2020-04-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle gärna läsa förhören med MH men kan inte hitta dem någonstans. Vet du?
Letar för fullt. Men hittar inte några. Återkommer.

Edit: Stora vittnesprotokollet är nr 150, där kan jag inte se henne.
Citera
2020-04-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle gärna läsa förhören med MH men kan inte hitta dem någonstans. Vet du?
Aktbilaga 151 sid 67 och framåt. Så där ja. Nu har vi lite att läsa :-)
Citera
2020-04-10, 20:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hon hade inte haft sex med majoriteten av någons kompiskrets. Männen var utspridda över hela mälardalen och upp i södra Norrland. Männen i Örebro tillhörde olika kretsar. Enda gemensamma var att de delade LWs intressen. Du kommer med falsk info. Skärp dig!
Gallimatias.. jag råkar veta att du sprider falsk info om LW.
Du kan skatta dig lycklig att inte slasken finns tillgänglig.
Citera
2020-04-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej det gör jag inte. Mord är en kaliber för sig.

Ok. Men då menar du egentligen att man är sina handlingar. Iaf avseende vissa handlingar.
Citera
2020-04-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I live-rapporteringen sa en av reportrarna att "hon låter som en robot" eller något liknande. Kan hon ha repeterat inför rättegången i sitt huvud? Ja, det är klart hon gjort. Hon vet vilka frågor som är viktiga och vilka frågor som kan tänkas ta upp. Och svaren rabblar hon. Det lilla jag lyssnat på känns tillrättalagt. Men det kanske bara är jag som tycker det.

Jag tycker också att hon låter klart programmerad.
Citera
2020-04-10, 20:26
Medlem
@Flaskbackare. Jag har inte nämnt någon högskoleutbildning i ett enda inlägg. Jag brukar heller inte nämna stavfel om det inte är så att stavfelet gör att hela meningen blir fel.
----------------
HD och JG skyddar SD. JG vet inte ett dugg om vad SD gjort - det är jag övertygad om. Men HD vet. Hon vet massor. Att hon ränner lös beror nog mest på att man nu fokuserat på SD. Hennes tid kommer. Var så säker.
Citera
2020-04-10, 20:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
@Flaskbackare. Jag har inte nämnt någon högskoleutbildning i ett enda inlägg. Jag brukar heller inte nämna stavfel om det inte är så att stavfelet gör att hela meningen blir fel.
----------------
HD och JG skyddar SD. JG vet inte ett dugg om vad SD gjort - det är jag övertygad om. Men HD vet. Hon vet massor. Att hon ränner lös beror nog mest på att man nu fokuserat på SD. Hennes tid kommer. Var så säker.

Lyssnade du på de senaste ljudklippen? Vad tyckte du om JG? Det är så annorlunda att höra dem jämfört med att få text. Jag uppfattar honom som stressad och nervös på rösten och tycker nog att det ger ett annat sken än själva texterna från live rapporteringen och artikeln från NA. (om vi nu ska ha en vettig diskussion istället som är on topic)
Citera
2020-04-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Gallimatias.. jag råkar veta att du sprider falsk info om LW.
Du kan skatta dig lycklig att inte slasken finns tillgänglig.

Det som hamnar i den sk slasken har bedömts ointressant för ärendet.

Har advokat Backman tagit upp något därifrån???
Citera
2020-04-10, 20:33
Medlem
Citat:
Om jag sparar på datorn (lokalt) så syns alltid enbart sista datumet jag var inne på dokumentet. Att hämta upp och läsa utkast i mailen gör jag aldrig. Men det är ju jag. Det är lite konstigt att alla dessa likadana dokument som man plockat fram från Lenas media har olika tider. Jag begriper det bara inte.

... Kan det vara något lurt där? Har någon annan varit inne och skickat vid olika tidpunkter
och hur ser då anledningen ut ..?
Jag här vet man snart inte vem som är vem.
Citera
2020-04-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Lyssnade du på de senaste ljudklippen? Vad tyckte du om JG? Det är så annorlunda att höra dem jämfört med att få text. Jag uppfattar honom som stressad och nervös på rösten och tycker nog att det ger ett annat sken än själva texterna från live rapporteringen och artikeln från NA. (om vi nu ska ha en vettig diskussion istället som är on topic)
Jag vet inte. Uppförandet som man skrev i NA lät nervöst. Och jag tycker även ljudfilen förmedlar det. Han är osäker. Han står där mitt framför sin f d bäste vän. Jag känner att han inte riktigt vet hur och vad han skall säga, men att han försöker säga sanningen.
Citera
2020-04-10, 20:39
Medlem
Rastades avatar
Åklagaren frågar undrande varför han suttit och skrattat under rättegången och varför han har en neutral strategi. Han ville inte svara på varför han skratta och om det också var med i hans strategi att skratta är hans sätt att vara strategisk.

Om vi ska dra likheter med en psykopat så är det ett typsikt beteende att man tex kan le, flina eller skratta i tragiska situationer.
Senast redigerad av Rastade 2020-04-10 kl. 20:45.
Citera
2020-04-10, 20:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag vet inte. Uppförandet som man skrev i NA lät nervöst. Och jag tycker även ljudfilen förmedlar det. Han är osäker. Han står där mitt framför sin f d bäste vän. Jag känner att han inte riktigt vet hur och vad han skall säga, men att han försöker säga sanningen.
Jag tror det är naturligt att vara lite nervös inför rätten. Han talar iofs utmärkt svenska men jag tycker det verkar som han ändå ibland måste famla lite efter orden, inget konstigt med det imho. Jag skulle nog låta likadan om jag vittnade inför en amerikansk domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in