2020-04-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ditt sista stycke stämmer med det som har skrivits i tråden.
SD köpte likadana halsband till HD och LW men LW fick ett i guld och HD ett i silver.

Men varifrån har du fått infon i ditt första stycke.
Om HD trodde att LW lånat hennes halsband så skulle det innebära att hon inte såg skillnad på silver och guld.
Jag förstår absolut ingenting av det stycket.

Jag har läst det på två ställen och liksom du funderat över logiken.
Först stod att LW uppträdde på ett event med HD:s halsband, inte ett liknande och inte i annan
färgton.
Senare läste jag att HD:S var i silver och att LW fått ett i guldton. Jag förstod det som att SD sprang iväg och köpte ett till LW också, så att båda blev nöjda.

Hur det gick till när LW fick på sig HD: halsband vet jag inte.
Man kan inte ha källor till allt ... Men svar finns ...
Kan det vara så att när LW och SD hade se i HD:s säng också "lånade" smycken av HD?
Att hon, HD, ändå inte skulle märka det liksom, eftersom hon inte var riktigt frisk?
Citera
2020-04-10, 14:06
Medlem
Tack, Fröken_Sverige!
Äntligen fick jag höra Drottningen av minnesluckor. Riktigt näpsig röst! Synd att man inte kan se hennes kroppshållning också.
När hon ljuger blir det en liten utdragning på orden "Jaa" och "Neej". Det hörs en särskild ut- och inandning. När hon vill vinna tid upprepar hon högt åklagarens fråga, hon vinner även tanketid genom att kontra en fråga med en motfråga ”Hur menar du då”.
När hon ska berätta om sexet som LW ska ha berättat om låter det som att hon flinar till samtidigt som hon säger ”Jaa, eh det känns ju väldigt jobbigt att sitta här och berätta för alla” men ändå flyter svaret som rinnande vatten när hon kommer igång.
Citera
2020-04-10, 14:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ah ... Jag börjar också säga "Eeh .." och "Ah ..".
Tack för inlägget.
När vänner sviker, en efter en .. Först SD:s stora svek. Sedan fler vänner som svikit genom att ondgöra sig över JG på Flashback under nicknames. När man gentemot dessa varit en osviklig vän och vän (vet inte hur JG:s relationer med andra än SD såg ut) och bara får svek tillbaka.
Om JG bara får svek tillbaka från ett antal vänner så kanske han skulle fråga sig vad det beror på.
Kan det möjligen vara hans eget beteende och försvar av SD som uppenbarligen inte är trovärdigt?

Citat:
Då får man naturligtvis yttra sig, man får även yttra sig i "massmail", om det var massor av vänner som svikit.
Varför skulle JG behöva gå i personliga svaromål egentligen då de som svikit själva vet om hur det svikit.
Praktiskt med samma text till dem det gäller (förmodar inte en massa utan ett lägre antal).
Varifrån har du fått info om "massmail"?
Det har jag missat helt.
Citat:
Om JG:s uttalande om LW i ett tidigt skede, att hon förtjänar misshandel, så är det naturligtvis oförsvarligt.
Han kan ha uttryckt sig i affekt i stundens hetta, då ha tyckte att LW förstört 2 liv, SD:S och HD:s.
Om JG bara ser LW:s del i det hela och tycker att hon har förstört SD:s liv så visar det att han inte har fattat någonting. Däremot kan man tycka att SD och LW har förstört HD:s liv.

HD är också offer (utöver LW), sedan vet vi inte hur mycket förövare hon förvandlades till men henne har JG inte försvarat särskilt mycket. Han ringde polisen och tyckte att de skulle undersöka hennes hem.
Citat:
Om han upprepat sådana uttalanden vid fler tillfällen och trissat upp sig själv och SD är det ju allvarligt.
Detta må vara en bedömningsfråga.
Har rätten ställt frågor kring detta?
JG kan ha uttalat sig så och får sedan svårt att ställa sig på avstånd till SD därför.
Hans uttalande att "så gör man inte mot en vän, så gör man inte mot mig och Lena" (nu vid eftertanke) och jag tror han använt ordet "manipulativ"om SD - är något han inte måste säga.
Ömsesidiga hållhakar mellan SD och JG kan inte vara så allvarliga eftersom JG svängt i sin värdering,
mitt i rättssalen.

