Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-09, 16:56
Medlem
Komikern tvingades ställda in sin turné för några veckor sedan, efter hård kritik mot hans försök att spela föreställningen för 499 åskådare trots risken för smittspridning. Nujen mumlade något om "att reflektera över sin samtid".

Citat:
ozznujen
Verifierat
Världens Historia har alltid haft sin gilla gång, men ibland måste man stanna upp och reflektera över sin samtid.
Vi flyttar vårens inplanerade föreställningar med Världens Historia till hösten istället
---
https://www.instagram.com/p/B9zZWdTl0kG/

Nujen anses även vara skådespelare, och skulle i april-maj spelat huvudrollen som Refaat el-Sayed på Uppsala stadsteater i föreställningen "Årets svensk". Även den har nu ställts in pga coronapandemin.
Citera
2020-04-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Özz Nujen skriver i GP. Han vill ha "Coronapengar" tror jag.

"Vem bryr sig när en pajas tystnar?" skriver han

https://www.gp.se/kultur/kultur/vem-bryr-sig-när-en-pajas-tystnar-1.26506755

När 500 miljoner kronor i krisstöd ska fördelas till Kultursverige pratas det inte mycket om standup skriver han.

Han hoppas att stödet gäller även standup.

Kulturministern Amanda Lind (Mp)kommer säkert att hjälpa honom med tanke på vilka insatser han gjort för Landet Sverige..
Att GP låter den nationalistiske kurdiske beryktade Özz Nujen skriva är oförståeligt. Hur tänker GP? Özz Nujen är alltså ökänd för bland annat detta:
  • terrorismfianansiering (dylik) rörande Rakhmat Akilov - värsta terrorhandlingen i svensk historia
  • skattebrott och folkbokföringsbrott, misstankar om
  • anmärkningsvärd corona-geschäft - Nujen, sannolikt mest pengakåt av alla i nöjesbranschen i Sverige, blev tidigare i år ökänd för att helt oblygt försöka sko sig på coronaläget (medan annan famös "komiker" backade framhärdade Özz, Nujens attityd rörande humor, pengar och corona var att det trots allt kan vara okej att vara ekonomiskt "gå över lik"-ig)
Citera
2020-04-10, 10:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Komikern tvingades ställda in sin turné för några veckor sedan, efter hård kritik mot hans försök att spela föreställningen för 499 åskådare trots risken för smittspridning. Nujen mumlade något om "att reflektera över sin samtid".

Nujen anses även vara skådespelare, och skulle i april-maj spelat huvudrollen som Refaat el-Sayed på Uppsala stadsteater i föreställningen "Årets svensk". Även den har nu ställts in pga coronapandemin.

Özz är den som in det sista försökte profitera och håva in pengar trots alarmerande risk för smittspridning. Pengarna var naturligtvis betydligt viktigare för kurden än svenskars liv och hälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Att GP låter den nationalistiske kurdiske beryktade Özz Nujen skriva är oförståeligt. Hur tänker GP? Özz Nujen är alltså ökänd för bland annat detta:
  • terrorismfianansiering (dylik) rörande Rakhmat Akilov - värsta terrorhandlingen i svensk historia
  • skattebrott och folkbokföringsbrott, misstankar om
  • anmärkningsvärd corona-geschäft - Nujen, sannolikt mest pengakåt av alla i nöjesbranschen i Sverige, blev tidigare i år ökänd för att helt oblygt försöka sko sig på coronaläget (medan annan famös "komiker" backade framhärdade Özz, Nujens attityd rörande humor, pengar och corona var att det trots allt kan vara okej att vara ekonomiskt "gå över lik"-ig)

Inte bara anmärkningsvärt att GP låter terroristfinansiären breda ut sig i tidningen.

Det mest anmärkningsvärda är att han får göra det i stort sett på treårsdagen av terroristattentatet på Drottninggatan som han indirekt var med och finansierade.

En makalös brist på medkänsla och en häpnadsväckande provokation från GPs sida. Men Özz har ju alltid varit skyddad och upplyft av gammelmedia.

