2020-04-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det dör naturligtvis äldre pga covid19'också men vad jag menade var att orsaken skrivs ovadsett vad dom dör av
Ja men troligtvis väldigt få som troligtvis öveträffas är dom som inte rapporterats. T.ex Spanien tror nu att dom faktiskt har 100% fler döda än corona än vad som rapporterats. Sverige testar noll personer som dött i hemmet
Citera
2020-04-11, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jaha vad bra för dom. På boendet där min mamma arbetar har 8smittats och minst 5 dött. Det dör nu en om dagen. Det är ett ställe där det dör vanligtvis en I månaden.

Usch.
Tänk att vara gammal, sitta där, komma ingenstans, samtidigt som kompisarna dör - en efter en efter en.

Hoppas det var värt det, att ha skolorna öppna.
Citera
2020-04-11, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack!

Men vad grundar du det på? Har du hört talöas om dom innan?
Nej jag fick intrycket att de levererade till välrenommerade lab. De skulle inte köpa nån skit.
Citera
2020-04-11, 08:19
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Skandal! Var ute en runda och då jag kom hem stod det en gubbe i entrén och drog på sig skyddsutrustning. Jag: Vad bra att ni fått utrustning. Han: Nej, det här har jag köpt själv.

Missade att kolla vilken firma det är som inte utrustar sina anställda. Antagligen alla. Dags att peka ut dem som smittspridare.

Varför ska vi arbetsgivare ödsla pengar på skyddsutrustning? Det vansinne. Vill mina anställda gå runt i skyddsutrustning så kommer dom inte vara kvar särskilt länge
Citera
2020-04-11, 08:21
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Ja men troligtvis väldigt få som troligtvis öveträffas är dom som inte rapporterats. T.ex Spanien tror nu att dom faktiskt har 100% fler döda än corona än vad som rapporterats. Sverige testar noll personer som dött i hemmet

Det är samma med många som dör på vårdhem..väldigt få av dessa räknas. Enbart de som tidigare konstaterats ha corona räknas..Så man får nog anta att dödssiffrorna är 3-4ggr högre än avad som redovisas publikt.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns ej sjukvårdsresurser. Dödligheten går upp. Nu 21%
Kritiska sjunker proportionellt till antal smittade. DVS. finns bara ett visst antal
IVA platser. Människor lämnas att dö.

Så vi har högst dödlighet i hela världen? Vilken fantasi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Usch.
Tänk att vara gammal, sitta där, komma ingenstans, samtidigt som kompisarna dör - en efter en efter en.

skolorna är knappast orsak till smittspridning på äldreboenden

Många som jobbar inom vården har ingen barnomsorg dessutom
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Usch.

Så är det ju tyvärr även utan Corona
Citera
2020-04-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ja och enligt dig skulle vi ha 800 döda nu. Bara för du önskar något och skriver det i en tråd på flashback betyder det inte att det kommer hända.

Jävla kvacksalvare
Antalet döda är 870 ?
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wPG4eA/langt-fler-svenskar-kan-ha-dott-av-corona om hur det underrapporteras.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Morfin är det väl inte brist på?

Ah, du tänker dig aktiv dödshjälp hemma? Jo, med rätt läkare går det nog att ordna. Jag själv ser dock en situation där gamlingarna inte kommer in på sjukhusen utan tvingas kippa efter andan det sista dom gör. En utdragen process på flera timmar eller dagar. Det är den processen som jag själv hellre hoppas på att kunna slippa genom att hellre vårdas på sjukhus med denna sjukdom.

Men det är förhoppningsvis en hypotetiskt situation. Nu till veckan ska jag bunkra upp tillräckligt för att kunna leva i lägenheten i en månad utan att gå ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Så din sista handling blir att smitta ner dina anhöriga. Smart
Är denne osmittad och i riskgrupp så får man hålla avstånd, och kanske ha någon form av skyddsutrustning.

Alternativet att dö på vanlig avdelning, där man kan ta besök på dödsbädden, känns också mer lockande än att vara nedsövd.

Det enda skälet att bli nedsövd och satt i respirator är möjligheten att överleva. Om den möjligheten saknas så finns det inte längre några skäl att sätta in den åtgärden.

Det är även ett väldigt definitivt beslut att ta, för nedsövning i respirator i flera veckor leder till invaliditet och lungskador för den som är gammal och skör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in