2020-04-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Vet ej vad du har testat för form av Ashwagandha, men Sensoril 10% är koncentrerad till en specifik mängd withanolides som inverkar på GABA-receptor komplexet.

Det är en såpass potent formulering att det vara i kliniska studier för bipoläritet.
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00761761

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01311180

Effektivt för ångest också!

Jag tog det bl.a. i 6 månader som substitut för Mianserin.

Antingen har du fått i dålig Ashwagandha, eller så kanske det snarare är nocebo?
https://en.wikipedia.org/wiki/Nocebo

Jag vette fan. Jag tror inte på örtmediciner alls längre, jag gjorde det ett tag. Jag körde KSM-66. Du menar alltså att sensoril är bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo, sådär blev det för mig också i längden. Har ändå haft imovane i perioder just för jag varit desperat att slippa ångest innan jag ska sova, resulatet blev för mig i längden att jag hade grav och förlamande ångest dygnet runt, förutom i två timmar efter jag tagit imovane. Slutade då med den, vilket var ett helvete, men i alla fall ganska kortvarigt helvete jämfört med benso.

Intressant. Kan förklara min dagsångest.
Citera
2020-04-08, 13:40
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jag vette fan. Jag tror inte på örtmediciner alls längre, jag gjorde det ett tag. Jag körde KSM-66. Du menar alltså att sensoril är bättre.

Intressant. Kan förklara min dagsångest.

Jag har lidit av insomnia länge, och där det har sina orsaksförklaringar - som jag dock närmar mig alltnärmare roten till.

Det enda som har fungerat på mig hittills för sömnen är;
1. Mianserin.
2. Sensoril 10%
3. En probiotika, som reglerar mina cirkadiska rytmer.
(FB) Stora tråden om Probiotika - Probiotika minskar tiden bipolära är inlagda på sjukhus

KSM-66 skiljer sig mot Sensoril 10% rätt kraftigt då KSM-66 är formulerat för att ge mer energi och inte att vara sederande.

Förvara Sensoril i typ kylen.
Citera
2020-04-08, 13:48
Medlem
Citat:
Jag har lidit av insomnia länge, och där det har sina orsaksförklaringar - som jag dock närmar mig alltnärmare roten till.

Det enda som har fungerat på mig hittills för sömnen är;
1. Mianserin.
2. Sensoril 10%
3. En probiotika, som reglerar mina cirkadiska rytmer.
(FB) Stora tråden om Probiotika - Probiotika minskar tiden bipolära är inlagda på sjukhus

Bra för dig att du vet vad som funkar. Jag hade läkt mina sömnproblem genom att låta kroppen vara. Jag hade ett porrmissbruk tidigare och körde nofap, lade ner koffein och alla mediciner. Tog 2-3 år innan jag började sova ok tills jag drabbades av ptsd
Jag besväras av ryckningar vid insomning och i den ytliga sömnen, även sömnapné. Har läst om ett fåtal andra som lider av denna misär.
Antihistaminer kunde däcka mig förr. Låga doser mianserin, atarax osv. Melatonin och zopiklon funkade alltid för att ge mig några timmars sömn men inte längre.
Har provat dopaminagonist och iktorivil också men det fungerar inte.
Ssri började jag med i ren desperation men rycken blev värre och fick brutal ångest.
Har provat magnesium, cbd olja.
Till och med rävgift som nozinan och quetiapin i ren desperation.
Har provat voxra som visats kunna lindra rls men inget där heller.
Jag vet ärligt talat inte vad jag lider av och vad jag ska göra åt saken.
Vet inte om sensoril kan vara värt ett försök eller om det är pengar i sjön.
Jag körde 1000 mg ksm-66 i två veckor innan jag gav upp.

Jag funderar på om allt från början bara var muskelspänningar och ångest men att sömnbristen nu ihop med alla mediciner har skapat en hjärnskada. Blir så jävla ledsen över detta när jag var helt fri från alla jävla gifter och var så frisk.
Senast redigerad av VillJalentine 2020-04-08 kl. 13:50.
Citera
2020-04-08, 13:50
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Bra för dig att du vet vad som funkar. Jag hade läkt mina sömnproblem genom att låta kroppen vara. Jag hade ett porrmissbruk tidigare och körde nofap, lade ner koffein och alla mediciner. Tog 2-3 år innan jag började sova ok tills jag drabbades av ptsd
Jag besväras av ryckningar vid insomning och i den ytliga sömnen, även sömnapné. Har läst om ett fåtal andra som lider av denna misär.
Antihistaminer kunde däcka mig förr. Låga doser mianserin, atarax osv. Melatonin och zopiklon funkade alltid för att ge mig några timmars sömn men inte längre.
Har provat dopaminagonist och iktorivil också men det fungerar inte.
Ssri började jag med i ren desperation men rycken blev värre och fick brutal ångest.
Har provat magnesium, cbd olja.
Till och med rävgift som nozinan och quetiapin i ren desperation.
Har provat voxra som visats kunna lindra rls men inget där heller.
Jag vet ärligt talat inte vad jag lider av och vad jag ska göra åt saken.
Vet inte om sensoril kan vara värt ett försök eller om det är pengar i sjön.
Jag körde 1000 mg ksm-66 i två veckor innan jag gav upp.

