2020-04-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Förjävla dum kommentar. Du får det att låta som att Gothia cup är något som bara ramlat ned i knät på Häcken. Det står DIF eller vilken annan klubb som helst fritt att starta en egen turnering.

Äh! Gais fick ju faktiskt en reklamplats på nordstan i ersättning för sin halva av Gothia cup. Den är säkert värd mer än dom ~100 miljonerna som hade pumpats in i deras klubb genom åren.

Att en liten klubb som häcken lyckas hosta världens största ungdomsturnering är ju lite som att vinna på lotto. Sedan sa jag inte att dom inte har gjort ett bra jobb, ja sa att det förmodligen var väldigt bra organiserat och planerat från deras sida, men sådana här turneringar förväntar man sig att betydligt större klubbar organiserar och inte en liten klubb som aldrig har vunnit allsvenskan och knappt drar publik ska hålla i. Det skulle gynnat svensk fotboll mer om Ifk höll i det, det står jag fast vid.
Citera
2020-04-10, 19:43
Medlem
eternussermos avatar
Idag gratulerar vi Bajen på 131 årsdagen!
Citera
2020-04-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sysslar man fortfarande med rodd?
Citera
2020-04-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ska vi snacka bitterhet om Gothia pengarna så fråga Gais...

Annan bitterhet är att BK Häcken en gång i tiden var delägare av Pustervikshuset.

Citat:
I slutet av 1970-talet bildade fotbollsklubben BK Häcken, Nationalteatern och Kultursällskapet Maneten företaget Pustervik Kultur AB. Företaget köpte en fastighet i stadsdelen Pustervik och bedrev teater- och krogverksamhet där under några år.

Fastighetsvärdet är iaf 200 miljoner. Kallhyra exklusive moms och fastighetsskatt för kontorslokalerna är ca 2000:- per m2 och år.

1 konsert- och restauranglokal
1 butikslokal
1 kontorshotell
12 kontorslokaler

Glad påsk!

Citat:
Ursprungligen postat av salad
Att en liten klubb som häcken lyckas hosta världens största ungdomsturnering är ju lite som att vinna på lotto. Sedan sa jag inte att dom inte har gjort ett bra jobb, ja sa att det förmodligen var väldigt bra organiserat och planerat från deras sida, men sådana här turneringar förväntar man sig att betydligt större klubbar organiserar och inte en liten klubb som aldrig har vunnit allsvenskan och knappt drar publik ska hålla i. Det skulle gynnat svensk fotboll mer om Ifk höll i det, det står jag fast vid.

Häcken är en mycket större ungdomsförening, dom har en helt annan breddverksamhet än vi har och med tanke på att det är en ungdomsförening är det ju inte så ologiskt att det är dom som gjort det till vad det är.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-04-11 kl. 19:38.
Citera
2020-04-11, 20:02
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jippobajen. Vet inte ens själva när de bildades. Vilka datum var ombildningen med Klara? Och sen med Johanneshov? Firar man det med? Om hammarby är 131 år, hur går det ihop med att den officiella bildningen tagen rakt ifrån hammarby if är 1897. Har er egna förening fel? Eller är ni rebelliska mot föreningen för de sålt sin själ? Eller nej vänta, ni älskar ju plötsligt Zlatan!?!? Konstigt. Jippo som sagt.

Tror Zlatan skulle passa utmärkt i hammarby som spelare. Han vann mycket förut men nuvarande Zlatan får rubriker och credd när han gör mål trots att klubben han spelar i går dåligt. Borde inte laget gå före jaget? Utmärkt för bajen som gillar sånt, kolla på Lennart Skoglund, räknas som legend trots att han inte vann något, eller jo men det var med aik. Zlatan skulle säkert kunna stänka dit några baljor och så hyllar alla honom med fula tröjor men om klubben går dåligt spelar mindre roll.

På riktigt alltså. Att bajenfanZen tar emot Zlatan med öppna armar är helt sinnessjukt. Trodde man var emot den moderna fotbollen? Plastklubb.
Citera
2020-04-12, 07:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jippobajen. Vet inte ens själva när de bildades. Vilka datum var ombildningen med Klara? Och sen med Johanneshov? Firar man det med? Om hammarby är 131 år, hur går det ihop med att den officiella bildningen tagen rakt ifrån hammarby if är 1897. Har er egna förening fel? Eller är ni rebelliska mot föreningen för de sålt sin själ? Eller nej vänta, ni älskar ju plötsligt Zlatan!?!? Konstigt. Jippo som sagt.

