2020-04-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2:
@Flaskbackare. Jag har inte nämnt någon högskoleutbildning i ett enda inlägg. Jag brukar heller inte nämna stavfel om det inte är så att stavfelet gör att hela meningen blir fel.
----------------
HD och JG skyddar SD. JG vet inte ett dugg om vad SD gjort - det är jag övertygad om. Men HD vet. Hon vet massor. Att hon ränner lös beror nog mest på att man nu fokuserat på SD. Hennes tid kommer. Var så säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
:
Lyssnade du på de senaste ljudklippen? Vad tyckte du om JG? Det är så annorlunda att höra dem jämfört med att få text. Jag uppfattar honom som stressad och nervös på rösten och tycker nog att det ger ett annat sken än själva texterna från live rapporteringen och artikeln från NA. (om vi nu ska ha en vettig diskussion istället som är on topic)

Tror inte heller att JG är insatt i vad SD gjort - om han inte vet ett dugg låter jag kanske vara osagt.
Att höra någon raljera och småhota (typ vardagsjargong) från vederbörande eller annan, är inte samma sak som att veta om vad som skett, om det sker en brottslig handling där vederbörande är misstänkt.
Tror också att HD är betydligt mer insatt.
Konstigt vore annars.

De senaste ljudklippen, vilka avser du, Maviel?
Finns länk?
Har alltid tänkt att JG är stressad, möjligen mycket irriterad, men inte en gangster som stormar in i rättssalen och agerar domare.
Skrift och tal är verkligen olika saker!
Citera
2020-04-10, 20:43
Medlem
Tre tokar, varav två verkar vara komplett galna.
Det är väl inte helt solklart att någon av dom har varit kära på riktigt.

Om LW hade menat allvar med förhållandet så tror jag att hon hade
krävt av SD att han skulle inleda en skilsmässa om han ville
ha en fortsättning.

Att dom hade bra och spännande sex råder det väl ingen tvekan om, samt att LW
gillade burkletandet också, så dom hade det sannolikt väl så bra när
dom va ute i busken å hade det musigt.

Sedan när HD började piggna till blev det kärvare, SD gjorde klart att han inte
tänkte lämna HD för å gifta sig med LW.
Samtidigt så kunde han inte låta bli LW och hon kunde inte låta bli SD.
Bra sex fortfarande, men känslan förövrigt är att dom inte ens skulle
klara av å koka tevatten tillsammans utan att ryka ihop.

För LWs del blir det en tävling, en slags maktkamp om att vinna över HD, hon
ska bara ha SD.

Enligt LW så "har hon lärt sig vilka knappar hon ska trycka på för att få sin
vilja igenom".
Låter inte så kärleksfullt precis, snarare en bessathet att till varje pris "vinna".

Med det så tror jag att hon undertecknade sin dödsdom, hon tryckte för hårt på
sin knappar.
Hon hotade med att avslöja att hon och SD fortfarande låg med varandra, bl.a.
för HD och för svärföräldrarna.

Å så går allt åt helvete, i stället för å krypa till korset å erkänna för
HD så får ärthjärnan träda tillbaka å lämna plats för reptilhjärnan.

Ett alternativ kan va att han verkligen erkände för HD, samt erkände
att dom inte kunde låta bli å träffas,"fast det är ju dig jag vill ha".
HD kanske svarade "det begriper du väl din dumma fan att det aldrig
kan bli något du och jag så länge den där jävla LW....."

Är han då skyldig till mord, troligen är han det, motiv har han ju definitivt haft, å
då tänker jag inte på svartsjuka.

Blir han dömd, känner tvekan där, även om det ser lovande ut så är det inte helt klart.
Det sista domaren sa va att "nu ska vi göra juridik av det här", det tolkar jag
som "jaha, nu så ska vi försöka få ordning på den här jävla soppan, å
det kommer att ta sin lilla tid", cirka en månad.

Jag tror att det blir svårare i HovR.

