2020-04-10, 21:15
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag förstår inte hur denna tråd utvecklats till att den bedragne blivit den skyldiga. HD är enligt mig den som blivit bedragen av både sin vän och sin make, men här har ni lyckats göra henne till syndabocken pga att LW blivit mördad.

Läs FUP så ska du se att allt klarnar.
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag förstår inte hur denna tråd utvecklats till att den bedragne blivit den skyldiga. HD är enligt mig den som blivit bedragen av både sin vän och sin make, men här har ni lyckats göra henne till syndabocken pga att LW blivit mördad.

Hon är inte syndabock nr1 - det är SD - men det verkar onekligen som att hon försöker skydda mördaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ett exempel är hur hon i rätten (det ljudklipp vi fick idag) fick frågan om varför hon var besviken på Lena och då svarar att Lena har varit otrogen med hennes man.

Det är, för mig, ett märkligt synsätt. Hennes man har varit otrogen med Lena skulle jag säga ...
Ja, det är märkligt. Hon verkar mer besviken på Lena än på sin egen make. Hur kommer det sig? Hon kan inte förlåta Lena, men hon kan förlåta sin make. Gång på gång på gång....
Citera
2020-04-10, 21:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ett exempel är hur hon i rätten (det ljudklipp vi fick idag) fick frågan om varför hon var besviken på Lena och då svarar att Lena har varit otrogen med hennes man.

Det är, för mig, ett märkligt synsätt. Hennes man har varit otrogen med Lena skulle jag säga ...

Jag håller med dig fullt ut i ditt resonemang men är det inte så att HD och LW var väninnor vid ett tillfälle? Och väldigt tajta? Utifrån det resonemanget menade HD att hon svikit henne. Hon vigde dessutom dem. SD har varit otrogen men LW har också gjort ngt som är oförlåtligt mot en väninna. Man ligger inte med väninnors män.
Citera
2020-04-10, 21:18
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det är märkligt. Hon verkar mer besviken på Lena än på sin egen make. Hur kommer det sig? Hon kan inte förlåta Lena, men hon kan förlåta sin make. Gång på gång på gång....

Ja, jag har inte fått intrycket heller att de var nära vänner. Att när de alla var vänner så var det mest ytligt lekparkssnack och sen lite spring i skogen.
Senast redigerad av Zissela 2020-04-10 kl. 21:19. Anledning: Autocorrect
Citera
2020-04-10, 21:18
Medlem
Citat:

Håller med dig till viss del. Tror inte att de flesta här anser HD varit en syndabock för att LW blivit mördad. Finns bara en syndabock och det är mördaren, som duperat och styrt o ställt, manipulerat, ljugit osv.
Citera
2020-04-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Gallimatias.. jag råkar veta att du sprider falsk info om LW.
Du kan skatta dig lycklig att inte slasken finns tillgänglig.

Jodu. Lätt att hänvisa till den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lenas förestående norgeresa och tältade med en annan man, samt att hon började känna sig starkare, samt på väg bort från SDs grepp, var den utlösande faktorn till mordet - och att även HD var på väg bort (med Sill*n?).

SD skyllde allt på Lena.

Alla tecken och de bevis som finns tyder ju på det.

Varför skedde mordet i så nära anslutning till L:s Norgeresa?
Skulle mordet i stället ha skett den där kvällen när SD "stötte på ett gäng som enligt honom var på jakt efter en mobilnr?

Enligt mig och mina spekulationer så var det så att SD misslyckades på "mållgankvällen" men enär L hade uttalat orden "du har ingen makt över mig längre" samt "jag åker till Norge" så måste ju mordet ske innan hon åkte.

SD trodde att han inte kunde kontrollera L och därför måste mordet ske innan hon åkte till Norge och efter det 1:a misslyckade försöket så gav han sig på det återigen.

