Citat:
Ursprungligen postat av
OUFCompulsive
You haven’t checked South Korea’s CFR recently? It’s not 0.7% but 1.99%. I also doubt South Korea has missed the multitudes of infected people you claim. They contact trace aggressively and haven’t found the clusters that would indicate immense community spread like you claim there is.
Så du tror inte Sydkorea missat mängder av insjuknade i sina tester?
Som jag skrev tidigare utför man tester med en mycket hög felmarginal, kvantitet före kvalitet.
Detta är bra för att få upp antalet men blir många som visat negativt fast det skulle varit positivt visar det sig nu i efterhand.
https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN21S15X
Sverige har fått kritik för att utföra för få och långsamma tester. Men ett osäkert test är ganska värdelöst i mina ögon, det ska i princip vara -> 99,95% för att ha någon mening, i min mening.
Stämmer att Sydkorea numera ligger runt 2% dödlighet men den typen av tester man utför är egentligen ganska meningslösa för att försöka uttyda någon statistik gällande dödlighet av.
När spridningen var som störst låg man runt 0,7%, idag har man ett tiotal bekräftade fall per dag, detta betyder att man uppnått en stor immunitet i de värst drabbade regionerna.
I andra regioner har man smittan under kontroll och den kan därför inte få något större fäste.
Skulle man räkna som du gör skulle man dra slutsatsen att Storbritannien ligger runt närmre 15% dödlighet. Bättre avvakta med dessa slutsatser tills vi samlat tillräckligt med relevant indata.