiv desinformationskampanj online? Vad vill de ha utav en TI i Sverige?

Sedan vet jag att de ansvariga i Sverige läser i tråden men är såklart för fega att tala med mig virtuellt eller fysiskt. Det ni gör är fundamentalt fel & omoraliskt - är ni hjärntvättade & ser inte hur fel det är vare sig om det handlar om religion, regering, politik, sällskap, ideologi eller något annat trossystem - kombination?
Senast redigerad av RiktigTI 2020-04-07 kl. 08:44.
Citera
2020-04-08, 11:54
Medlem
Gang stalking är en konspirationsteori som faktiskt är verklig. Det är att någon eller
några systematiskt förföljer och kartlägger en utsatta person under lång tid. Det inbegriper
även att man tar upprepade kontakter med sitt offer, begår handlingar som är oönskade och
uppfattas som störande, kränkande eller skrämmande. Målet är att få offret att säga och göra
saker som de annars inte skulle ha gjort, medvetet försätta offret i situationer där oavsett
vad de gör så är de dömda att misslyckas och att isolera offret från familj och vänner.
Offret är noga utvalt och har oftast vanföreställningar om att förövaren istället är polisen, säkerhetspolisen eller myndigheter. Modern teknik kan användas för att ytterligare
konfundera offret.
Senast redigerad av Piratpartiet 2020-04-08 kl. 12:53.
Citera
2020-04-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Offret är noga utvalt och har oftast vanföreställningar om att förövaren istället är polisen, säkerhetspolisen eller myndigheter.
Endast regimen har resurserna att kunna utföra gangstalking.
Citera
2020-04-12, 18:14
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Endast regimen har resurserna att kunna utföra gangstalking.

Jag tror att regeringar/stater/myndigheter är effektivt med på det i olika utsträck & i synnerhet amerikanska. I Scientologikyrkans fall vet myndigheter fullt ut vad kyrkan gör men de är effektivt maktlösa mot kyrkan OM INTE exempevis medlemmar själva presenterar konkreta bevis på brott & polisanmäler.
Citera
2020-04-16, 01:20
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Jag tror att regeringar/stater/myndigheter är effektivt med på det i olika utsträck & i synnerhet amerikanska. I Scientologikyrkans fall vet myndigheter fullt ut vad kyrkan gör men de är effektivt maktlösa mot kyrkan OM INTE exempevis medlemmar själva presenterar konkreta bevis på brott & polisanmäler.

Det jag sett i Sverige så är det poliser , socialdemokrater, sapo och deras IQ skonummer svans som de skickar på den som ska tystat.

Finns säkert några andra grupper som medborgargarden , religiösa, kriminella som sprider rykten om en person som kastat in handduken och flyttar så att nästa bostad ska bli samma trakasserier på. Med rädsla,pengar eller imponera, är det lätt att driva andra till detta. En del tror nog de gör de rätta och ser inte hela viden av vad de gör. Själv så har jag några bra bevis men då man pratat med dem så är det ju jobbigt att dra in dessa lurade , men man måste för att visa det systematiska och hoppas att de inte råkar för illa ut.
Citera
2020-04-16, 07:51
Medlem
Ett av målen med Gang stalkning är att få offret att framstå som "tokig" för sin omgivning.
Det gör att andra tar avstånd från offret och göra så att han/hon känner sig isolerad och
ensam. Eftersom de flesta offren är noga utvalda (har vanföreställningar) så blir de
sjukdomsförklarade när de utan skäl anklagar säkerhetspolis och myndigheter etc.
för sina problem med upprepad stalkning. Om offret endast anklagar barskrapade
myndigheter kommer de fortsatt att bli lurade samt försättas i svåra
ekonomiska/sociala situationer.
Citera
2020-04-16, 09:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Ett av målen med Gang stalkning är att få offret att framstå som "tokig" för sin omgivning.
Det gör att andra tar avstånd från offret och göra så att han/hon känner sig isolerad och
ensam. Eftersom de flesta offren är noga utvalda (har vanföreställningar) så blir de
sjukdomsförklarade när de utan skäl anklagar säkerhetspolis och myndigheter etc.
för sina problem med upprepad stalkning. Om offret endast anklagar barskrapade
myndigheter kommer de fortsatt att bli lurade samt försättas i svåra
ekonomiska/sociala situationer.
Menar du att ”de” stalkar folk med vanföreställningar vilket gör att dessa ti’s framstår som tokiga med vanföreställningar?

Vad uppnås i sånt fall med stalkingen om personerna i fråga redan hade vanföreställningar??
Citera
2020-04-16, 09:58
Medlem
Citat:
Vad uppnås i sånt fall med stalkingen om personerna i fråga redan hade vanföreställningar??

De får ingen hjälp av samhället.

Den som drabbas av upprepad stalkning kommer behöva ta
hjälp av utomstående för att ta sig ur situationen. Väljer man
ut någon som envist bara anklagar myndigheterna kommer
ingen tro att de har riktiga problem med stalkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in