Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Jo jag vet men just zopiklon har faktiskt en helt duglig halveringstid för att även kunna verka ett tag men kanske inte är tillräckligt. Jag har provat att kombinera en låg dos mirtazapin men det går åt helvete. Ska ge loratadin ett försök faktiskt. Den har konstigt nog fungerat förut även om den ju marknadsförs att inte vara sederande.
Ja, den är nog längre än för stilnoct. Loratadin är grym för ändamålet faktiskt. Mildare än atarax och lergigan också.
Undvik fentiazinderivat vid krypningar. Det är äldre läkemedel och lite nozinan light. Nozinan heter levomepromazin, atarax hydroxyzin, lergigan prometazin, propavan propiomazin, theralen alimemazin. Lägg märke till ändelsen -zin. Många tänker inte på det. Om du kombinerar med sådana kör låga doser. Hemskt låga.
Undvik neuroleptika. De ger tardiv dyskinesi över tid. Kombination med en benso ger inte effekt särskilt länge och bensodiazepinpreparat försämrar djupsömnen.
Apropå melatonin så tycker jag att agomelatin med loratadin är duglig i lägre dos som sömntabletter. Hellre agomelatin (valdoxan) än melatonin. Den är dygnsrytmsreglerande. Vaknar upp pigg osv. Håller mig vaken hela dagen, vilket i sin tur förbättrar sömnen då dagarna är aktivare. Mer motiverad till att göra saker på grund av minskad ångest och depression.