2020-04-10, 20:55
Medlem
LWs mobil, den som pingade i skogen.
Har letat i FUP:et, hittar inget om den under rättegången, kan
mycket väl ha missat den.

Den officiella uppfattningen verkar vara att den stängdes av Kl 01.41 mordnatten.
Efter det måste den ha varit påsatt minst en gång.

Någon som har sett något om mobilen?
Citera
2020-04-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Åklagaren frågar undrande varför han suttit och skrattat under rättegången och varför han har en neutral strategi. Han ville inte svara på varför han skratta och om det också var med i hans strategi att skratta är hans sätt att vara strategisk.

Om vi ska dra likheter med en psykopat så är det ett typsikt beteende att man tex kan le, flina eller skratta i tragiska situationer.

Han svarade vid något tillfälle då han fick frågan något i stil med att han inte känner riktigt som han verkar. Minns inte ordagrant men medgav faktiskt att skrattet var ett skydd mot att visa ledsnad.
Han sa det på ett ganska oengagerat sätt, som retorik.
Min uppfattning i alla fall.
Han kanske fått frågan mer än en gång och därför fick lov att fundera på svaret ..?
Citera
2020-04-10, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2:
I live-rapporteringen sa en av reportrarna att "hon låter som en robot" eller något liknande. Kan hon ha repeterat inför rättegången i sitt huvud? Ja, det är klart hon gjort. Hon vet vilka frågor som är viktiga och vilka frågor som kan tänkas ta upp. Och svaren rabblar hon. Det lilla jag lyssnat på känns tillrättalagt. Men det kanske bara är jag som tycker det.

Hon låter både programmerad och strategisk. Rädd att göra minsta tabbe.

Eftersom det är "inövat" och överenskommet med Stefan exakt vad hon skall säga så talar hon inte naturligt.
Hon är tvingad att följa manus till punkt o pricka. Hon är tvungen att skydda Stefan, för gör hon inte det så hamnar hon i finkan.
Om Stefan vill så kan han berätta hur involverad Hanna är, och då är det kört. Stefan har fortfarande makten över Hanna. Ett enda samtal med Åsa, Tette eller Mikael så är det kört för Hanna. Och det vet Hanna. Därför skyddar hon Stefan.
Hon gör hellre sig själv till åtlöje än o hamna i finkan. Jag är 100% säker på att det är så, och jag har tjatat hål i huvudet på Åsa om just det.
Hanna måste in - och vem vet vad som väntar........??
Citera
2020-04-10, 21:00
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det beror troligast på att vi endast ser ett brottstycke (2 år) av ett 6-årigt långt förhållande. Jag är övertygad om att de fyra (4) första åren skulle ge en annan bild som också skulle bringa en förståelse till Lenas nedbrytning och reaktioner under dessa senaste år.

Oavsett är Lena brutalt mördad sedan två år tillbaka och rättegången handlar om den sannolikt misstänkte är den skyldige till mordet. Det borde vara on topic här.

Det första stycket får du gärna utveckla då jag inte förstår vart du vill komma med det.

Jag är ganska övertygad om att SD har tagit livet av LW, det har alltid varit min topic.
Citera
2020-04-10, 21:03
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det första stycket får du gärna utveckla då jag inte förstår vart du vill komma med det.

Jag är ganska övertygad om att SD har tagit livet av LW, det har alltid varit min topic.

Om vi hade fått lika mycket inblick i deras relation (SD och LW) de första fyra åren som de sista två (som återges i FUP) så hade vi kanske förstått mer varför de var så intrasslade i varandra.
Citera
2020-04-10, 21:04
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Han svarade vid något tillfälle då han fick frågan något i stil med att han inte känner riktigt som han verkar. Minns inte ordagrant men medgav faktiskt att skrattet var ett skydd mot att visa ledsnad.
Han kanske fått frågan mer än en gång och därför fick lov att fundera på svaret ..?

Då har han nog som du säger fått frågan vid fler tillfällen.
Citera
2020-04-10, 21:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Om vi hade fått lika mycket inblick i deras relation (SD och LW) de första fyra åren som de sista två (som återges i FUP) så hade vi kanske förstått mer varför de var så intrasslade i varandra.

Ok att HD faktiskt hade mer skuld i det hela eller hur menar du?
Citera
2020-04-10, 21:06
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att han sa att han skrattade när det kom "grodor" ur munnen på folk. Sen kan jag tycka att man inte mumlar "idiot" under en åklagares framställning. Eller skrattar högt och slår sig för pannan när något pratar i rättssalen.

Han ÄR socialt tondöv.
Citera
2020-04-10, 21:09
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Nej jag skulle inte säga att hon har någon skuld till otroheten men i hur hon hanterar vetskapen.
Citera
2020-04-10, 21:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Vet du? Det är bara du som pratar fårspråk här.

Det du kallar flocken består av människor som tycker olika saker men som i det här fallet har satt sig in i ett brottsärende under två års tid och läst tusentals sidor i förundersökningen. Att flera får likartad bild efter allt detta material är lika underligt som att fem frisörer alla lärt sig klippa med sax.

Jag förstår inte hur denna tråd utvecklats till att den bedragne blivit den skyldiga. HD är enligt mig den som blivit bedragen av både sin vän och sin make, men här har ni lyckats göra henne till syndabocken pga att LW blivit mördad.
Citera
2020-04-10, 21:14
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Citat:
Nej jag skulle inte säga att hon har någon skuld till otroheten men i hur hon hanterar vetskapen.

Ett exempel är hur hon i rätten (det ljudklipp vi fick idag) fick frågan om varför hon var besviken på Lena och då svarar att Lena har varit otrogen med hennes man.

Det är, för mig, ett märkligt synsätt. Hennes man har varit otrogen med Lena skulle jag säga ...
Citera
2020-04-10, 21:14
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Ja hon borde lämnat SD direkt när hon fick reda på otroheten. Men LW skulle aldrig hoppat isäng med sin väninnas make.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in