2020-04-11, 19:36
Medlem
Alltså jag kommer inte ifrån att både SD och JG pekat åt Drottningen av minnesluckors håll när det gäller motiv till mordet. Och att hon då fortsatt förhåller sig lojal mot sin (ex-)man är obegripligt..
Att Drottningen är manipulerad är ju klart sedan tidigare. Men borde inte förtrollningen ha släppt när de varit ifrån varandra så lång tid som SD suttit häktad med restriktioner?
Att (ex-)makarna skyddar varandra är den mest logiska slutsatsen och den mest omtalade. Men om SD blir dömd kan läget bli annorlunda har vi talat om. Men på vilket sätt skulle SD kunna snärja sin (ex-)fru så här långt i efterhand? Om det finns t.ex. ett mordvapen i SD:s ägo med Drottningens DNA på så krävs det ju att bara SD vet var det mordvapnet finns. Annars skulle ju Drottning HD kunna städa bort det beviset i så fall. Vad mer kan finnas i bakgrunden som gör att HD:s minne är lika oförklarligt som ett svart hål i rymden?

Om någon har bokmärke på SD:s uttalande så klipp/klistra gärna in det.
Så här tar Drottningen emot beskedet från polisen att JG tidigare pekat åt hennes håll (FL= förhörsledare, MT = den misstänkte):

"FL:Nej... Den I maj eeh förra året då.
MT:Mmh.
FL: Då ringer Jerry till polisen. Och uppmanar polisen att söka igenom din lägenhet efter
Lena.
FL: Visste du om det här?
MT:Nej.
FL: Vad har du för komentar till det?
MT:Ingen.
FL:Ingen?
MT:Nej.
FL:Nej.Men hur kommer det sig att han gör det? om du känner förtroende för honom, varför
ringer han till polisen?
MT: Har ingen aning.
FL:Nej, du har ingen aning?
MT: Ingen aning om varför han skulle säga en sån sak.
FL:Nej. Uppenbarligen så tror ju han att du kan ha något med det här att göra.
MT:Aah.
FL:Mmh. I alla fall vid det här tillfället om vi säger så.
FL:Mmh. Har ni nån kontakt där dom där dagarna.. om just det här? du och Jerry tänker jag?
MT: Om Lena?
FL: Om din eventuella inblandning?
MT: Om min inblandning?.. Jag tror inte det"
Citera
2020-04-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
HD - 1
https://delafil.se/21fa6262ec6a01c7/Hanna.mp4

JG - 1
https://minfil.com/l2Bb9fnfof/Wesstr_m_mp4

Mucho tack!
Citera
2020-04-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Ja precis. Håna henne inför LW och sen höja LW med komplimanger och prat om Kilimanjaro

Ja, hela händelsekedjan (deras messande till varandra + samvaro) stämmer så väl in på det löftet. Tills LW känner sig stark nog att bryta med SD och åka till Norge med annan man..SD tappar trollspöet och besinningen.
Citera
2020-04-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Absolut, Zilvereko.
Så är det.
SD utnyttjar där han kan, om läget är passande.

Vad gäller halsbandet, som jag läst så först gick LW på event med HD:s (silver) halsband (hon dök upp tror jag)
och senare gav SD LW ett likadant men i guldton, efter något smärre uppträde.

Tycker det stämmer ganska bra med att LW lånade även HD:S säng och HD:s dotters säng.
LW drog sig inte för att visa att hon "ägde" situationen (hon ville äga den) och ville ta över HD:s liv.
Hon var säkert avundsjuk på HD och tänkte att om hon istället för HD varit gift med SD, hade allt
varit bra.
När hon började förstå att SD ville gå tillbaka till HD samarbetade hon ju delvis genom att säga
att han kan lämna henne när han vill, hon klarar sig själv.
Att hon ändå inte slutade ha nog att göra med äran, hon ville ha rening, göra upp med SD
innan hon förmådde lämna helt.