Lite tankar å gissningar.
Citera
2020-04-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror det är naturligt att vara lite nervös inför rätten. Han talar iofs utmärkt svenska men jag tycker det verkar som han ändå ibland måste famla lite efter orden, inget konstigt med det imho. Jag skulle nog låta likadan om jag vittnade inför en amerikansk domstol.
Jo visst är det så. Nervös inför rätten. Och han vittnar under ed dessutom. Jag tror JG försöker vara ärlig, men är försiktig med tanke på SDs närvaro. "Man gör inte så här mot Lena och mig", det reagerade jag på och satt och applåderade i tanken. Mycket snyggt gjort. Och jag är lite sur på domaren som inte ville låta honom tala fritt ur hjärtat. Hade han fått göra det så hade kanske mycket annat också klartgjorts. Men det lär vi aldrig få veta. Om nu JG har mer på hjärtat - som han inte fått ur sig - då hoppas jag han ringer åklagaren. Målet är klart, men det kan komma en förhandling i Hovrätten.
Citera
2020-04-10, 20:45
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Åklagaren frågar undrande varför han suttit och skrattat under rättegången och varför han har en neutral strategi. Han ville inte svara på varför han skratta och om det också var med i hans strategi att skratta är hans sätt att vara strategisk.

Kan hans skrattande i fel situationer vara en form av vocal tics? Som vid Tourettes?
Citera
2020-04-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tycker du att HD är en dålig kvinna?

Det handlade om 3 personer i detta fallet.

SD👦 och HD👵 samt LW👧

SD och HD hade ingått äktenskap och hade tillika två barn inom äktenskapet.

LW var en fristående kvinna med 3 barn.

SD var otrogen genom att inleda ett förhållande med LW.

I det ögonblicket som detta stod klart för HD att hennes make hade bedragit henne med en annan kvinna, och som dessutom var en vän till henne och även hade vigt HD och SD till samhörigheten, då hamnade HD i ett dilemma,

detta betyder, att det första du skall begripa i detta fallet, är att 3 är ett ojämt tal och fungerar sålunda att en blir utstött. 2 stycken kan alltid komma överens, men inte tre.

HD:s dilemma gick ut på att hon måste välja sida SD👦➡LW👧➡HD👵

Detta betyder att någon måste straffas, antingen ställer hon sig fullständigt på LW:s sida och låter hela skulden läggas på SD, eller så ställer hon sig på SD:s sida och låter hela skulden falla på LW.

Helt uppenbart blev att hon valde sin makes sida och sålunda la över hela skulden på LW.

Detta betyder slutligen sagt att motivet finns i fösta hand hos HD.

Antingen mördade HD och SD offret LW i samförstånd, eller så begick SD handling helt på egen hand och fick på så sätt HD:s fullständiga tacksamhet för att han röjt LW ur vägen för gott.

Nu är detta vad jag personligen misstänker och länge har misstänkt och det är att HD:s och SD:s skilsmässa var ett av villospåren, varför får ni själva fudera lite grann på.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-10, 20:48
Medlem
Citat:
Kan hans skrattande i fel situationer vara en form av vocal tics? Som vid Tourettes?
Tvivlar. Hans advokater försökte få det till att han ser framåt och är en skämtsam kille. Som Panzer beskriver det: socialt tondöv.

Jag tror SD helt enkelt är en ironisk jävel som brukar raljera. Och han tar det ända in i rättssalen - vilket varit väldigt olämpligt. Han har inte skaffat sig vänner hos de som bestämmer över hans framtida 20 år. Idiot. Ja, så sa han om åklagaren. Men jag undrar vem som är idioten här.
Citera
2020-04-10, 20:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
@Flaskbackare. Jag har inte nämnt någon högskoleutbildning i ett enda inlägg. Jag brukar heller inte nämna stavfel om det inte är så att stavfelet gör att hela meningen blir fel.
----------------
HD och JG skyddar SD. JG vet inte ett dugg om vad SD gjort - det är jag övertygad om. Men HD vet. Hon vet massor. Att hon ränner lös beror nog mest på att man nu fokuserat på SD. Hennes tid kommer. Var så säker.

Tror inte heller att JG är insatt i vad SD gjort - om han inte vet ett dugg låter jag kanske vara osagt.
Att höra någon raljera och småhota (typ vardagsjargong) från vederbörande eller annan, är inte samma sak som att veta om vad som skett, om det sker en brottslig handling där vederbörande är misstänkt.
Tror också att HD är betydligt mer insatt.
Konstigt vore annars.

