2019-11-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Titta här Svarta Ögat har rätt - ger man sex till rätt personer lovas man befordran.
Om man sen får det är det en annan sak - då har ju makthavaren myglat på ett kriminellt sätt.
Det här borde ju vara straffbart enligt sexköpslagen, när mannen lyckas komma i (sperma)skottposition

"Han medger att han försökt få kvinnliga soldater att delta i gruppsex men säger rent allmänt att ”mycket av det som beskrivs känner jag inte igen alls”.

Om inte blir man svartad när man söker nya jobb - för då kan mannen ha hamnat i rekryteringsbestämmandeposition.

En kvinna har berättat för FPAN om hur hon och officeren hade sex på en efterfest och att mannen efteråt skickat hotfulla sms och sagt åt henne att hon skulle få lämna Försvarsmakten om hon berättade för någon.

"Några år senare, när kvinnan sökte utlandstjänst, ska officeren ha kontaktat kvinnan på Instagram och frågat ”hur gärna vill du ha tjänsten, jag är ansvarig för rekryteringen” för att sedan ha varit inblandad i att hon inte fick tjänsten."

Vad säger Svarta Ögat - skall vi ha SchnabelKapning o BortKarvning av Ztenarna för att få jobb
som militär - de använder ju sina välbetalda pengar o utlandstraktamenten för att konkurrera ut
infödingsmännen där de verkar för att få bearbeta de fattiga infödingskvinnorna med sina schnablar
för skitpengar (relativt sett) - plus vad som händer på hemmamarknaden - o de får jobba kvar osv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ha-en-trekant

O låter man inte makthavaren få doppa - tja då blir det arbetslöshet eller att vara kvar på gamla jobbet (om man har något)

Får SC430 osökt att tänka: hur står sig de duktiga kvinnor som inte har vackra ansikten o magizka mått
i denna konkurrens

JA..PRECIS. ELLER om du säger: * Hejsan! Jag kommer fr vanliga folket och vill ha en arbetsplats. Aha..ge mig 100 000 kr så får du en arbetsplats. Du köper en arbetsplats som allt annat.
Citera
2019-11-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
JA..PRECIS. ELLER om du säger: * Hejsan! Jag kommer fr vanliga folket och vill ha en arbetsplats. Aha..ge mig 100 000 kr så får du en arbetsplats. Du köper en arbetsplats som allt annat.

Det är inte riktigt så enkelt - men det lär bli det med privata arbetsförmedlingar - som då skulle kunna växa upp som svampar i marken o där handläggarna mot en peng kan styra vilka som skall rekommenderas arbetssökande - jfr mäklare (o de som är oseriösa)
Citera
2019-12-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är inte riktigt så enkelt - men det lär bli det med privata arbetsförmedlingar - som då skulle kunna växa upp som svampar i marken o där handläggarna mot en peng kan styra vilka som skall rekommenderas arbetssökande - jfr mäklare (o de som är oseriösa)

Håller med.
Citera
2020-04-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Det är dock rätt kul att se att hon effektivt slår hål på idiotborgarnas argument om att det ska vara så lätt att få ett mer kvalificerat jobb, bara du börjar på ett "enkelt jobb" och gör det bra.

Fast du har ju inget intresse av hur duktig någon är som telefonförsäljare, om hon söker tjänster inom andra områden. Att plugga 10 år är ingen större merit, de mest kvalicerade utbildningarna brukar vara ungefär halva tiden. Hon förefaller vara en överliggare.
Citera
2020-04-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Man frågar väl efter anledning till att de söker jobbet. Finns många skäl att någon vill byta spår i arbetslivet, läkarjobb är stressigt och mycket ansvarsfullt (folks liv ligger i ens händer). Många blir utbrända och deprimerande.

En läkare har studerat något krävande, och har klarat av studierna. Den andre, med dåliga resultat på gymnasiet, har väl visat att hon inte är seriös, uthållig, motiverad eller intelligent?

Du antyder att du hade anställt den misslyckade studenten, trots redan uppenbarligen risker att denna aldrig skulle komma i tid till ditt jobb och dessutom inte ansvarsfullt hantera pengar och kundservice. Varför värdesätter du misslyckande högre än framgång?

Därför ingen tror den med en hög utbildning stannar kvar. Är samma i en massa branscher. Det finns ju goda skäl att anta detta. Mycket bättre att ha en mindre begåvad som kassörska än någon överkvalificerad som blir understimulerad.
Citera
2020-04-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
10 års spridd utbildning. 2 års medieutbildning, vad är det ens?

Dåliga val ger dåliga utfall. Hade hon läst till vvs-montör hade hon snart varit i arbete i 10 år. Det klokaste hon hade kunnat göra var att bygga på sin IT/ekonomi med någon form av spets istället för att helt byta spår. Klart att en treårig (?) högskoleutbildning med två skilda discipliner inte står speciellt högt upp på arbetsmarknaden.

Nej du har helt rätt. Hade varit spännande att veta vad kvinnan gör idag.
Citera
2020-06-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Hon lider väl av någon personlighetsstörning, autism eller liknande. Att sätta på sig hittade kläder gör man ju bara inte. Jag vill inte sätta henne i ett fack men hon känns lite lodig, klart det blir svårt att få ett grymt jobb då. Alla är olika och det är inte hennes fel hur hon är född, jag är glad att hon åtminstone inte ger upp.

Hon är säkert 165 cm och väger 95 kg, har säkert rätt hår och fotar mer på sin vita katt än sig själv
Citera
2023-03-31, 17:08
Medlem
Deltidsjobb kan ju fungera?
Citera
2023-03-31, 17:16
Medlem
Är det inte såhär inom läraryrket också?
Citera
2023-03-31, 21:42
Medlem
Prodelins avatar
Utbildning säger ingenting om hur smart personen är, ett exempel är min chef som har en Master från KTH, hon är verkligen korkad på alla plan och frågar andra om hjälp hela tiden.

Njae...utbildning är förmodligen bara ett bevis på uthållighet att klara det, man kan även lära en apa att sitta om ni fattar poängen....
Citera
2023-04-02, 23:06
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Utbildning säger ingenting om hur smart personen är, ett exempel är min chef som har en Master från KTH, hon är verkligen korkad på alla plan och frågar andra om hjälp hela tiden.

Njae...utbildning är förmodligen bara ett bevis på uthållighet att klara det, man kan även lära en apa att sitta om ni fattar poängen....

Det är väl bra att hon frågar om hjälp? Det hade ju knappast blivit bättre om hon bara kört på...

Men helt riktigt att utbildning säger lite om smarthet. Så kan man vara smart på ett sätt, t.ex inom matematik, med helt omöjlig i andra sammanhang.
Citera
2023-04-02, 23:15
Medlem
Tänk såhär:

Om du äger en pizzeria och söker personal så vill du väl anställa någon som kan baka en pizza? Eller tar du hellre in någon som kan historian om Vasa skeppet och är bra på matematik?

Du anställer den som bevisligen kan jobba och inte den som har gått på studentfester och levt på bidrag hela sitt vuxna liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in