Tror Zlatan skulle passa utmärkt i hammarby som spelare. Han vann mycket förut men nuvarande Zlatan får rubriker och credd när han gör mål trots att klubben han spelar i går dåligt. Borde inte laget gå före jaget? Utmärkt för bajen som gillar sånt, kolla på Lennart Skoglund, räknas som legend trots att han inte vann något, eller jo men det var med aik. Zlatan skulle säkert kunna stänka dit några baljor och så hyllar alla honom med fula tröjor men om klubben går dåligt spelar mindre roll.

På riktigt alltså. Att bajenfanZen tar emot Zlatan med öppna armar är helt sinnessjukt. Trodde man var emot den moderna fotbollen? Plastklubb.
Plastföreningen med fansen din sportchef är avundsjuk på (att spela inför) och hyllar.
Citera
2020-04-12, 10:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

På riktigt alltså. Du får gärna komma med konkreta argument om på vilket sätt exakt klubben sålt sin själ sen Zlatan kom. Dvs beslut som har tagits, uttalanden från honom osv. Sätt dit oss nu en gång för alla är du snäll

Dessutom bildades ni av en gaisare och har en aikare som sportchef, om man nu ska använda sig av samma slappa argumentering som du gör.

Vilken amatörpsykolog som helst hajar ju att detta bara handlar om avundsjuka från ditt håll. Och förmodligen hade väl jag känt ungefär likadant om Zlatan valt dif istället. Dock hade jag haft mer kött på benen om jag försökt mig på att argumentera...
Citera
2020-04-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
På riktigt alltså. Du får gärna komma med konkreta argument om på vilket sätt exakt klubben sålt sin själ sen Zlatan kom. Dvs beslut som har tagits, uttalanden från honom osv. Sätt dit oss nu en gång för alla är du snäll

Dessutom bildades ni av en gaisare och har en aikare som sportchef, om man nu ska använda sig av samma slappa argumentering som du gör.

Vilken amatörpsykolog som helst hajar ju att detta bara handlar om avundsjuka från ditt håll. Och förmodligen hade väl jag känt ungefär likadant om Zlatan valt dif istället. Dock hade jag haft mer kött på benen om jag försökt mig på att argumentera...

Om man har Jesper Jansson som sportchef bör man nog vara tyst haha.
Citera
2020-04-12, 12:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Om man har Jesper Jansson som sportchef bör man nog vara tyst haha.

Nu försökte inte jag claima äkthet, det var din käre kamrat som satte sig på den höga hästen.
Citera
2020-04-12, 12:12
Medlem
Citat:
Nu försökte inte jag claima äkthet, det var din käre kamrat som satte sig på den höga hästen.

Det har du rätt i. Har fäktats för mycket härinne på sistone så lämnar det därhän.
Citera
2020-04-12, 12:13
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Bajen grundades som alla vet 1915. Samma år som Landskrona BoIS och de har lika många titlar. Förmodligen lika många äkta fans för den delen.
Citera
2020-04-12, 12:55
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Långt innan det. Ni ägs av amerikaner som kan göra vad de vill med er förening. Luddigt kring 51% regeln då man kan köpa in sig på resterande 49% och er publik som numera består av bönder hyllar detta, konstigt nog hyllar även OG bajare detta. Har redan skrivit vad jag anser är det konstiga och vilken plastklubb ni blivit, förstår inte vad det har med att du vill att jag ska kommentera uttalanden från Zlatan exempelvis?

Nej det stämmer inte, om du ska försöka håna kan du ha lite koll. Bosse har spelat i aik, han är inte aikare.

Avundsjuk? På att jag håller på ett 100% medlemsägt lag? Jag blir dock irriterad på att bajare på fullt allvar tar emot det med öppnar armar. Som sagt så trodde jag bajen var emot modern fotboll. Hade Zlatan ens haft en tanke på att investera i DIF så hade han blivit bortröstad på ett medlemsmöte, ni hade inte ens chansen till det då ni inte är medlemsägda på samma sätt och när det väl kom ut hyllar ni det. Hmm. Som sagt: plast och jippo har hammarby if förvandlats till, många av er kanske inte varit med tillräckligt länge för att se det eller så har ni blundat så pass länge att ni inte ser det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in