Özz vet om detta och njuter av att kunna spotta svensken i ansiktet med gammelmedia som ombud.
Citera
2020-04-10, 14:14
Medlem
Citat:

Ett tag trodde jag inte att Corona skulle göra någon nytta Jag hade fel.
Citera
2020-04-10, 15:26
Medlem
Özz säger att "standupcomedy är big business" och söker därför extrapengar av staten för det under dessa coronatider.

Hade jag inte varit svensk utan också en bergsturk så hade jag hållit med!

Big business är kanske för Özz att man dräper 11-åriga oskyldiga flickor som heter Ebba?

Jag säger inga svordomar eller könsord vad jag anser om bergsturken för då hade jag bara skrivit svordomar och könsord!
Citera
2020-04-10, 17:03
Medlem
DeValeras avatar
Han kan omöjligt ha speciellt stora omkostnader. Lokalerna kan säkert ombokas, han lär knappast ha flera anställda etc. Jag tror att den lokala pizzerian har större omkostnader än att köra stand up komedi (såtillvida att det inte handlar om en stor show med flera inblandade). Att jämföra sig med stora teatrar med alla sina omkostnader är inte tillrådligt.

För de som vill kunna njuta av Nöjens komiska alster, är det bara att skapa en betalsida på nätet där han kan utföra sina lustigheter inför betalande publik.
Citera
2020-04-10, 17:26
Medlem
Soterns avatar
Alla misslyckade artister kan nu skylla sin talanglöshet på coronan.
Citera
2020-04-10, 19:18
Medlem
KuReLuBs avatar
Pengar finns. Men dom kanske han hellre sparar och att skattebetalarna betalar. Nästan 11 mille i eget kapital.

https://www.allabolag.se/befattningshavare/loran-azad-nujen/0f68508fab2137c84f736c67ebb8884d
Citera
2020-04-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Pengar finns. Men dom kanske han hellre sparar och att skattebetalarna betalar. Nästan 11 mille i eget kapital.

https://www.allabolag.se/befattningshavare/loran-azad-nujen/0f68508fab2137c84f736c67ebb8884d

Jo, men läs hela bokslutet för räkenskapsår 2018. Nujen Media AB befinner ju sig på ett starkt sluttande plan. Nästan en miljon i förlust. Och tydligt vikande omsättning.

Av tillgångarna så är nästan allt "Anläggningstillgångar". Dvs. mest sannolikt fastighet -er. Eller nån annan kanske kan ha en idé om vad som kan rymmas inom anläggningstillgångar? Pengar placerade i fonder?

Nåja, jag tror grabben har det lite svettigt hursomhelst. Jag skulle råda honom att ta taxikort. Något annat jobb tror jag inte han skulle klara.
Citera
2020-04-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Özz är den som in det sista försökte profitera och håva in pengar trots alarmerande risk för smittspridning. Pengarna var naturligtvis betydligt viktigare för kurden än svenskars liv och hälsa.
Så är det. Corona för Özz Nujen har till stor del (sedan coronan gjorde sitt intrång i Sverige) handlat om hur man kan tjäna stålar på detta. Skamlös kulturarbetare...
Citat:
Inte bara anmärkningsvärt att GP låter terroristfinansiären breda ut sig i tidningen.

Det mest anmärkningsvärda är att han får göra det i stort sett på treårsdagen av terroristattentatet på Drottninggatan som han indirekt var med och finansierade.

En makalös brist på medkänsla och en häpnadsväckande provokation från GPs sida. Men Özz har ju alltid varit skyddad och upplyft av gammelmedia.

Özz vet om detta och njuter av att kunna spotta svensken i ansiktet med gammelmedia som ombud.
GP är riktigt off och gör sig själva en kraftig ekonomisk otjänst genom att anlita ökände Özz. De kommer givetvis tvingas göra som Expressen inom en inte alltför lång tid, dvs. sparka Nujen. Som skribent är Özz f.ö. ganska kass, så det kommer falla sig naturligt att GP suspenderar nationalisten Nujen tids nog.