JG befinner sig i ett etiskt dilemma, den saken är klar.
Citera
2020-04-10, 14:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Hahahahahaha.
Jag har redan förstått, JokerMan, att du ha mer kännedom än jag, så jag tackar för extra upplysning.
Liksom man får olika intryck av textåtergivning och ljudåtergivning, blir allt naturligtvis som nytt,
när man möter personer IRL.
Det förvånar mig inte om din prognos är helt rätt.
Först SD i förvar, därefter luppläsa HD samt JG.

Att få se JG åtalad kan vi nog glömma, Att ljuga för polisen och att radera sin telefon är så vitt jag vet inget lagbrott. Men den moraliska domen blir nog tung att bära.
Citera
2020-04-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Klart du ska ha beröm. Jag menar allvar att JG behöver en som kan förklara hans dumdristighet och stötta honom. Jag tror han fortfarande har saker inombords som behöver komma upp till ytan. Helt enkelt rena sitt inre skuldkonto för att slippa lida av fortsatt ångest över det han har raderat och undanhållit.

Tack, jag tror att du har förstått rätt.
Jag har faktiskt inga personliga sympatier för JG.
Bara pusslat en stund.
Citera
2020-04-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det va viktigt eller bara pinsamt, det kommer vi sannolikt aldrig att få veta.

Det mest anmärkningsvärda är att han över huvudtaget fick chansen
att radera.
Varför plockade dom inte av honom mobilen direkt när han kom
in på huset.
Tröga sega poliser.

Ja jättekonstigt att de strax innan förhöret låter honom gå till toaletten utan att ta mobilen från honom.
Ytterst slarvigt, ja rent av tjänstefel.
Kan det vara så att det är något lurt här, både SD och JG hade ju någon poliskompis, samma eller om det var olika poliskompisar. Att man inte betraktade honom som annat än ett helt ofarligt vittne
och "tänkte bort" att man kunde ta mobilen i tid.
Citera
2020-04-10, 14:12
Medlem
Citat:
Hahahahahaha.
Jag har redan förstått, JokerMan, att du ha mer kännedom än jag, så jag tackar för extra upplysning.
Liksom man får olika intryck av textåtergivning och ljudåtergivning, blir allt naturligtvis som nytt,
när man möter personer IRL.
Det förvånar mig inte om din prognos är helt rätt.
Först SD i förvar, därefter luppläsa HD samt JG.

Till observandum, betyder, något som man bör lägga märke till, det vill säga,

Lördagen den 19 Maj året 2018, det vill säga, titut sa JG och skrev.

Enligt ovan skrivet var det datumet då L*na Wesstr*m upptäcktes mördad bakom ett bullerplank inom området Nya Hjärsta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En sak till om breven.
Tycker inte att det är troligt att hon skulle upprepa samma sak sex gånger
på cirka tre timmar utan att skicka dom.

Å tidsangivelsen är väl just det som anger att dom är skickade, tror jag

Tidsangivelserna talar för tiderna mailutkastet har sparats. Alltså för brevet till HD som man inte har sett i Skickat eller i Inkorg hos tänkt mottagare.
Citera
2020-04-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tyvärr så måste vissa personer matas med snöspade innan dom förstår hur det faktiskt är.

Man kan ju föreställa sig dock, att HD var duperad, svag och uppgiven ..redan då.
Lär inte ha kvicknat till av denna sopa?
Citera
2020-04-10, 14:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan väl säga att jag en stor del av mn tid i tråden går åt att leta rätt på (andras) påståenden/citeringar.

Ibland känns det befogat, då svaren kanske inte är enkla. Att läsa FUP ger inga svar rakt av, utan måste kompletteras med annat för att få en fulödigare bild. Inte ens då är svaren alltid solklara, utan komplexa.

Visste ens de inblandade alltid vad de "pysslade" med.

Vissa skribenter vill dock sprida sin "propaganda" utan att ange källa eller sätta det i rätt sammanhang. I detta fall vet jag inte hur det ligger till. Vet att det dock finns delar i L*enas dator som handlar om egna minnesanteckningar och sparade dokument.

