2020-04-11, 18:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Absolut terror och fasa.

Aja mörka verkar inte riktigt gå i Sverige och det är iaf en lättnad. Annars hade de gjort det- nu får vi istället höra sånt här vilket iofs inte är mycket bättre med tanke på att majoriteten är hejdlöst hjärntvättad.

Framförallt är svenskarna hjärntvättade i att alltid tro på myndighetspersoner.
Citera
2020-04-11, 19:00
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det rättfärdigar i alla fall inte antalet dödsfall i C19.

Fast det beror ju på vem som dör i det. Om samma personer hade dött utan viruset så spelar det stor roll. Viruset påskyndar processen för många gamla och sjuka, men är egentligen inte orsaken till att människan dör.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Tja, det är väl en definition så god som någon. Om du har rätt är ju en helt annan fråga.

Det finns inget uppenbart slut på denna kris, vi har ett helvete att uppleva.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It’s a shame I had to spend ten years here before this country showed its true colors. Is the government paying you well?

Kan du och andra sluta med det där tramset någon gång? Löjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Antalet coronapatienter som vårdas på sjukhus i Västra Götaland har ökat kraftigt det senaste dygnet.

Enligt de senaste siffrorna har antalet som får sjukhusvård ökat med från 149 till 183 personer, vilket är en ökning med nästan 20 procent.

62 av de inlagda vårdas på intensivvårdsavdelning, det är åtta fler jämfört med föregående dygn.

En ökning från 1 till 2 är 100%.
Snacka om kraftig ökning.
Citera
Medlem
Citat:
Vad skönt för dig att du tillhör den upplysta minoriteten!

Vad i hela helvete pratar du om?!

Jahaaa du är en av de hjärntvättade som sväljer allt Tegnell säger.
Hahaha bäst i världen på att mäta!!
Vi har flest döda för att vi testar de döda bäst!
Egentligen dör det minst av corona i Sverige i hela världen!!!
Hurra för landsfader Tegnell!!!

Kusligt likt Nordkorea.
Citera
2020-04-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du kan ta din väska och dra till ett annat land. Hej då!

The arrogant naive swede in his natural habitat, dripfed shit by his nannying government. Every ten minutes he stops to lick the boots of his ruling class, who whisper “it’s all alright, it’s all alright” to him in a soft croon. To have an opinion on that ruling class is paramount to treason in his mind. His ruling elite would never... could never... will never hurt him. Just as long as he keeps licking boots and eating his dripfed bullshit. Good boy. Good Swede.
Citera
2020-04-11, 19:01
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Wow, ännu en som ställer diagnoser utan belägg. Har du träffat honom?

Måste man ha träffat personen fysiskt för att kunna ana vissa mentala rubbningar menar du?

Trump diagnostiserades av en rad experter i Sverige enbart genom att analysera hans kroppsspråk och hans agerande, men då kanske det är ok antar jag?

Låt mig gissa, du hatar trump, gillar Tegnell, skriker alarmist när någon inte håller med dig kring coronafrågan?
Citera
2020-04-11, 19:02
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag skulle nog säga att det aldrig är nyttigt att vara paranoid. Det är faktiskt ett sjukligt tillstånd. Jag kan inte se att Tegnell förhåller sig till någon »politisk situation«. Han återger vad som händer och anpassar sig vartefter nya rön kommer. Full normalt agerande för vem som helst som hanterar en hittills okänd situation och dess händelseutveckling.

Det är inte en okänd situation och händelseutveckling. Man behövde endast ha tittat på Kina och hur viruset drabbade befolkningen. Men detta vägrade Corona-Bob Tegnell göra.
Citera
2020-04-11, 19:02
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Jag har just fått "munkavle" av min arbetsgivare (anställd på ett kommunalt äldreboende i norrland) via ett internmail häromdagen, där det uttryckligen stod att jag och mina kollegor ej får säga till någon som frågar, varken om det förekommer smitta eller om det tagits några prover på personal eller vårdtagare.

