Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har lidit av insomnia länge, och där det har sina orsaksförklaringar - som jag dock närmar mig alltnärmare roten till.
Det enda som har fungerat på mig hittills för sömnen är;
1. Mianserin.
2. Sensoril 10%
3. En probiotika, som reglerar mina cirkadiska rytmer.
(FB) Stora tråden om Probiotika - Probiotika minskar tiden bipolära är inlagda på sjukhus
Bra för dig att du vet vad som funkar. Jag hade läkt mina sömnproblem genom att låta kroppen vara. Jag hade ett porrmissbruk tidigare och körde nofap, lade ner koffein och alla mediciner. Tog 2-3 år innan jag började sova ok tills jag drabbades av ptsd

Jag besväras av ryckningar vid insomning och i den ytliga sömnen, även sömnapné. Har läst om ett fåtal andra som lider av denna misär.
Antihistaminer kunde däcka mig förr. Låga doser mianserin, atarax osv. Melatonin och zopiklon funkade alltid för att ge mig några timmars sömn men inte längre.
Har provat dopaminagonist och iktorivil också men det fungerar inte.
Ssri började jag med i ren desperation men rycken blev värre och fick brutal ångest.
Har provat magnesium, cbd olja.
Till och med rävgift som nozinan och quetiapin i ren desperation.
Har provat voxra som visats kunna lindra rls men inget där heller.
Jag vet ärligt talat inte vad jag lider av och vad jag ska göra åt saken.
Vet inte om sensoril kan vara värt ett försök eller om det är pengar i sjön.
Jag körde 1000 mg ksm-66 i två veckor innan jag gav upp.
Jag funderar på om allt från början bara var muskelspänningar och ångest men att sömnbristen nu ihop med alla mediciner har skapat en hjärnskada. Blir så jävla ledsen över detta när jag var helt fri från alla jävla gifter och var så frisk.