2020-04-05, 15:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Det de inblandade gör är de facto kriminellt & personer som du & jag reagerar starkt mot orättvisa även till stor personlig kostnad. […]

Finns det några domar i Sverige för denna påstådda kriminella verksamhet?
Citera
2020-04-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epsy
Fast i mitt fall började det med att jag var en dålig människa, inte för att jag reagerade mot några orättvisor. Sedan har det gått sig ett eget liv, men visst är det kriminellt ändå.

Du tror inte att de flesta TI:s bara har fantasier som bottnar i antingen skuldkänslor eller en önskan om att vara mer viktiga? Det som beskrivs om gang stalking skulle aldrig anses ekonomiskt försvarbart. I mitt fall är det däremot mestadels vanligt folk som gör det för nöjes skull på sin fritid med hjälp av framförallt sociala medier, så det innebär ingen kostnad för någon myndighet. Enda undantaget är att jag en gång uttryckte mig olämpligt i sociala medier och därför blev buggad och övervakad av Säpo, vilket jag fortfarande är, men det innebär inga enorma kostnader. De insåg att jag var nära att avslöja hemligheter om vad som försiggår i bakgrunden i landet, så jag hamnade förmodligen på någon sån lista.
Tror mest att du inbillar dig det du skriver.
Citera
2020-04-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Tror mest att du inbillar dig det du skriver.

Jag önskar att det vore inbillning. Det är en jävla mardröm som inte kommer upphöra förrän jag är död.
Citera
2020-04-05, 16:46
Medlem
Citat:
Jag önskar att det vore inbillning. Det är en jävla mardröm som inte kommer upphöra förrän jag är död.
Vad är det för brott du begått för att få HAK på dig?
Citera
2020-04-05, 16:50
Medlem
Citat:
Vad är det för brott du begått för att få HAK på dig?

HAK?
Citera
2020-04-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer. Notera dock att inlägg som INTE handlar om just detta kommer raderas obönhörligen; detta är inte platsen för diskussion om "troendes" sjukdomar eller "debukers" eventuella kopplingar till NWO.

Nej! Organiserad gang stalking förekommer inte i verkligheten! Det är endast en fantasi i psykiskt sjuka människors hjärnor.
Citera
2020-04-05, 17:35
Medlem
Det senaste mina stalkare gjorde var att skapa en tinderprofil med ett konstigt foto på mig. Syftet var antagligen att förnedra mig. Jag upptäckte det efter en tid när jag själv var på väg att göra en profil.
Citera
2020-04-05, 18:28
Medlem
Citat:
HAK?
Från Wikipedia:
Citat:
I Sverige är avlyssning ett av de hemliga tvångsmedel som står till de brottsutredande myndigheternas förfogande. Sedan en lagändring 1 juli 2012 benämns det hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation (HAK) och innebär att meddelanden avlyssnas och innehållet i dem ska kunna återges. Hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation får användas vid förundersökning angående brott för vilket inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år,
försök, förberedelse eller stämpling till sådant brott, om sådan gärning är belagd med straff eller annat brott om det med hänsyn till omständigheterna kan antas att brottets straffvärde överstiger fängelse i två år.[1]
Så för att bli avlyssnad krävs det att du är misstänkt för ett brott som kan ge mer än två års fängelse.
Citera
2020-04-05, 18:31
Medlem
Citat:
Från Wikipedia:

Så för att bli avlyssnad krävs det att du är misstänkt för ett brott som kan ge mer än två års fängelse.

Jag var på väg att avslöja statliga hemligheter som jag upptäckte genom att studera diskreta mönster. Nu har jag dock glömt vad det var. Det kanske är lika bra.
Citera
2020-04-05, 20:56
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Från Wikipedia:

Tror du att Targeted Individuals-fenomenet här grundar sig i de jure - alltså i strikt lag & regler genom myndigheter? De facto grundar det här sig i en grupp som uppenbarligen står över lagen & samhället. Sådana grupper finns dessvärre vilket du borde ha i åtanke här i tråden.
Citera
2020-04-05, 21:04
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det några domar i Sverige för denna påstådda kriminella verksamhet?

Det vet jag inte. Men det finns offer som blivit utsatta genom juridiska åtgärder (t.ex. åtal) & påföljder som uppkom till följd av de organiserade psykologiska trakasserier vilket försätter offer i känsliga livssituationer & dylikt. Det juridiska systemet är dessvärre lätt att använda som vapen då ett offer påverkas negativt & då begår ofrivilliga/oönskade misstag & juridiska övertramp av ren desperation, förvirring samt kanske depression & apati. STASI, CIA m.fl. är ökända för att använda samhällstjänster som vapen & också påverkansmedel men också andra grupper "vapengör" samhällstjänster.
Senast redigerad av RiktigTI 2020-04-05 kl. 21:59.
Citera
2020-04-06, 00:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Det vet jag inte. Men det finns offer som blivit utsatta genom juridiska åtgärder (t.ex. åtal) & påföljder som uppkom till följd av de organiserade psykologiska trakasserier vilket försätter offer i känsliga livssituationer & dylikt. Det juridiska systemet är dessvärre lätt att använda som vapen då ett offer påverkas negativt & då begår ofrivilliga/oönskade misstag & juridiska övertramp av ren desperation, förvirring samt kanske depression & apati. STASI, CIA m.fl. är ökända för att använda samhällstjänster som vapen & också påverkansmedel men också andra grupper "vapengör" samhällstjänster.

Nej jag undrade inte om de påstådda offren. Om du menar att det är en kriminell verksamhet de har utsatts för, så finns det kanske en dom?

Citat:
Jag var på väg att avslöja statliga hemligheter som jag upptäckte genom att studera diskreta mönster. Nu har jag dock glömt vad det var. Det kanske är lika bra.

Här har vi ännu ett exempel på att vi kanske se på detta med organiserad gängförföljelse som ett symtom på psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in