2020-04-11, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon. Jeg er virkelig sjokkert over at folkhelsomyndigheten ikke har laget tilsvarende dokumenter som FHI i Norge har laget. Jeg kan nesten ikke tro det
Folkhelsomyndigheten må da ha regnet ut hvor mange intensivplasser som ville kunne behøves i de ulike scenarioene og de må da ha forstått at smittespredningen måtte bremses for å unngå en eventuell kapasitetsbrist på intensivplasser m.m.? Kanskje de bare ikke ønsket å dokumentere dette i et skriftlig dokument?
FHMs arbete kommer att finnas dokumenterat för eftervärlden och många forskare kommer säkert att finna det intressant att gå igenom det materialet, vad det lider.
Citera
2020-04-11, 05:27
Medlem
I-van-Toers avatar
Kommer sluta illa för den svenska befolkningen på lång sikt. Det blir som med Chopin. Tyvärr.
Citera
2020-04-11, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Köpte folköl på lidl igår . Mongot i kassan bad om att få se leg (jag är 27) han tog i mitt pass med plasthandskar. Fastnar inte Corona på plasthandskar eller ?

Jag undrar vad han säger ute i fikarummet. "Det var ett jävla mongo i butiken idag. Han skulle köpa folköl. Så jävla onödigt nu i corona-tider att springa här och köpa onödigt skit. Jag var tvungen att kolla leget så han verkligen var myndig. Fastnar virus på leg? Jag bytte i alla fall plasthandskarna efter den kunden."
Citera
2020-04-11, 05:48
Avslutad
Jag skulle vilja testa mig själv och min personal för att se om några av oss bär på eller har burit på viruset. Jag hittade en sida som heter lab360.se. Någon som vet om detta är ett seriöst företag?
Citera
2020-04-11, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Åtgärden som vi föredrag är en sorts halv karantän, eftersom endast smittade människor bör sitta i karantän.

Ja alla som inte har smittfrihetsbevis giltigt sen högst 24 timmar sen ska fängslas.
Citera
2020-04-11, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Portugal underrapporterar:

Konstaterar en arrogant svensk ... fantastisk komedi ! Utmärkt roligt !!
Citera
2020-04-11, 05:57
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Jag undrar vad han säger ute i fikarummet. "Det var ett jävla mongo i butiken idag. Han skulle köpa folköl. Så jävla onödigt nu i corona-tider att springa här och köpa onödigt skit. Jag var tvungen att kolla leget så han verkligen var myndig. Fastnar virus på leg? Jag bytte i alla fall plasthandskarna efter den kunden."
Där jag bor är ansiktsmask obligatorisk i mataffärer, men de kollar bannemig trots det leg i affären när man köper öl. Typ, "vi kan inte kolla att det är du på bilden på ditt ID men vi måste trots allt kontrollera"
Citera
2020-04-11, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag skulle vilja testa mig själv och min personal för att se om några av oss bär på eller har burit på viruset. Jag hittade en sida som heter lab360.se. Någon som vet om detta är ett seriöst företag?
De säljer nog inte till privatpersoner utan bara till lab.
Citera
2020-04-11, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varför ljuger du?

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om det totala antalet smittade utgör 500K, så kan det rimligen inte bli rätt att räkna så.
Nej, det handlar ju om folk som är smittade nu, eller nåt i den stilen.
Citera
2020-04-11, 06:33
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Herregud det är en ifektionssjukdom mad någon procents letalitet

Du måste jobba med din paniska skräck

Jag har två smittade patienter på min avdelning, skulle jag vara lika skitnödigt rädd som du skulle jag väl gå och hänga mig.

Gör det du. Det är bara mindre än en procent av vår befolkning som dör genom hängning varje år.
Citera
2020-04-11, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Gör det du. Det är bara mindre än en procent av vår befolkning som dör genom hängning varje år.

Och bara en procent utav världens befolkning dog utav spanska sjukan
Citera
2020-04-11, 06:38
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Och bara en procent utav världens befolkning dog utav spanska sjukan

So what???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera