2020-04-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
På en presskonferens förra veckan (tror det var måndag eller tisdag) så sa Tegnell att det bland annat kunde bero på dålig internetuppkoppling på vissa sjukhus.

Haha. Ja en ganska så lustig kommentar.
Han sa dock att datan hade fastnat i olika databaser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nej det är inga markanta skillnader. 17 kan vara 30 men ej mer än så.

Så en 76%-ig förändring är inte mycket tycker du?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det är uppenbart över i Sverige, tom SVT har slutat sända dessa dagliga PKs.
Eller behöver dom ett par skattemiljarder till för att sända samhällsviktig information på en helg?

Det har aldrig varit några PK:s på helgerna. Svårt för SVT att sända då? Om dom nu inte skall sända repriser eller höjdpunkter från tidigare presskonferenser?
Citera
2020-04-11, 14:20
Medlem
BonerBatmans avatar
Bara 17 under senaste dygnet. Det var skönt. Måste betyda att de börjat få kolla på läget och att de hittat något sätt att behandla detta. Värsta har vi nog lämnat bakom oss. Kanske blir så väl att vi inte ens kommer upp i 1000 döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Norge och Danmark börjar öppna upp nu. Vad tror du kommer hända då?
Så länge vi inte har ett vaccin eller folk blir immuna genom att ha varit sjuka, så kommer smittan att spridas. Vi och inga andra länder kan gå u det jorden tills vaccinet distrubuerats till hela landet tidigast om två år. Därför är dina jämförelser med andra länder fullständigt meningslösa.

Som sagt; Sydkorea och andra asiatiska länder har facit; se hur man agerade vid MERS och de andra epidemierna. Både på långt och kort sikt fungerar deras strategi bäst.

Samma sak vi kommer se i bland annat Norge nu. Man öppnar och luckrar upp successivt, samtidigt som man skyddar riskgrupperna/äldreboenden.

Man behöver vara ordentligt pantad om man tror att Sveriges strategi kommer att fungera.
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej det gör du inte.

Jo det gör jag. Vad är ditt problem. Googla vaccin och läs på lite för helvete. Vaccin är antikroppar. Massvaccinering = flockimmunitet.

Blir man inte immun mot ett virus bildas inga antikroppar & då kommer viruset ta över varenda cell i din kropp. Ett sånt virus kan man inte överleva då människans immunförsvar bara har ett enda vapen mot virus och det är just antikroppar.

Sluta skriv mer nu. Återgå till städtjänsten eller vad nu en okunnig idiot som dig kan tänkas arbeta med.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja, men hela 7% av alla på förlossningen i Stockholm var positiva. Gravida lär väl åtminstone vara lite mer försiktiga än gemene man..

Det är väl snarare unga friska människor som i regel känner sig odödliga?
Citera
Medlem
Jag hoppas innerligt att det inte är påskhelgen som ställer till det i rapporteringen. Så att vi inte på tisdag och onsdag ska få eftersläpningsrapporter på hundratals döda.

Kan vi hoppas?
Citera
2020-04-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Detta håller jag med om, det visar att folket börjar lessna på denna hysteri. Vi måste leva som vanligt.

#LevSomVanligt
Jo, poängen jag ville göra var dock mera vad får jag för mina skattepengar.
När dom motiverar denna skatt med samhällsnytta så får dom väl informera trots helg.
Citera
Medlem
Är det någon som förstår varför antalet dödsfall minskar under helgerna? Administrationen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jag hoppas innerligt att det inte är påskhelgen som ställer till det i rapporteringen. Så att vi inte på tisdag och onsdag ska få eftersläpningsrapporter på hundratals döda.

Kan vi hoppas?

Kan lova dig minst 400 döda på Tisdag om de serverar alla helgsiffror samtidigt då.
Citera
2020-04-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Bara 17 under senaste dygnet. Det var skönt. Måste betyda att de börjat få kolla på läget och att de hittat något sätt att behandla detta. Värsta har vi nog lämnat bakom oss. Kanske blir så väl att vi inte ens kommer upp i 1000 döda

Är du seriös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in