Ett (enligt mordskolboken) klassiskt motiv i nära relation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag håller med dig fullt ut i ditt resonemang men är det inte så att HD och LW var väninnor vid ett tillfälle? Och väldigt tajta? Utifrån det resonemanget menade HD att hon svikit henne. Hon vigde dessutom dem. SD har varit otrogen men LW har också gjort ngt som är oförlåtligt mot en väninna. Man ligger inte med väninnors män.
Nej - det gör man inte. Det finns hederskodex. Lena följde inte den. Begriper inte hur hon tänkte. Jag skulle inte drömma om att ens flirta med min väns partner. Jag skulle inte drömma om att ligga med min väns F D partner ens. Det handlar om lojalitet. Lena gick vilse där, fullständigt.
Citera
2020-04-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Gallimatias.. jag råkar veta att du sprider falsk info om LW.
Du kan skatta dig lycklig att inte slasken finns tillgänglig.
Du vet att slasken är material som inte anses relevant i ärendet? Eller tror du att åklagare och polis gömmer undan saker som är till SDs fördel?
Citera
2020-04-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tre tokar, varav två verkar vara komplett galna.
Det är väl inte helt solklart att någon av dom har varit kära på riktigt.

Om LW hade menat allvar med förhållandet så tror jag att hon hade
krävt av SD att han skulle inleda en skilsmässa om han ville
ha en fortsättning.

Att dom hade bra och spännande sex råder det väl ingen tvekan om, samt att LW
gillade burkletandet också, så dom hade det sannolikt väl så bra när
dom va ute i busken å hade det musigt.

Sedan när HD började piggna till blev det kärvare, SD gjorde klart att han inte
tänkte lämna HD för å gifta sig med LW.
Samtidigt så kunde han inte låta bli LW och hon kunde inte låta bli SD.
Bra sex fortfarande, men känslan förövrigt är att dom inte ens skulle
klara av å koka tevatten tillsammans utan att ryka ihop.

För LWs del blir det en tävling, en slags maktkamp om att vinna över HD, hon
ska bara ha SD.

Enligt LW så "har hon lärt sig vilka knappar hon ska trycka på för att få sin
vilja igenom".
Låter inte så kärleksfullt precis, snarare en bessathet att till varje pris "vinna".

Med det så tror jag att hon undertecknade sin dödsdom, hon tryckte för hårt på
sin knappar.
Hon hotade med att avslöja att hon och SD fortfarande låg med varandra, bl.a.
för HD och för svärföräldrarna.

Å så går allt åt helvete, i stället för å krypa till korset å erkänna för
HD så får ärthjärnan träda tillbaka å lämna plats för reptilhjärnan.

Ett alternativ kan va att han verkligen erkände för HD, samt erkände
att dom inte kunde låta bli å träffas,"fast det är ju dig jag vill ha".
HD kanske svarade "det begriper du väl din dumma fan att det aldrig
kan bli något du och jag så länge den där jävla LW....."

Är han då skyldig till mord, troligen är han det, motiv har han ju definitivt haft, å
då tänker jag inte på svartsjuka.

Blir han dömd, känner tvekan där, även om det ser lovande ut så är det inte helt klart.
Det sista domaren sa va att "nu ska vi göra juridik av det här", det tolkar jag
som "jaha, nu så ska vi försöka få ordning på den här jävla soppan, å
det kommer att ta sin lilla tid", cirka en månad.

Jag tror att det blir svårare i HovR.

Lite tankar å gissningar.

Kan inte göra annat än hålla med dig.
Citera
2020-04-10, 21:23
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Också funderat på detta. Ser att det nämnts nu på sistone flera gånger men har inget minne av att det stått varken i tråd eller i FUP och har följt tråden nästan från början. Kanske en trådsanning av nyare slag inplanterad i tråden nu som en del i att få LW att verka sämre? Det är mycket fulspel i tråden nu så man bör vara försiktig med en del uppgifter. Tror mer att de varit bekanta och grannar bara, inte tighta väninnor. Men kan såklart ha fel och backar direkt om det dyker upp annan bekräftad info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in