Bra skrivet. Absolut. Det fetade är nog precis så läget var. Lena ville troligen ha en ärlig ursäkt för att kunna bli fri och gå vidare i livet. Men hon fick inte uppleva det. SD fortsatte att ömsom vara trevlig och ha sex med Lena, ömsom hota henne och kalla henne fula saker, men Lena ville inte försvinna med svansen mellan benen.

Om SD hade varit ärlig och bett henne om ursäkt så kanske mordet aldrig hade skett. Men en sån som SD är inte kapabel att göra det på ett snyggt sätt, eftersom han endast bryr sig om sig själv.

Han ville uppenbarligen ha bägge kvar såsom det var tidigare och han gillade inte alls att Lena ställde krav.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-11 kl. 19:47.
Citera
2020-04-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kanske är som vi har diskuterat tidigare i tråden.

HD är den som har orkestrerat allt och nu har hon fått sin hämnd och kan börja ett nytt liv.

LW är död och borta ur hennes liv för alltid.
SD sitter snart inlåst.
Själv är hon fri (i alla fall än så länge).

Edit:Nu kommer jag ihåg en kommentar till.
Det var någon som sa "SD gräver där HD pekar" vilket kanske visar på vem som egentligen bestämde i deras relation.

När vi tänker på HD:s psykiska hälsa har vi trott (för mycket?) att hon inte varit kapabel till att dirigera detta drama. Kollektivt har vi nog dragit den slutsatsen i vart fall, men det kanske vi bör ompröva?
Då behöver vi börja titta på Drottningen av minnesluckors starka sidor och sammanfatta dem i så fall!
Citera
2020-04-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD fick med sig SD i parterapi. Hur det gick vet jag inte men gissar att SD var mer än obekväm. En van terapeut ser direkt när en klient tar över samtal, undviker ämnet eller avbryter någon.

Innan GC var SD aktiv i Dykklubben bl.a. som instruktör, redan då flirtade han med yngre brudar och skyllde på sin frus sjukdom sedan andra barnet (underförstått:underlivsbesvär) samt att han var "ömhetstörstande". Otrohet gällde inte vid oralt sexutövande då de hade ett "fritt äktenskap" (SD law?). Så han var aktiv långt innan han lyckades lura in LW i GC och skogen, såsom självtillskriven instruktör.

Hur kul tyckte HD att det var?

Har vi bevis / underlag på det fetade?
Citera
2020-04-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass. <br /> <br /> FL:Mmh. Har ni nån kontakt där dom där dagarna.. om just det här? du och Jerry tänker jag?<br /> MT: Om Lena?<br /> [B
FL: Om din eventuella inblandning?
MT: Om min inblandning?.. Jag tror inte det"[/b]

TROR inte det!? Man minns väl ifall en nära vän frågat ut en om ens inblandning i ett mord.
Citera
2020-04-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Har vi bevis / underlag på det fetade?

Ja. Men detta finns ca ett halvår in i tråden. Mordet skedde 2018. Hanna nedkom med andra barnet ca 11-12 år tidigare.
Citera
2020-04-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
När vi tänker på HD:s psykiska hälsa har vi trott (för mycket?) att hon inte varit kapabel till att dirigera detta drama. Kollektivt har vi nog dragit den slutsatsen i vart fall, men det kanske vi bör ompröva?
Då behöver vi börja titta på Drottningen av minnesluckors starka sidor och sammanfatta dem i så fall!

Tror att SD är lite "käck-smart", "småskojig" oh säkert bra på matte och teknik, men saknar stora delar av normal social intelligens. Och lite djupare holistisk intelligens. Därför tolkar man hans uppträdande som väldigt märkligt. Småskratt här o var. Hans underliga chattväxlingar med LW. Kanske hon var mer av en narcissist och aldrig kunna vinna över den mer autistiska SD. Som två pusselbitar som passar ihop fast de kommer från två olika pusselspel. En matchning, fast felaktig.

