2020-04-10, 09:29
Medlem
Inte en chans att hans story håller. Han torskar för mordförsök!
Citera
2020-04-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ja men en yrkesmördare ska vara säker på att han genomfört jobbet och då skjuter man inte ett skott för att sen se vad som händer. Utan man man gör som i Malmö
Jo, men han blev väl kanske hindrad också pga tumultet.
Citera
2020-04-10, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det är nog mer så att vissa befinner sig i ett slags limbo mellan dampiga gatuskjutare och råpsykopater i klass med Kuklinski när det kommer till beställningsmord...
Då blir väl tolkningarna därefter.
Citera
2020-04-10, 14:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Han kanske var ganska säker på att det skulle räcka med dom skotten han sköt för att HOL skulle dö. Och om inte HOL hade haft sådan tur och dessutom snabbt fått hjälp så hade det nog också räckt med dessa skott för att döda. Det förstår väl vem som helst att det bara är rena turen att HOL lever.
Ja, och HOL kan rama in väskan och sätta den på väggen in memento.
Väskan som han har framför sig när BR med flit avlossar ett skott till och träffar med ett påsittande skott.
Det som BR säger i förhör skulle vara intressant att veta hur det diskuterades i rätten:

"Och då tänker jag, jag skjuter väl ett skott till,"

"Han håller i väskan som han, tar det upp… han, vid brösthöjd ungefär, eller lä…, ja, jag har jättesvårt för att avgöra var han hade den, men jag skjuter i alla fall. På, på något sätt så träffade jag ju, det är väl antagligen där jag träffar väskan."

"På portföljens utsida iakttogs förekomst av nitrit och bly i området närmast skadekanten och på portföljens insida iakttogs bly. De erhållna resultaten är vad som ses vid påsittande skott."

Påsittande skott= "Pipmynningen har varit i kontakt eller i det närmaste i kontakt med föremålet."
Senast redigerad av develi 2020-04-10 kl. 14:08.
Citera
2020-04-10, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Det klart han hade kunnat. Eller kanske inte just Billy som var en klantskalle men dom flesta andra hade klarat det. Därför att den som ska skjuta har överraskningsmomentet på sin sida så det är helt enkelt som jag skrivit innan bara att skjuta 10 skott rakt av.
Det är nog snarare så att du är ignorant för det som de facto sker och att BR inte har nåt positivt utslag av "överraskningmoment" på sin sida; aka omständigheterna är att beakta.
Det säger mer om ren röta och brottsoffrets reaktion än BR som skytt.

Du är ignorant på att kulan med ingångsställe nära hjärtat är livshotande och att det är ren slump hur den sen löper.
Det vill säga a) inte dödar HOL på fläcken med träff i hjärtspetsen samt b) inte inkapaciterar i hypovolemisk chock om den träffat bukaorta då den löper.
Vilket avgör fortsättningen.

Du är fortsatt ignorant på att skott 2 som kommer direkt snarare träffar väskan.

Han sätter således två skott i snabb följd men HOL reagerar. Redan med väskan.

Du är ignorant på att BR sen inte kan avlossa fler skott när han sen försöker vända pistolen bakåt med sk gangstergrepp och inte ges tillfälle för nåt pepprande.
För att HOL slåss i direkt närkamp för sitt liv.
För övrigt verkar du ha tittat på för mycket med film a la Cosa Nostra.
Senast redigerad av develi 2020-04-10 kl. 16:07.
Citera
2020-04-10, 16:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja men en yrkesmördare ska vara säker på att han genomfört jobbet och då skjuter man inte ett skott för att sen se vad som händer. Utan man man gör som i Malmö

Han är ingen yrkesmördare och i detta fall tagit sig vatten över huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman

Japp, ett rent misslyckande.

Citat:

Han tvekade eller så var han så påverkad att han inte visste vad han gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är nog mer så att vissa befinner sig i ett slags limbo mellan dampiga gatuskjutare och råpsykopater i klass med Kuklinski när det kommer till beställningsmord...
Då blir väl tolkningarna därefter.

Till och med ortengangstrarna fixar en avrättning, det ser vi exempel på nästan dagligen. Denna Billy verkade inte ha en aning om vad han sysslade med.
Citera
2020-04-10, 16:45
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman

Fast i detta fall så hade han bara tur att HOL inte dog, han hade torskat tids nog ändå fast han inte hade lämnat dna spår i trappen. Han fanns på kamera både från affärer samt alla tullar han paserat med bilarna. Riktig amatör.
Citera
2020-04-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Han är ingen yrkesmördare och i detta fall tagit sig vatten över huvudet.
Han har mental kapacitet att göra det. Och då skjuter man rakt av man kan inte tveka eller vad Billy nu gjorde för misstag.
Citera
2020-04-10, 17:41
Medlem
Citat:
Fast i detta fall så hade han bara tur att HOL inte dog, han hade torskat tids nog ändå fast han inte hade lämnat dna spår i trappen. Han fanns på kamera både från affärer samt alla tullar han paserat med bilarna. Riktig amatör.
Kanske lite korkat att vilka mörda någon i en trappuppgång på Kungsholmen eftersom det är polistätheten är hög
Citera
2020-04-10, 17:44
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Han har mental kapacitet att göra det. Och då skjuter man rakt av man kan inte tveka eller vad Billy nu gjorde för misstag.

Allt han gjorde, gjorde han fel. Därför var han antingen påverkad eller så är han en idiot. Mental kapacitet har alla att hota alt mörda. Han kommer få sitta mycket länge pga sin egna idioti.
Citera
2020-04-10, 17:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Kanske lite korkat att vilka mörda någon i en trappuppgång på Kungsholmen eftersom det är polistätheten är hög

Men det spelar ingen roll om man skjuter tre skott eller tio, ingen vid sina sinnes fulla bruk tänker att jag skjuter bara tre så att grannarna inte reagerar.
Citera
2020-04-10, 17:48
Medlem
Citat:
Men det spelar ingen roll om man skjuter tre skott eller tio, ingen vid sina sinnes fulla bruk tänker att jag skjuter bara tre så att grannarna inte reagerar.
Jag försökte bara komma på någon förklaring till att han inte sköt fler vilket hade varit smartast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in