3-årsdagen av terroristattentatet i Stockholm: Sjukt så in i helvete hur föraktfullt GP agerar, hur ekonomiskt ful-cyniska dom är genom att låta Nujen skriva i deras tidning. Nujen, som alltså var med och bidrog till att Akilov, som skulle ha utvisats, kunde hålla sig kvar i Sverige med hjälp av bl.a. Nujens svarta byggpengar.
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Özz säger att "standupcomedy är big business" och söker därför extrapengar av staten för det under dessa coronatider.

Hade jag inte varit svensk utan också en bergsturk så hade jag hållit med!

Big business är kanske för Özz att man dräper 11-åriga oskyldiga flickor som heter Ebba?

Jag säger inga svordomar eller könsord vad jag anser om bergsturken för då hade jag bara skrivit svordomar och könsord!
Det som hände oskyldiga 11-åriga Ebba - kallblodigt brutalt överkörd och lemlästad av Akilov, som Nujen finansierat med svarta pengar och indirekt delvis sett till att hålla kvar i Sverige - har väl Nujen fortfarande inte uttalat sig om. Undrar vad det kan bero på.
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla misslyckade artister kan nu skylla sin talanglöshet på coronan.
Intressant är att bland dom som hittills skrikit högst i medierna angående corona finns sådana "komiker" som har snuskigt mycket pengar redan. Özz Nujen framför allt.
Özz Nujen gör rörande corona sjukt dålig PR för sig själv. Han snarast gör sig av med gamla lierade, trogna fans - i stället för att få nya fans vilka skulle kunna tänka sig att bli tvingade att betala för...
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB

Han borde vara bland de sista att klaga, stålar har han, och han har säkerligen mer än vad som visas i Alla bolag. T.ex. de pengar han betalar svart och eller utan att skatta till byggjobbande uzbeker och dylika, plockar han och hans bolag sannolikt ur en portfölj med hårda väggar han har någonstans...
Citera
2020-04-11, 00:01
Medlem
Özz Nûjen kräver coronapengar från staten: ”Standup är big business”
Citat:
Komikern Özz Nûjen engagerar sig under den rådande coronakrisen med att tigga pengar ur regeringens krisstöd till Kultursverige. Enligt honom är standupen ”oerhört viktig” och ”big business”.
Citat:
I samband med coronasmittans framfart meddelade regeringen tidigare i mars att sammankomster där 500 personer eller fler medverkar förbjöds. De flesta artister med inbokade konserter och föreställningar meddelade att de ställde in. Men Nûjen gjorde tvärtom och listade ut ett kryphål i regelverket – där han delade upp publiken för att därmed kunna fortsätta tjäna pengar trots smittorisken.

Senare samma månad ändrade sig regeringen och förbjöd sammankomster och tillställningar med fler än 50 deltagare. Det har fått Nûjen – nyligen i blåsväder efter avslöjanden om att hans företag slussat svarta pengar till Drottninggatan-terroristen Rakhmat Akilov – att gå ut i en påverkanskampanj för att som så kallad standupkomiker få ta del av regeringens krisstöd till Kultursverige på 500 miljoner kronor.

Nûjen har under flera års tid och fram tills coronakrisen satte stopp för honom turnerat frekvent och kallar branschen för ”big business”. I en debattartikel hos Göteborgs-Posten motiverar komikern varför även han ska få ta del av skattebetalarnas akuta bidrag.
https://samnytt.se/ozz-nujen-kraver-coronapengar-fran-staten-standup-ar-big-business/
Citera
2020-04-11, 00:41
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Nej, många "folkets hus" och liknande runt om i landet dit Özz och Jonas Gardell skulle ha turnerat ställde in sina verksamheter när förbudet på 500 personer kom den 12 mars. I några dagar försökte man dela upp föreställningarna men bolaget Lifeline som har hand om deras biljettförsäljning beslutade att alla evenemang som skulle ha ägt rum den 16 mars eller senare skulle skjutas upp. https://www.lifeline.se/corona/

Så att Özz och Gardell ställer in handlar inte om att de backar utan om att de inte har något val.
Senast redigerad av Hlewagastir 2020-04-11 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in