Allt hänvisas till sekretess och till någon talesperson för äldreomsorg, och därifrån verkar det vara locket på när lokal media ringer och frågar.

Jag hade personligen inte velat ha någon av mina äldre släktingar på ett äldreboende i min hemkommun just nu. Det har konstaterats fall på såväl boende som inom hemtjänsten, men det får bara den det gäller veta. Alltså inte om (när?) ett stort antal grannar är smittade eller t o m avlidna i covid-19..

Känns ju sådär att "lägga locket på". Möjligtvis tänkt att minska en föreställd panik bland anhöriga/personal/äldre, nu när det börjar komma hit upp också, men oron blir ju knappast mindre av att man möts av "vi får inte säga någonting".. och hänvisa till högre ort som mest troligt inte heller säger någonting..

Uppdatering: Fick ett nytt mail strax innan påskhelgen, där chefen gjorde en "liten" korrigering av sitt förra mail...

Nu får vi alltså - till anhöriga som ringer och undrar - visst uppge om det förekommer covid, eller misstänkt smitta (provtagning) och även om det är på deras anhörigas avdelning eller inte.

Självklart förbehållet att vi inte gör det möjligt att identifiera någon enskild vårdtagare..

Rimlig kovändning och jag gissar att det inte bara var jag som reagerade på det första "säg ingenting om något till någon"-mailet.

Gott så
Citera
2020-04-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har sagt det förut, att jag får World War Z vibbar av hela skiten. Man hastar fram ett vaccin och som lök på laxen får vi en zombieapokalyps på köpet. Det vore ödets ironi.
Viruset kommer aktiveras igen och börja angripa luftrören. Precis som nu börjar enorma mängder virus produceras utan att kroppen reagerar (asymptotiskt). Men till slut måste kroppen reagera när för många celler infekteras. Men denna gången angriper det även hjärnan och slår av all intelligens som skulle kunna detektera att kroppen är sjuk. Men viruset ser även till att inte infektera för snabbt utan försöka hålla kroppen vid liv. Och för att sprida sig vidare kommer kroppen sättas i rörelse för att finna andra värdar. Hör du hasandet av en infekterad är det troligen kört. Du är redan infekterad av den osynliga dimman av aerosoler som omger 20 m runt den infekterade.
Citera
2020-04-11, 19:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är väl inte hans politiska antagonist, men har varit kritisk mot en del han gjort genom åren. Jag gillar dock med vilken lugn, icke-auktoritär och vetenskaplig approach han haft under denna kris, helt fri från opportunistiska och populistiska beslut. Betyder dock inte att han gjort allt rätt ändå, men betydligt bättre än somliga narcissistiska "handlingskraftiga" ledare i världen.

Om det var folket han syftade på kan jag tycka att han har en poäng. Det är viktigt att vi följer de regler som FHM ger så att vi kan styra utvecklingen så bra det går. Alternativet är tvångsmedel, med allt vad det innebär.
Så det är inte politik att göra tvärtemot resten av världen för att (hoppas på att kunna) slå den med häpnad? Att med ”den svenska modellen Folkvett” få det till att man ligger i framkant.
Sverige och Löfvén har gjort bort sig så många gånger sen han fick makten (företrädarna Allajönsarna var inte ett dugg bättre), och det tycker han är ”oacceptabelt”.

Och du tror att det är ”experterna” som styr? Givetvis sipprar det rikets styre tycker neråt, så är det bara.
Tramsmyndighten FHM är ett identitespolitiskt projekt, så där är det politik så det bara sjunger om det.

Andra länders ledare lyssnar också på sina experter, men sen så är det politikerna som fattar besluten och torgför dem - för det är deras jobb.

Bara det att man skickar fram en sån malplacerad pjäs som Tegnell visar verkligen hur mycket politik det är frågan om i Sveriges fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in