De senaste ljudklippen, vilka avser du, Maviel?
Finns länk?
Har alltid tänkt att JG är stressad, möjligen mycket irriterad, men inte en gangster som stormar in i rättssalen och agerar domare.
Skrift och tal är verkligen olika saker!

I eftermiddags någon gång kom de upp men jag hittar inte inlägget nu så jag misstänker att det inte finns uppe mer? Det ska komma på youtube "rättegången". Jag har hört 2 klipp med HD, 2 med JG och 1 med SD.
Citera
2020-04-10, 20:49
Medlem
Citat:
I live-rapporteringen sa en av reportrarna att "hon låter som en robot" eller något liknande. Kan hon ha repeterat inför rättegången i sitt huvud? Ja, det är klart hon gjort. Hon vet vilka frågor som är viktiga och vilka frågor som kan tänkas ta upp. Och svaren rabblar hon. Det lilla jag lyssnat på känns tillrättalagt. Men det kanske bara är jag som tycker det.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
:
Jag tycker också att hon låter klart programmerad.

Hon låter både programmerad och strategisk. Rädd att göra minsta tabbe.
Citera
2020-04-10, 20:52
Medlem
Rastades avatar
Citat:

Då är man nog medveten om detta. Jag tror han skulle sagt att han har tics i denna form och i denna situation han är i nu när åklagaren undrar varför han beter sig märkligt, han kunde inte varför, han sitter och skrattar som han hade vett till det och det är vad han tror med att han har.
Citera
2020-04-10, 20:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlade om 3 personer i detta fallet.

SD👦 och HD👵 samt LW👧

SD och HD hade ingått äktenskap och hade tillika två barn inom äktenskapet.

LW var en fristående kvinna med 3 barn.

SD var otrogen genom att inleda ett förhållande med LW.

I det ögonblicket som detta stod klart för HD att hennes make hade bedragit henne med en annan kvinna, och som dessutom var en vän till henne och även hade vigt HD och SD till samhörigheten, då hamnade HD i ett dilemma,

detta betyder, att det första du skall begripa i detta fallet, är att 3 är ett ojämt tal och fungerar sålunda att en blir utstött. 2 stycken kan alltid komma överens, men inte tre.

HD:s dilemma gick ut på att hon måste välja sida SD👦➡LW👧➡HD👵

Detta betyder att någon måste straffas, antingen ställer hon sig fullständigt på LW:s sida och låter hela skulden läggas på SD, eller så ställer hon sig på SD:s sida och låter hela skulden falla på LW.

Helt uppenbart blev att hon valde sin makes sida och sålunda la över hela skulden på LW.

Detta betyder slutligen sagt att motivet finns i fösta hand hos HD.

Antingen mördade HD och SD offret LW i samförstånd, eller så begick SD handling helt på egen hand och fick på så sätt HD:s fullständiga tacksamhet för att han röjt LW ur vägen för gott.

Nu är detta vad jag personligen misstänker och länge har misstänkt och det är att HD:s och SD:s skilsmässa var ett av villospåren, varför får ni själva fudera lite grann på.

Mvh/ @JokerMannen

Har tänkt i samma banor. Att skilsmässan var en dimridå. Om de är skilda så har inte HD samma motiv att ta livet av LW längre för då är hon ju skild.
Citera
2020-04-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ja nånting var det som lockade med henne. Jag förstår bara inte varför hon skrev så elaka saker som hon gjorde.

Det beror troligast på att vi endast ser ett brottstycke (2 år) av ett 6-årigt långt förhållande. Jag är övertygad om att de fyra (4) första åren skulle ge en annan bild som också skulle bringa en förståelse till Lenas nedbrytning och reaktioner under dessa senaste år.

Oavsett är Lena brutalt mördad sedan två år tillbaka och rättegången handlar om den sannolikt misstänkte är den skyldige till mordet. Det borde vara on topic här.
Citera
2020-04-10, 20:54
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ja nånting var det som lockade med henne. Jag förstår bara inte varför hon skrev så elaka saker som hon gjorde.

Nej för du har inte satt dig in i fallet. Nu är du där en kvart innan filmen är slut igen och uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in