2020-04-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Då dör mänskligheten ut. Är det det du säger? Varför förespråkar du social lockdown om flockimmunitet inte fungerar? Flrklara det nu utan att ignorera eller slingra dig.

Varför ska vi sitta i lockdown om man inte kan bli immun, bluff-doktor??
Det enkla svaret är för att landets ekonomi blir sämre, rent av katastrof. Det är det som är bluffdoktorns agenda.
Citera
2020-04-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det här jag aldrig sagt fin analfabet, även om jag förutsätter att man kommer göra det någon gång innan jorden går under.

Däremot har de sagt att de ska öppna vissa delar av samhället.
Ja du smet undan som. En politiker när man ifrågasatte dina påståenden.
Citera
2020-04-11, 17:14
Bannlyst
2.5% har virus stockholm. Menar dom stockholm? 974.000 Invånare eller stockholms län? 2.3 miljoner invånare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Haha släpper hemligheter? Han kommer ju bara med gammal skåpmat & rena falsarier. Han är uppenbart en ganska obegåvad och antagligen arbetslös individ utan socialt kontaktnät som lever ut någon imaginär roll på ett anonymt forum nu i kristider.
Läs hans historik 😂😂😂
Läste du ens mitt inlägg?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Kolla gärna min posthistorik.

Jag är dessutom kemist och biolog.

Grundstrategin är korrekt och är den som appliceras av nästan alla länder (UTOM Sverige).

Läs lite först, argumentera sedan. Du bara frågar utan att komma med något själv.

Sorry, din källa blir inte bättre av att du lämnar din posthistorik som CV.
Citera
2020-04-11, 17:15
Medlem
stone_sleepers avatar
https://covid19.healthdata.org/sweden
Så prognosen för Sverige har ändrats ordentligt till det sämre sen jag kollade för några (2-3) dagar sen. Från prognosen 4k dödsfall till hela 13k. Peaken ligger längre bort, fler IVA platser kommer behövas... Vad grundar sig i den här stora förändringen?
Citera
2020-04-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
är det någon som köper det här med "eftersläpningar", "högre dödstal p g a vi kan följa smittade via personnummret (fattar inte detta argument alls just nu)", "man kan inte jämföra resultatet av Sveriges strategi nu med andra länders." Låter som dåliga bortförklaringar. Eller har de substans? Kör italienska och spanska myndigheter också med ursäkter för sina höga siffror, skulle vara intressant att veta

Det gör dom nog inte! Dom lär ha väldigt dålig koll., men gör såklart så gott dom kan.
Däremot kan du nog räkna med att Sverige har minst mörkertal över döda, just för att vi har en folkbokföring med personnummer som vi kan köra mot dödsregistret.
Det är inte många andra länder som kan göra på det sättet.
Citera
2020-04-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det enkla svaret är för att landets ekonomi blir sämre, rent av katastrof. Det är det som är bluffdoktorns agenda.
Varför är de så farligt och panikartat att folk får sämre ekonomi? Är livet uppbyggt att ha så mkt pengar som möjligt?
Citera
2020-04-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det var ett betydligt bättre svar. Tack för att du är den enda som gett ett riktigt svar trots att frågan ställts tusentals gånger i tråden.

Återstår att se vad som funkar bäst då!

It’s no problem, I’m shocked you haven’t been given an answer.

I believe lockdown + expanding healthcare capabilities followed by reopening and extensive aggressive contact tracing and testing will be the most successful method. We’ll have to see.
Citera
2020-04-11, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
2.5% har virus stockholm. Menar dom stockholm? 974.000 Invånare eller stockholms län? 2.3 miljoner invånare?
Sannolikt har långt många fler än 2.5 haft viruset i sig, vilket också FHM påtalat.
Citera
2020-04-11, 17:17
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
https://www.google.com/amp/s/www.sciencealert.com/why-herd-immunity-will-not-save-us-from-the-covid-19-pandemic/amp

Sciencealert? Really? 😆

Sidan är uppenbar spridare av fakenews ochbinte ens bluffsidans artikel svarar på min fråga.

Varför i helvete tycker ni domedagsprofeter att vi skall sitta i total karantän om man inte kan bli immun? Om flockimmunitet inte fungerar som ni utrycker det? Scara med egna ord på det och sluta länka fakenews.
Citera
2020-04-11, 17:18
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Förstår jag rätt? Hon är 100% säker på att hennes man har covid-19. Hon går till jobbet och en patient visar sig senare vara smittad. Och det är Anders fel?
Har oftast lätt att förstå skriven text. Men jag vill vara säker på att jag förstod detta rätt.
Nej. Hon var säker på att hon inte bar på smittan.
Han hade symtom, blev inte testad, satt i karantän.
Hon pratade med arbetsgivaren, sa som det var.Har du inga symtom, kom till jobbet.
Hon stannade ändå hemma en vecka för säkerhets skull utifall att hon blivit smittad och skulle börja få symtom.

Tegnell har sagt så här. Känner du dig dålig på morgonen, stanna hemma. Känner du dig frisk på eftermiddagen, gå til jjobbet för då var det något annat.

Nej du förstod det åt helvetet fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in