2020-04-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är folkets huvuden som ska rulla. Det är vi medborgare som har applåderat och belönat skattesänkningar, invandring, privatisering. Styret är en del av oss, det är vi som ska straffas för vi inte har betedskapslager.
Tror vi har nått peak ansvarsfrihet här..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag noterar att många här vill att det ska dö så många som möjligt så att man kan skylla allting på Tegnell och driva hat mot honom.

Många Flashbackare är sannerligen sjuka i huvudet. Förmodligen röstar dessa på AfS eller SD.

Motsatsförhållandet är ju minst lika sjukt- men farligare.
Sossar som BLINT stödjer Löfvén och Tegnell hur många som än dör.
Har vi flest döda per capita när detta är över kommer ni alla ändå stå bakom Löfvén och Tegnell.

Erkänn att det åtminstone är lika sjukt åt båda hållen?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det finns inget uppenbart slut på denna kris, vi har ett helvete att uppleva.
Jo, jag har förstått att du tror det. Men om du har rätt är ju en helt annan sak, som sagt.
Citera
2020-04-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I många andra länder som USA och UK registrerar man inte ens de som dör i covid-19 på äldreboende. Det gör man däremot i Sverige och Belgien.
Hur vet vi det, har du någon länk så att du kan delge oss fakta och inte lösa påståenden?
"– Sedan är det ytterligare en person som avlidit med misstänkt covid-19, men där valde man att inte testa."
https://mitti.se/nyheter/corona-aldreboende-bekraftade/?omrade=upplandsvasby
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fetast i världen sa du. Vilket var en ren lögn. Du hade baserat allt på att en bekant sett tjockisar i NZ.
Sett det på en dokumentär. Passade på att fråga den som var i Nya Zeeland om det stämde.
Ja, det finns massor av sjuklig fetma här.
Så ja både dokumentär och killen konstaterade det.
Ett av världens länder som har problrm med fetma. Finns säkert fler.

Med tanke på att fetma, diabetes och högt blodtryck när viruset invaderar kroppen så är utgångsläget inte så bra.
Men Nya Zeeland vidtog åtgärder direkt och för både feta, smala, sjuka och gamlas överlevnadschanser skull. I och för sig är det en ögrupp och är omgiven av vatten mer än virusfulla länder runt om sig.Var bara att stänga ute alla. Kom inte hit tack!
Än så länge ser det bra ut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ingen ide alls och slänga till med populism, narcissism i viruset framfart. Viruset är ingen dödsknarkarrassenazze men heller inget snällt sossevirus.

Jag tycker inte om alla människor och finner mig inte i att någon sätter ett prefix framför det.
Jag gillar inte Stefans hanterande i det här.
Han gör inget. Det du kallar för lugn ser jag som flathet.

Tvångsmedel behövs ibland. Varför har vi rödljus. Det är väl bara att stanna vid övergångsställen eller..

Kan hålla med om att alla ideologier har sina falluckor, men för övrigt delar vi inte åsikt om hur Stefan hanterat denna kris. Helt ok, det behöver vi inte göra.

Men du vet att det faktiskt inte är olagligt att gå för rött ljus? De flesta låter bli att göra det ändå. Somliga kallar det fåraktigt, själv tycker jag det handlar om tillit och respekt och ett förtroende för trafiksäkerhetsverket.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Är Belgien ett land som kan jämföras med Sverige? De är nästan lika stora i folkmängd. 11 Miljoner. Runt 25 000 smittade och 3 500 döda. Någon som känner till Belgien bra?

Belgen är lite mer tättbebyggt än Sverige men jag har också förstått det som att de är som Sverige, de valde dock att köra total nedstängning och deras explosion av döda har fått mig att börja undra vad det är som skiljer nord europer från resten
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, såklart finns det risker. Om man vil ta vaccinen eller inte är ett val man får ta, helt enkelt.

Problemet kan bli som med danmark att regeringen snabt beslutar att ALLA skall ta vaccinet annars så utesluts man ur samhället som danmark nyligen beslutade.
Citera
2020-04-11, 19:05
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sverige kommer aldrig nå sin peak eftersom smittspridning i hög takt fortfarande pågår.

Spanien har minskat sina döda för tre dagar i rad och antagligen nått sin peak nu.
Lockdown fungerar och det är det bevisat i Wuhan och med spanska sjukan.

Anders Tegnell är en psykopat som tjänar 1.2 miljoner per år, han förtjänar inte ens jobb som en städare enligt mig, totalt värdelös.
Själv tycker jag han hade passat utmärkt som just städare på IKEA åt samhall. Han hade passat in som en handska bland de andra mupparna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det är inte en okänd situation och händelseutveckling. Man behövde endast ha tittat på Kina och hur viruset drabbade befolkningen. Men detta vägrade Corona-Bob Tegnell göra.

Hade fler vägrat titta på Kina hade vi säkert inte ens haft den här pandemin och vi hade definitivt stått bättre rustade för den.

Kina är ett vidrigt land med 2 miljarder vidriga människor som aldrig borde kontaktas av omvärlden igen.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag noterar att många här vill att det ska dö så många som möjligt så att man kan skylla allting på Tegnell och driva hat mot honom.

Många Flashbackare är sannerligen sjuka i huvudet. Förmodligen röstar dessa på AfS eller SD.

Ingen kommer tro på deras profetior om stundande inbördeskrig efter detta. De har gjort bort sig.

Sen finns det en del vettigt folk i de lägren också, ska tilläggas.

Corona har verkligen vänt saker upp och ner, kära nån...
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Tror vi har nått peak ansvarsfrihet här..

Ja vi får hoppas politikerna och medborgarna skärper sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in