2008-05-01, 21:28
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
gammalt bröd upblött i stark sprit (gammal hederligt hemkört av hög % funkar fint), dom glupska fanskapen slukar brödet utan tvekan... se ganska roligt ut efter ett tag..

Kommer (antagligen) inte göra nåt av dem, men när jag tänker på hur det borde se ut så kan jag inte sluta skratta.
Citera
2008-05-01, 22:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Kommer (antagligen) inte göra nåt av dem, men när jag tänker på hur det borde se ut så kan jag inte sluta skratta.

Funkar fint på skräniga kråkfåglar med
Citera
2010-07-29, 19:24
Bannlyst
när vi ändå är inne på "skräpfåglar" kråka ska tydligen vara smaskens har jag hört från olika håll?

personen ovan nämnde tydligen också det

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
gammalt bröd upblött i stark sprit (gammal hederligt hemkört av hög % funkar fint), dom glupska fanskapen slukar brödet utan tvekan... se ganska roligt ut efter ett tag..

nån person nämnde att han brukade göra detta med just starksprit.

Fåglarna jagade varandra först och blev galna, för att sedan bli knäpptysta och flyta upp och ned längs ån med fötterna i vädret däckade. måste se kul ut
Senast redigerad av urban_legend 2010-07-29 kl. 19:29.
Citera
2010-07-31, 13:27
Medlem
Venators avatar
Ejder nämndes i tråden; rökta ejderbröst är en verklig delikatess! Finns en kille i Marstrand som röker och säljer dessa...

Storskarv är också gott, godare än ejder säger vissa. Det hade man inte trott...

Som alltid när det gäller sjöfågel i havet gäller det att flå och få bort allt synligt fett - det är där transmaken sitter.

Käka vitfågel...? Nä, det slipper jag gärna. Men måsägg i bakverk är ju en klassiker i skärgårdarna, fast jag gissar att man behöver vara van vid det sedan barnsben om man skall gilla det...

Inte heller stadsduva skulle jag vilja äta, kan finnas salmonella om inte annat, men ringduva är hur gott som helst!
Citera
2010-07-31, 19:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ejder nämndes i tråden; rökta ejderbröst är en verklig delikatess! Finns en kille i Marstrand som röker och säljer dessa...

Storskarv är också gott, godare än ejder säger vissa. Det hade man inte trott...

Som alltid när det gäller sjöfågel i havet gäller det att flå och få bort allt synligt fett - det är där transmaken sitter.

Käka vitfågel...? Nä, det slipper jag gärna. Men måsägg i bakverk är ju en klassiker i skärgårdarna, fast jag gissar att man behöver vara van vid det sedan barnsben om man skall gilla det...

Inte heller stadsduva skulle jag vilja äta, kan finnas salmonella om inte annat, men ringduva är hur gott som helst!

Salmonella kan det vara i den vanliga kycklingen med, men tillagar man den ordentligt så är det ingen fara (en av anledningarna till att man alltid ska tillaga kyckling ordentligt).
Citera
2010-08-02, 00:01
Medlem
JerryCottons avatar
Enligt Försvarets överlevnadshandbok så bör man undvika att äta mås men om man måste så bör man koka fågeln i ca. fyra timmar om jag kommer ihåg rätt!
Citera
2010-08-02, 08:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Enligt Försvarets överlevnadshandbok så bör man undvika att äta mås men om man måste så bör man koka fågeln i ca. fyra timmar om jag kommer ihåg rätt!

Ja, det är väl för att försöka dra ut så mycket av smaken som möjligt ur köttet kan jag tänka.

Utan att ha testat måsfågel så kan jag tänka mig att det inte smakar alltför fräscht.
Speciellt soptipps-, och McD-måsarna bör man nog undvika som pesten.
Citera
2020-04-10, 17:20
Medlem
storpungens avatar
Måsfågel

Hur tillagar man måsfågel på bästa sättet? Hur är smaken?
Citera
2020-04-10, 17:24
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Hur tillagar man måsfågel på bästa sättet? Hur är smaken?
Jag har ätit saltad, torkad måsfågel och det är helt ok. Smakar som en torkad variant av souvas.
Citera
2020-04-10, 17:28
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Köttet väldigt smaklöst. Se till att Marinera den bara väl, använd gärna chilli, och andra starka oljor. Lägg allt i en påse och se till att det får stå så i 12 timmar.
Citera
2020-04-10, 17:37
Medlem
storpungens avatar
Nja, tänkte starta en restaurang som skall servera mås.
Citera
2020-04-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Nja, tänkte starta en restaurang som skall servera mås.

Varför inte kråka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in