HD tror jag har betydligt högre IQ än SD och kanske eg har varit den styrande, fast "alla" trott att hon var den passiva dumbommen. Varför skulle annars SD ha skyddat henne så in i absurdum vad gäller LWs små övertramp."Så säger du inte om TG!!" Annars skulle man ju ändå ha en viss förståelse för att älskarinnan är hatisk och svartsjuk mot den man valt att leva med. Tänk om SD faktiskt försvarade HD, för att i förlängningen försvara Lena...? Han visste att HD var mentalt överlägsen. Tidigare depressioner - javisst - men egentligen mer psykiskt stabil än de båda andra tillsammans. Han kanske visste att HD skulle KRÄVA en elimination av LW och han "orkade" inte ta det uppdraget. Men hade han fått det - så hade han genomfört det. Så han fasade för att den ordern en dag skulle komma. "Hon får leva".
Citera
2020-04-11, 20:04
Medlem
Citat:
TROR inte det!? Man minns väl ifall en nära vän frågat ut en om ens inblandning i ett mord.

Ja, jo..det är just det med H*nnas svarta hål till minne.. Det löper ju som en stoor illröd tråd genom förhören med. Eller att hon inte vill medverka i förhören. Har du läst sammanfattningen av förhören som tidigare postats här? Du kan få en länk av mig annars.

Det omvända med minnet är annars att Drottning HD kan redogöra för att specifikt gjort rent golvbrunnen åt sin (ex-)make, att dagen för resan till USA så kommer hon ihåg att (ex-)maken kom upp med en specifik blå tröja från tvättrummet i källaren som skulle packas. Hon kommer även ihåg att det var traumatiskt att bli omhändertagen i gränspolisen i USA när de tvingades åka tillbaka till Europa.
Men att inte komma ihåg något annat är...konstigt...
Citera
2020-04-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, jo..det är just det med H*nnas svarta hål till minne.. Det löper ju som en stoor illröd tråd genom förhören med. Eller att hon inte vill medverka i förhören. Har du läst sammanfattningen av förhören som tidigare postats här? Du kan få en länk av mig annars.

Det omvända med minnet är annars att Drottning HD kan redogöra för att specifikt gjort rent golvbrunnen åt sin (ex-)make, att dagen för resan till USA så kommer hon ihåg att (ex-)maken kom upp med en specifik blå tröja från tvättrummet i källaren som skulle packas. Hon kommer även ihåg att det var traumatiskt att bli omhändertagen i gränspolisen i USA när de tvingades åka tillbaka till Europa.
Men att inte komma ihåg något annat är...konstigt...

Jag har läst sammanfattningen av hennes svar - tack ändå!

Den blå tröjan; var det den som hade blodfläckar?
Citera
2020-04-11, 20:10
Medlem
Citat:
Tror att SD är lite "käck-smart", "småskojig" oh säkert bra på matte och teknik, men saknar stora delar av normal social intelligens. Och lite djupare holistisk intelligens. Därför tolkar man hans uppträdande som väldigt märkligt. Småskratt här o var. Hans underliga chattväxlingar med LW. Kanske hon var mer av en narcissist och aldrig kunna vinna över den mer autistiska SD. Som två pusselbitar som passar ihop fast de kommer från två olika pusselspel. En matchning, fast felaktig.

HD tror jag har betydligt högre IQ än SD och kanske eg har varit den styrande, fast "alla" trott att hon var den passiva dumbommen. Varför skulle annars SD ha skyddat henne så in i absurdum vad gäller LWs små övertramp."Så säger du inte om TG!!" Annars skulle man ju ändå ha en viss förståelse för att älskarinnan är hatisk och svartsjuk mot den man valt att leva med. Tänk om SD faktiskt försvarade HD, för att i förlängningen försvara Lena...? Han visste att HD var mentalt överlägsen. Tidigare depressioner - javisst - men egentligen mer psykiskt stabil än de båda andra tillsammans. Han kanske visste att HD skulle KRÄVA en elimination av LW och han "orkade" inte ta det uppdraget. Men hade han fått det - så hade han genomfört det. Så han fasade för att den ordern en dag skulle komma. "Hon får leva".

Hmm..ja, bra skrivet! Jag tycker det är svårt att täcka in alla vinklar när det är ett triangeldrama som kompliceras av (vad vi tror) mentala handikapp hos åtminstone 2 av de 3 samt tävlingsinstinkt i geo.kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in