2020-04-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Om du avser kommunen Gangelt, med 12.000 invånare, så är siffran 14%.
("Staden" Gangelt har, enligt Wikipedia, 2.500 invånare.)

Och 2 % var smittade, så 16 % av byn har eller har varit smittade.
Citera
2020-04-11, 09:39
Medlem
Trump: USA hade kanske haft två miljoner döda om vi följt Sveriges coronalinje...
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-usa-hade-haft-tva-miljoner-doda-om-vi-foljt-sveriges-coronalinje
...men om Sverige istället hade följt Trumps råd så hade vi inte haft några döda
Citera
2020-04-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
I staden Gangelt är 15% immuna. Det betyder bara att det är 15% som haft Covid-19 och har antikroppar. Det säger ingenting om hur immunitet fungerar för Covid-19 på längre sikt.

Jag tror du inte riktigt förstår de artiklar du läser och sedan spammar du dina tolkningar här som om det vore en sanning. Om du har fått för dig att människor inte blir immuna mot Covid-19 förstår du helt enkelt ingenting.
Förlåt blanda ihop detta med ngt annat.
Jag litar på dr Jeff.
Citera
2020-04-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Proaktivt beteende är alltid bättre än reaktivt beteende om man vill hindra smittspridning

Källa

https://www.youtube.com/user/Campbellteaching

Absolut! Men frågan är vilket land som kommer kunna stoppa smittspridningen HELT. Inget västland har det målet. Varför tror du Danmark och norge skall börja öppna upp? Varför vill dom hamna över R0 >1 ? När dom skulle kunna hålla sig under?

Du måste förstå att alla länder jobbar för att hitta en balans där antalet i behov av sjukvård inte överstiger sjukvårdens kapacitet.
Att stoppa smittan helt, har alla förstått är omöjligt.
Tyvärr får jag tillägga.
Citera
2020-04-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
rojjjen är trådens största idiot. Kan inte tolka grafer och siffror, kan inte engelska, förstår inte ens svenska.

Säkert han som spridit Corona på äldreboenden gör han passade på att hälsa på sista dagen när det inte var förbjudet.

När Tegnell gick igenom den undersökningen sa han ju att siffran snarare är 5-10% eftersom testet var ett par veckor sedan. Så de är nog ett bra snitt.

Och precis som alla andra stockholmare så måste gravida ta sina selfies till Instagram. Självklart isolerar de sig inte mer än andra.

Den där tyska studien där 2% var smittade och 14% hade varit smittade kanske inte är särskilt applicerbar på Stockholm men om den är det kanske 50% är eller har varit smittade i Stockholm. Det tror jag inte (magkänsla) men jag tror att när de som varit smittbärare senaste veckan slutat smitta så kommer flockimmuniteten börja få effekt och själva smittspridningen i Stockholm avtar med ökande fart. Sen tar det förstås tid innan det märks på statistik för IVA och dödsfall.

Du tror fortfarande på flockimmunitet och 50 eller mer varit smittade i sthlm.

Det där är trolleri.. Till å med din gud hade skrattat åt dig..

Du räknar 1.23.50.lär dig räkna.
Citera
2020-04-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
USA var väl de första som slutade ta emot de pestsmittade flygen fran Kina? Sverige lät ju Kina och Iran flyga in smittan obehindrat!!

Italien var också tidig med att stoppa flyg från Kina. Med tanke på vad som hänt i USA och Italien så kan vi konstatera att flygstopp inte är detsamma som vaccin utan det är bara en åtgärd bland många andra.

Vad gäller direktsmitta från Kina till Sverige så finns bara en konstaterad. FHM stoppade Air Iran med hänvisning till att något grumligt om att folk inte hade följt sjukvårdens instruktioner. Kan därför tänka mig att en del smitta kommit den vägen.

Italien har levererat mycket smitta men har den smittan spridit sig? Jag skulle tro att medelklassturister är mer benägna att ta FHMs rekommendationer ad notam och stoppa smittan själva. Med tanke på att FHM missat att asymptomatiska smittar (varit känt länge) så har italienresenärerna som känt sig friska kunnat sprida smittan ändå. FHM har väntat på vetenskap. Gör man det då är man sen på bollen då det handlar om ny sjukdom. Då bör man notera surret och anekdotisk bevisning och utgå från försiktighetsprincipen. Politiska hänsyn till Schengen har sänkt Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jävligt tröttsamt att behöva läsa om Trump och USA hela tiden. Att hålla sig främst till Sverige borde vara trådens topic. En vänsterhjärna tänker inte, propagandan är nedflyttat till ryggmärgen och kommer reflexmässigt.

Retorisk glidning och fokusförflyttning är deras modus operandi.

Viktiga frågor minimeras i betydelse, oviktiga slås upp bortom proportioner. Felciteringar, vridningar. Allt för att få den bekymrade att framstå som en jubelidiot.

Att ägna sig åt whatsboutism och peka åt USA blir bekvämare än att ta tag i vad deras ledare ställer till med här hemma.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Förlåt blanda ihop detta med ngt annat.
Jag litar på dr Jeff.

The blind leading the blind.
Citera
2020-04-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jävligt tröttsamt att behöva läsa om Trump och USA hela tiden. Att hålla sig främst till Sverige borde vara trådens topic. En vänsterhjärna tänker inte, propagandan är nedflyttat till ryggmärgen och kommer reflexmässigt.

Finns en tråd om corona och USA: https://www.flashback.org/showthread.php?p=71140664&posted=1#p71140664
Citera
2020-04-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Jasså men du kan tolka grafer och engelska?

Ja grafer är jag duktig på, engelska är inte min starka sida men klart jag förstår.

Du tar ju upp undersökningar och postar konstant dina egna obegripliga felaktiga slutsatser av dem som inte ens domedagsprofeterna i tråden förstår.
Citera
2020-04-11, 09:46
Medlem
Ärvda egenskaper som gör en mottaglig för corona? Not so much.

There is no significant difference in the genotypic distributions and the allelic frequencies of the ACE I/D polymorphism between the SARS patients and the healthy control subjects. Moreover, there is also no evidence that ACE I/D polymorphism is associated with the progression to ARDS or the requirement of intensive care in the SARS patients. In multivariate logistic analysis, age is the only factor associated with the development of ARDS while age and male sex are independent factors associated with the requirement of intensive care.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1090578/
Citera
2020-04-11, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Absolut! Men frågan är vilket land som kommer kunna stoppa smittspridningen HELT. Inget västland har det målet. Varför tror du Danmark och norge skall börja öppna upp? Varför vill dom hamna över R0 >1 ? När dom skulle kunna hålla sig under?

Du måste förstå att alla länder jobbar för att hitta en balans där antalet i behov av sjukvård inte överstiger sjukvårdens kapacitet.
Att stoppa smittan helt, har alla förstått är omöjligt.
Tyvärr får jag tillägga.

Varför ställer du en fraga som du själv besvarar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in