Ett exempel på hur fel det kan bli är när Snoris "citerade" text ur just ett sådant material och fick det att se ut som att det var L*ena som skrivit dödshot och om A*rons blod mm.

Ibland kan jag faktiskt känna att oavsett sida man står på, är det ändå den som lägger ut citat och påståenden, som ska stå för att dels vara så ärlig som möjligt och att stå för att kunna visa varifrån påståendet kommer.

Bilden är komplicerad nog ändå.

Själv håller jag min tro på att åklagaren som har lagt ner år på att med sina utredare få klarhet i detaljerna och motivet, har fått en mer fullödig bild av förloppet än vi har.

Jag litar på deras bedömning.

Det kan man och ska man göra. Vi har, som det ser ut, numera ett system som tycks uppmuntra till grundlighet på utredningens område. Det finns gott om expertis. Med tid o samverkan blir resultatet bra. Alla svaren behöver man inte ha, för mordet konsumerar ändå allt, och människors sammansatthet eller bottenlösa mångsidighet i ett sånt här fall medger ändå inte definitiva slutsatser om exakt vad som skett eller under exakt vilka bevekelsegrunder. Finns såna svar, synbart, är det bra, men gör det det inte så får det gå ändå. Mänskligt sett finns det en gräns för vad som är ”intressant”, för människan är egentligen inte komplicerad i betydelsen svår — utan sammansatt i betydelsen grundlös. Lagen är vanligen enkel, i paritet eller ”överensstämmelse” med båda dessa ”sidor”. Lagen försöker hålla saker enkla. För att alla ska kunna leva.

Bra med trådordningspersoner. Ett stort arbete förstås. Av många. Det är bra. Inblick är viktigt, också om vi kan lita på experterna. För annars är det svårt ändå att förstå saker. Att reflektera över saker. Och lära sig.

Man måste alltid försöka ha en kritisk hållning förstås. Och ta saker till sig s.a.s. tentativt när det inte finns stöd för annat. En del av svaren får hänga i luften kanske. Det får räcka ibland.
Citera
2020-04-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till observandum, betyder, något som man bör lägga märke till, det vill säga,

Lördagen den 19 Maj året 2018, det vill säga, titut sa JG och skrev.

Enligt ovan skrivet var det datumet då L*na Wesstr*m upptäcktes mördad bakom ett bullerplank inom området Nya Hjärsta.

Mvh/ @JokerMannen

Men hur menar du nu?
Yttrade JG "Tittut" den 19 maj -18?
Citera
2020-04-10, 14:18
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jag förstår ditt problem, den du älskar och håller av sitter i häktet i väntan på att få sin dom.
Du är förvillande lik Hanna i dina känslor, allt är LWs fel. Men du blundar stenhårt för verkligheten, det var SD som lurade, utnyttjade och trakasserade LW.
Det var Stefan, som medans han var gift med Hanna och bodde tillsammans i huset, som tog med Lena dit.
Det var Stefan som bedrog sin fru i hennes egen säng, i sin dotters säng.

Du kan nu bara tråna efter din hjälte på distans, men du kan ju alltid hälsa på i fängelset och låna ut din röv, det har du gjort.

Du anser att Lena blev mördad därför hon var den hon var, inte för att Stefan är en vanelögnare, en fuskare, en otrogen äkta man, en kvinnomisshandlare, en psykopat?
Du är verkligen sjuk i huvudet.

De värsta svinen i ett vänsterprassel är alltid den som är otrogen.
Som bedrar sin äkta part, som ljuger och utnyttjar.
Det tycker nog alla, alla utom du förstås, för du är inte normal. Men det inser du säkert själv.

Minst sagt välformulerat.

Angående Hanna Davidsson så hoppas jag innerligt att polisen fortsatt synar henne.
Har hon återgått till jobb och "normala" rutiner?

Hon verkar ju tydligen ha fortsatt stöd av sin GC-kärna.

Kan upplysningsvis säga att det tisslas rätt mkt bland Jellys kollegor.
Det är inte många pluspoäng han inkasserat i den omgivningen. Det sker förstås bakom hans rygg.
En ganska taskig strategi, men å andra sidan är det ju inget främmande för Jelly själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in