Jag tycker du borde testa Sensoril 10% + probiotikan.
Hur ser din kost ut?

Sömnapné skall du göra sömnstudie för, om det är trånga näspassager kan du göra en nässkiljevägsoperation. Det inverkar definitivt på insomnia.
Citera
2020-04-08, 14:54
Medlem
Citat:
Jag tycker du borde testa Sensoril 10% + probiotikan.
Hur ser din kost ut?

Sömnapné skall du göra sömnstudie för, om det är trånga näspassager kan du göra en nässkiljevägsoperation. Det inverkar definitivt på insomnia.

Fler gillar ksm-66. Varför just sensoril? Bör man känna effekterna direkt?
Sömnapné har jag helt klart eller snarkar i alla fall. Det är pga mediciner och all jävla stress.
Hade inte problem med detta innan.
Citera
2020-04-08, 15:09
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Fler gillar ksm-66. Varför just sensoril? Bör man känna effekterna direkt?
Sömnapné har jag helt klart eller snarkar i alla fall. Det är pga mediciner och all jävla stress.
Hade inte problem med detta innan.

Jag förklarade det i inlägget ovan, KSM-66 är mer energiserande och innehåller färre ämnen som påverkar GABA.
Sensoril 10% är i paritet enligt vissa med Valium.

https://se.iherb.com/pr/Doctor-s-Best-Ashwagandha-with-Sensoril-125-mg-60-Veggie-Caps/56017

80 spänn för en månad om du tar 2 stycken.
Förvara dem dock väldigt kallt, typ helst frysen.

I början när jag tog dem blev jag helt knocked-out.
Citera
2020-04-08, 16:07
Bannlyst
Dosering?
Citera
2020-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
Jag förklarade det i inlägget ovan, KSM-66 är mer energiserande och innehåller färre ämnen som påverkar GABA.
Sensoril 10% är i paritet enligt vissa med Valium.

https://se.iherb.com/pr/Doctor-s-Best-Ashwagandha-with-Sensoril-125-mg-60-Veggie-Caps/56017

80 spänn för en månad om du tar 2 stycken.
Förvara dem dock väldigt kallt, typ helst frysen.

I början när jag tog dem blev jag helt knocked-out.

Är för borta i huvudet. Väldigt få omdömen om just sensoril det är synd.
Jag har upptäckt att ksm-66 troligtvis förstärker min ångest.
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Dosering?

Zopiklon? Jag har provat doser mellan 5-10 mg. Jag somnar alltid på zopiklon men sömnen är otroligt dålig och kort.
Citera
2020-04-10, 17:30
Medlem
Citat:
Är för borta i huvudet. Väldigt få omdömen om just sensoril det är synd.
Jag har upptäckt att ksm-66 troligtvis förstärker min ångest.

Zopiklon? Jag har provat doser mellan 5-10 mg. Jag somnar alltid på zopiklon men sömnen är otroligt dålig och kort.

Sover också inte bra på imovane så slängde skiten dessutom ökar det cancer-risken, inte värt det
Prova ashwaghandapulver en timme innan du ska sova, ta 2 tsk med lite varm mjölk (helst röd med 3% fett).

Det är bättre än inget för även om det inte fungerar är det iaf bra för hjärnan (neuroprotektivt enligt studier)
Citera
2020-04-10, 17:34
Medlem
Sover kort av imovane också. Hade önskat att de hade lite längre verkninstid. Plus jag drömmer intensivt varje dag jag tar imovane. Men de har andra fördelar som andra liknande läkemedel inte har, så jag kör på med mina tabletter de dagar det går trögt att sova.
Citera
2020-04-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Sover också inte bra på imovane så slängde skiten dessutom ökar det cancer-risken, inte värt det
Prova ashwaghandapulver en timme innan du ska sova, ta 2 tsk med lite varm mjölk (helst röd med 3% fett).

Det är bättre än inget för även om det inte fungerar är det iaf bra för hjärnan (neuroprotektivt enligt studier)
Slängde zopiklonet åt helvete efter att ha fått god effekt av låg dos iktorivil. Ska försöka fasa ut benso nu helt.
Önskar jag aldrig fastnade i denna skit men men.
Citera
2020-04-10, 22:50
Medlem
Citat:
Slängde zopiklonet åt helvete efter att ha fått god effekt av låg dos iktorivil. Ska försöka fasa ut benso nu helt.
Önskar jag aldrig fastnade i denna skit men men.
Fast du kan ju inte jämföra zopiklon med klonazepam. De spelar inte ens i samma läkemedelskategori.

Hur mycket nybörjare är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in