2020-04-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Jävla idioter.
Nu dör bara äldre på äldreboende
Jävla alarmister.

Menar du allvar?

Skojare där!

Rätt ska vara : Majoriten som avlider är troligen folk som bor på äldreboende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag hittade en användare vid namn ”DaVinci” men vederbörande har inte postat något alls i den här tråden. Du har inte lust att länka till något exempel?
Här har du användaren: #VitruvianskeMannen
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tegnell säger att stora fester (som den där 70 personer deltog och insjuknade) inte har haft någon som helst påverkan på smittspridningen. Det har han väldigt, väldigt svårt att tro, som han säger. Han berättar också att man absolut inte gjort några fel, och att alla rekommendationer om åtgärder har kommit vid exakt rätt tillfälle hela tiden.

Skönt!

Vilken jävla idiot rent ut sagt. Det var ungefär samtidigt som han stod och sa i Agenda att man bara hade inresta smittfall. Det är helt makalöst att någon överhuvudtaget litar på någonting han säger. Han är verkligen farlig.

Om 70 blir smittade - så har det ingenting , eller marginell påverkan på smittspridningen.

Sen kan man ju bara tänka sig att samma helg hade melodifestivalen final. Enligt Anders Tegnells argumentation, skulle dessa också ha marginell påverkan på smittspridning! Helt galen är han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tegnell säger att stora fester (som den där 70 personer deltog och insjuknade) inte har haft någon som helst påverkan på smittspridningen. Det har han väldigt, väldigt svårt att tro, som han säger. Han berättar också att man absolut inte gjort några fel, och att alla rekommendationer om åtgärder har kommit vid exakt rätt tillfälle hela tiden.

Skönt!
Skönt att höra från någon som är så förtroendeingivande som Anders.
Citera
2020-04-10, 14:56
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag saknar roliga gubben Tegnell. Det var otroligt långrandiga kärringar som i evighet säger att dom jobbar jättehårt minsann. Dom har jävligt svårt att fatta sig kort och koncist. Det tyder på att deras interna tankeprocesser är osorterade och överväldigande Inger mig lågt förtroende och signalerar inkompetens och väntande misslyckanden.

Jag tyckte tvärtom när det gäller Karin tegmark-Wisell.

Hon verkade mer ärlig och kunnig än ärke-idioten Tegnell.

Hon förklarade saker som Tegnell aldrig skulle göra så att kreti och pleti förstår bättre, t.ex om de 5 dagarna som Tegnell svamlade förbi. Man är smittsam i fem dagar sedan blir man mindre smittsam sa hon, vilket är något helt annat än att alla milda bara har virus i 5 dagar som Tegnell ville få alla att tro. Antagligen förstod han inte bättre själv.
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Tegnell är vår enda räddare i denna krisen!

Kollektivt självmord (flockimmunitet) är den enda lösningen!
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Lyssnade på presskonferensen.. Jaha där seger dom att vi inte ska resa nu i påsk. Löfen seger det också. Den enda som seger då att det är ok att resa i påsk ( så länge det är ok resor) är Tegnell. Vad har han för befogenhet att sega i mot regeringen och FoHM och gå ut i pressen på skärtorsdagen och sega detta? Han värkar köra sin egna agenda.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Och då tycker jag att man skall tänka lite själv också. Skulle jag följt myndigheternas råd, så hade jag idag haft brist på flera olika livsmedelsvaror, samt annat som är bra och ha.

Jag gick efter mina egna prognoser om hur saker och ting skulle utvecklas, istället för myndigheternas lugnande ord, och nu sitter jag säkert och kan slappna av - till skillnad från många som nu antingen börjar tröttna på att inte kunna få tag i det de behöver, eller rentav börjar få panik

Jo, samma här.
Jag har alltid ett stort matförråd hemma. Nu är det dessutom utökat ordentligt. Så jag är isolerad. Sitter i min egen nedstängning. När myndigheterna inte skyddar oss så måste man göra det själv.
Kommer inte ut innan pesten har lagt sig.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Får vi fyra dagar nu med låga siffror när sjukvården går på sparlåga över påsken och FHM-dyrkarna säger att Sverige lyckats?

Och när de ökar igen så beror de på att invånarna inte följt rekommendationerna över påsk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har aldrig förstått mig på stockholmare. Det känns precis som Lombardiet, de pestsmittade nolll(r)åttorna lämnar skeppet och smittar ner hela landet.

Dom borde skjutas! Alltså, vad fan tänker dom??? Vad är det som inte kopplar i hjärnan på dom?

Dumskallarnas julafton...
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Somnar varenda gång MSB ska snacka, bara massa dravel.

Ja den där kvinnan är enormt sövande. Nånting att lyssna på om man har svårt att somna om kvällen.
Citera
2020-04-10, 14:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja ska du inte tacka och känna dig trygg med att siffran ligger runt ca 800 istället för att tugga om siffror som INTE finns

Jag har inget att tacka för eftersom det ser ut som jag har förväntat att det ska se ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in