Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2020-03-29, 18:27
Medlem
Millediablos avatar
Inloggad, på mobilen inget Corona efter 30 minuter. På Android-tv ingen Corona, reklam som vanligt 5s.
Citera
2020-03-29, 18:29
Medlem
Får också upp den, blir dock länkad till WHO och inte någon svensk sajt. Är inloggad.

Använder ublock origin och poper blocker.
Funderade på att manuellt blocka den men vill inte förstöra något.
Citera
2020-03-29, 19:21
Medlem
Papegojan21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Får också upp den, blir dock länkad till WHO och inte någon svensk sajt. Är inloggad.

Använder ublock origin och poper blocker.
Funderade på att manuellt blocka den men vill inte förstöra något.
Testade precis att manuellt blockera med uBlock Origin Det fungerade perfekt. Högerklicka och välj "Blockera element..." tills allt är borta.
Citera
2020-03-29, 20:41
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kanske börjar bli viktigt att ni skriver vad för ad blocker ni använder.

Jag använder (självklart) uBlock Origin och jag har inte sett det ni får. Fast jag provade att stänga av blockern och surfade runt en stund. Fy helvete vad reklam. Till slut så visste jag inte ens vad för film jag satt och väntade på för all reklam. Förr kunde man ju välja att stänga av reklamen efter några sekunder.

Men nu satt jag och kunde inte stänga reklamen som var på ca 30 sekunder och när den var slut så kom det en ny som inte heller gick att stänga. Men den var på 1 minut och 30 sekunder
Hur orkar ni?

Kan tilläggas att jag inte såg någon popup med Corona information även utan ad blocker.

Youtube har blivit helt oanvändbart om man inte har en dator. Det har hänt att jag kört lite youtube på jobblunchen på senare tid, helt sinnessjukt. Förstår inte hur folk orkar titta med så extremt mycket reklam!
Citera
2020-03-29, 20:49
Medlem
Jag har både adblocker och ett gäng andra blockerare.
Jag är aldrig inloggad och jag får ingen popup, jag får däremot en "inforuta" innan kanalens egen inforuta visas ,den är dock från WHO (sannolikt för att jag inte är inloggad och standard-språket är Engelska), den dyker dock bara upp i samband med att youtubern ifråga pratar om Corona eller något relaterat.

https://i.ibb.co/1nF7MLK/corona-screengrab.jpg

ingen otillåten reklam för någon youtuber här inte!

Däremot när jag öppnar nytt youtube fönster ser det ut såhär-

https://i.ibb.co/7zZmG6r/youtube-screengrab.jpg

fast såhär kanske det ser ut hos alla ?
Citera
2020-03-29, 23:51
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kanske börjar bli viktigt att ni skriver vad för ad blocker ni använder.

Jag använder (självklart) uBlock Origin och jag har inte sett det ni får. Fast jag provade att stänga av blockern och surfade runt en stund. Fy helvete vad reklam. Till slut så visste jag inte ens vad för film jag satt och väntade på för all reklam. Förr kunde man ju välja att stänga av reklamen efter några sekunder.

Men nu satt jag och kunde inte stänga reklamen som var på ca 30 sekunder och när den var slut så kom det en ny som inte heller gick att stänga. Men den var på 1 minut och 30 sekunder
Hur orkar ni?

Kan tilläggas att jag inte såg någon popup med Corona information även utan ad blocker.

Kör både ublock origin och en vanlig adblock plus men detta är inte en reklam. Det är YouTubes notis. Jag har kollat mycket YouTube nu under karantändagarna så har fått upp den där popupen några gånger.
Citera
2020-04-07, 16:05
Medlem
Ligger youtube nere?
Jag får "Anslutningen är inte privat" när jag skriver https://www.youtube.com/
wtf?
Citera
2020-04-09, 14:00
Bannlyst
Gå inte in på youtube nu om du använder Chrome.
Citera
2020-04-11, 13:43
Medlem
Har ett supergammalt Youtube konto.
Finns information om hur man kommer in på gamla konton, jag har tillgång till lösenord och användarnamn. Men det står "det går inte att göra anspråk på det här youtube-kontot".
Nån som sitter på en lösning?
Citera
2020-04-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Har ett supergammalt Youtube konto.
Finns information om hur man kommer in på gamla konton, jag har tillgång till lösenord och användarnamn. Men det står "det går inte att göra anspråk på det här youtube-kontot".
Nån som sitter på en lösning?

Förmodligen nedstängt av Youtube. Har för mig att dom rensade bland registrerade och gamla konton för ett tag sedan
Citera
2020-04-20, 20:29
Medlem
Får upp rutan "Hur fungerar YouTube i dag?" nere till höger vid varje klipp jag startar. Oavsett om jag fyller i det så dyker den upp och skymmer videoförslag när jag startar nästa klipp igen.

Har försökt med Adblock men den går inte att blockera enskilt, finns det något knep för att få bort skiten permanent?
Citera
2020-04-26, 08:13
Medlem
Sonny00s avatar
Lite irriterande att det inte går att skriva ”neger” i en kommentar. Inlägget verkar raderas automatiskt.

En gång skulle jag förklara en sak för en användare som ställt en fråga om en satirvideo. Jag skrev då ”Hitler’ i kommentaren varpå den omedelbart raderades. ”Stalin” verkar dock vara OK att skriva.

Har det varit så här länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in