2020-04-10, 22:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Då är frågan om vi får ta del av de? Kina och USA relationerna är ej så bra med svetsarn och kråkan vid rodret.

Vaccinet är kinesernas nästa ekonomiska räddning när de skall producera detta till 7 miljarder människor på planeten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja och ni förnekare har ju haft rätt med. Vanlig förkylning. Vi åker till Åre.

Vill gärna se bevis på att han är nämnt de.

Jag är ingen "förnekare"... tycker Sverige sköter det för slappt och blir irriterad på alla mongon som trängs på uteserveringarna, men jag har inget behov av att blåsa upp det till något det inte är. Många här i tråden verkar ju uppriktigt sagt upphetsade och HOPPAS på domedag, så sorgliga är deras liv. De försöker dölja sin upphetsning med ledsna smileys, men det lyser igenom.
Citera
Medlem
Trump:
Sverige lider mycket

Det den oranga skådisen, hotad av de grå som styr världen, egentligen menar är.
Sverige gör rätt. Därför måste jag håna de och försöka krossa de.

Allt detta av order av de grå, globalisterna, bankägarna, styret av Hollywood, manipulerarna av media, även kallade judarna i folkmun.

Tro inte på vad denna oranga ståupp komiker ljuger om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Han har väl rätt i sakfrågan? Hade han använt sveriges flockimmunitet strategi så hade mer än 2 miljoner amerikaner dött. Nu räddar han miljoner amerikaners liv

Även Vice President Pence sade på presskonferensen igår att vi vägrar se våra äldre och sjuka som bara nummer i statistiken.

De tar kampen istället för att lägga sig platt som Sverige.
Citera
2020-04-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ursäkta, allvarligt?

Du behöver lära dig läsa och förstå vad som skrivs.

En nationell riksdagsdebatt är inte att likställa med en presskonferens där andra stater uttalas i negativ bemärkelse.
Vet inte ens hur du får in det i det jag skrev.

Svara på frågan om det finns ett enda Europeiskt land av våra 49 st där man på politisk nivå uttalat andra länders agerande i negativ bemärkelse istället.
Nej - Det är lätträknat. Men US är såklart skiträdda för sitt eget agerande och pekar hellre på andra än sig själva. Blir enklast så.
Nähe? Alla politiker i Sverige genom åren har försökt tjäna billiga poäng på bekostnad av SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det är värre med de som är ute och sprider smittan för att ha lite förströelse med kuliga grejer. Det är de som dödar folk.

De som stirrar döden i vitögat och köper hem mat är de som tar ansvar förstår du min lilla vän.

"stirrar döden i vitögat" ... du bevisar min poäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Han har väl rätt i sakfrågan? Hade han använt sveriges flockimmunitet strategi så hade mer än 2 miljoner amerikaner dött. Nu räddar han miljoner amerikaners liv

1. Han har inte en jävla aning om några siffror.

2. Man tar inte upp andra länder om man är säker på sitt eget agerande. Det är dagisretorik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Guldstandarden är att stänga med hård karantän ASAP.

I nuläget håller jag väl med dig. Smittan är så utbredd att det inte är någon idé.

Jag tror fortfarande det finns ett värde i att begränsa rörelse in och ut ur Stockholm, men man kanske bedömer att det skulle störa varutransporten och arbetspendling så pass mycket att det inte är värt det?
Citera
2020-04-10, 22:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vaccinet är kinesernas nästa ekonomiska räddning när de skall producera detta till 7 miljarder människor på planeten.

Inte alls omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Även Vice President Pence sade på presskonferensen igår att vi vägrar se våra äldre och sjuka som bara nummer i statistiken.

De tar kampen istället för att lägga sig platt som Sverige.

Men fattiga kan man avvara i USA...
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
WHO har fel. Trump har fel. Danmark har fel. Italien har fel. Norge har fel. Läkare och vireologer har fel. Alla har fel förutom den psykopatiska mediakåta värdelösa horungen Tengelle och hans bidragstagande följarskara bestående utav socialdemokrater. Fy fan vad skönt det vore om Coronan tog kål först på Tengelle och sen på er vidriga sossar. Ska kanske inte uteslutas verkar vara bara somalier och syrianer som kolar där uppe och vi vet ju vem dom röstar på. 1000 röster färre på S nästa val är alltid bra.

Sossarna har ju alltid haft många röster i 70 och 80 års gruppen så de råkar nog ut värst i denna kris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp. Det är uppenbart, och det jag menar i klassiskt dagisbeteende. Fantastiskt att det kommer från en president.
Det är så uppenbart, men det räddar hans ansikte i landet såklart.
Du tror inte Trump har massor med forskare, analytiker, epidemiologer, läkare osv som ger honom råd eller matar dom honom med dynga? Hur många experter har USA som är mer kunnig än Tegnell? Hur många fler kraftfullare superdatorer kan dom ha som tuggar data och spottar ur sig prognoser?

I vårt land har vi FHM som haft fel i det mesta, stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in